לא מקבל הסבירך
לגופו של עניין-
א.מקבל מה שתגיד על התושב"ע,רק לא שניתנה משמים,כי לא יכול להיות שאיך שהיהדות מתארת את בורא עולם,אותו בורא נתן למשה כ"כ הרבה דברים שגויים וכ"כ הרבה תאורים ופירושים מוזרים,חז"ל כתבו את התושב"ע(גם את התורה,אבל זה נושא אחר) והלבישו עליה קדושה בכדי לרומם את עצמם וכדי שהעם לא ישכח אותה,לכן הם מספרים לנו שניתנה בהר סיני.
ב.לשאלה מתי קיבל משה את התושב"ע,בפעם הראשונה,או בשניה-לא עניתה.
ג.לגבי דבורה הנביאה-אתה כתבת שהיא היתה מלמדת את השופטים,בגמרא מופיע פעם אחת שנשמעו לה כי עשו לה כבוד מאחר והיתה נביאה ופעם החליטו
חז"ל שהיא הייתה חונכת שופטים .
ד.מיעל כן עשו זונה-זה שזה היה לטובת ישראל זה לא משנה את העובדה,אבל אני לא מאמין לדמיון של חז"ל,לסמוך על מילות שירה-זו פנטזיה מינית(וחז"ל אלופים בפנטזיות כאלה,בפועל סיפור בעילת יעל-לא היתה,המקרא מתאר בדקדקנות מה היה בין יעל לסיסרא ).
ה.גם סיפור שמשון עם נשות פלישתים-פנטזיה.
ו.טבריה-טעות שלי,רומאים ולא יוונים,שוב המצאה של חזל- בגלל שהמילים טבריה וטבור דומים,חז"ל המציאו שהיא בטבורו של עולם,(כמו הסטיגמה המוזרה ששמו על עורפה במגילת רות בגלל אותיות דומות) .
המקרים שהבאתי לא היו המהות,הבאתי את הדוגמאות הדמיוניות של חז"ל להגיד
שכמו שהמציאו סיפורים רבים על האנשים-כך המציאו שמשה קיבל תושב"ע בהר סיני.
צר לי על הפער ביננו,אני טוען שחז"ל מספרים סיפורים דמיוניים ,מפנטזים פנטזיות מיניות מוגזמות,טועים הרבה מאוד ואתה מתאמץ להצדיקם.
לגופו של עניין-
א.מקבל מה שתגיד על התושב"ע,רק לא שניתנה משמים,כי לא יכול להיות שאיך שהיהדות מתארת את בורא עולם,אותו בורא נתן למשה כ"כ הרבה דברים שגויים וכ"כ הרבה תאורים ופירושים מוזרים,חז"ל כתבו את התושב"ע(גם את התורה,אבל זה נושא אחר) והלבישו עליה קדושה בכדי לרומם את עצמם וכדי שהעם לא ישכח אותה,לכן הם מספרים לנו שניתנה בהר סיני.
ב.לשאלה מתי קיבל משה את התושב"ע,בפעם הראשונה,או בשניה-לא עניתה.
ג.לגבי דבורה הנביאה-אתה כתבת שהיא היתה מלמדת את השופטים,בגמרא מופיע פעם אחת שנשמעו לה כי עשו לה כבוד מאחר והיתה נביאה ופעם החליטו
חז"ל שהיא הייתה חונכת שופטים .
ד.מיעל כן עשו זונה-זה שזה היה לטובת ישראל זה לא משנה את העובדה,אבל אני לא מאמין לדמיון של חז"ל,לסמוך על מילות שירה-זו פנטזיה מינית(וחז"ל אלופים בפנטזיות כאלה,בפועל סיפור בעילת יעל-לא היתה,המקרא מתאר בדקדקנות מה היה בין יעל לסיסרא ).
ה.גם סיפור שמשון עם נשות פלישתים-פנטזיה.
ו.טבריה-טעות שלי,רומאים ולא יוונים,שוב המצאה של חזל- בגלל שהמילים טבריה וטבור דומים,חז"ל המציאו שהיא בטבורו של עולם,(כמו הסטיגמה המוזרה ששמו על עורפה במגילת רות בגלל אותיות דומות) .
המקרים שהבאתי לא היו המהות,הבאתי את הדוגמאות הדמיוניות של חז"ל להגיד
שכמו שהמציאו סיפורים רבים על האנשים-כך המציאו שמשה קיבל תושב"ע בהר סיני.
צר לי על הפער ביננו,אני טוען שחז"ל מספרים סיפורים דמיוניים ,מפנטזים פנטזיות מיניות מוגזמות,טועים הרבה מאוד ואתה מתאמץ להצדיקם.