משה ירד מהר סיני פעמיים רק עם הלוחות איפה "התורות"?

מתלמד8

New member
לא מקבל הסבירך

לגופו של עניין-
א.מקבל מה שתגיד על התושב"ע,רק לא שניתנה משמים,כי לא יכול להיות שאיך שהיהדות מתארת את בורא עולם,אותו בורא נתן למשה כ"כ הרבה דברים שגויים וכ"כ הרבה תאורים ופירושים מוזרים,חז"ל כתבו את התושב"ע(גם את התורה,אבל זה נושא אחר) והלבישו עליה קדושה בכדי לרומם את עצמם וכדי שהעם לא ישכח אותה,לכן הם מספרים לנו שניתנה בהר סיני.
ב.לשאלה מתי קיבל משה את התושב"ע,בפעם הראשונה,או בשניה-לא עניתה.
ג.לגבי דבורה הנביאה-אתה כתבת שהיא היתה מלמדת את השופטים,בגמרא מופיע פעם אחת שנשמעו לה כי עשו לה כבוד מאחר והיתה נביאה ופעם החליטו
חז"ל שהיא הייתה חונכת שופטים .
ד.מיעל כן עשו זונה-זה שזה היה לטובת ישראל זה לא משנה את העובדה,אבל אני לא מאמין לדמיון של חז"ל,לסמוך על מילות שירה-זו פנטזיה מינית(וחז"ל אלופים בפנטזיות כאלה,בפועל סיפור בעילת יעל-לא היתה,המקרא מתאר בדקדקנות מה היה בין יעל לסיסרא ).
ה.גם סיפור שמשון עם נשות פלישתים-פנטזיה.
ו.טבריה-טעות שלי,רומאים ולא יוונים,שוב המצאה של חזל- בגלל שהמילים טבריה וטבור דומים,חז"ל המציאו שהיא בטבורו של עולם,(כמו הסטיגמה המוזרה ששמו על עורפה במגילת רות בגלל אותיות דומות) .
המקרים שהבאתי לא היו המהות,הבאתי את הדוגמאות הדמיוניות של חז"ל להגיד
שכמו שהמציאו סיפורים רבים על האנשים-כך המציאו שמשה קיבל תושב"ע בהר סיני.

צר לי על הפער ביננו,אני טוען שחז"ל מספרים סיפורים דמיוניים ,מפנטזים פנטזיות מיניות מוגזמות,טועים הרבה מאוד ואתה מתאמץ להצדיקם.
 

מתלמד8

New member
משה ירד מהר סיני פעמיים רק עם הלוחות איפה "התורות"?

למי היה קשה לכתוב את זה?,
פעם ראשונה-שמות לב' פסוק טו," ויפן וירד משה משה מן ההר ושני לוחות העדות
בידו".
פעם שניה-שמות לד' פסוק כט',,,"ושני לוחות העדות ביד משה ברדתו מן ההר".
אם קיבל גם תורה שבע"פ-למי היה קשה לכתוב את זה?,
ועוד שאלה-בפעם הראשונה כתוב שהוא שבר את הלוחות ורק את הלוחות,לא מוזכר שום דבר אחר שהוא זרק,שבר,או קרע,אז מתי קבל את התושב"ע בראשונה,או בשניה? .
כשאתם מנפנפים עם המילה "התורות"(לשון רבים),מי אמר שהיו רק שניים,אולי 5 ,או 20 ?.
רק 2 תורות,כי חז"ל החליטו שהיו 2 תורות?.
חז"ל הרי ידועים בהמצאות שלהם,כמו למשל:-
א.בסיפור דבורה הנביאה-כתוב שהיא היתה נביאה ושופטת(מחבר הדף ב"ויקשיבה" כותב במפורש שהיא היחידה שהיתה שופטת-מחבר ויקשיבה לא מכיר את הסיפור הדרכת השופטים?.)ובדיוק היכן זה היה,וחז"ל מספרים לנו שהשיפוט היה במקום בולט-להדגיש את צניעותה.
יופי-ובנשימה אחת חז"ל ממציאים לנו תפקיד חדש מנטור(חונך)לשופטים,דבורה חס וחלילה לא שפטה-היא רק לימדה את השופטים לשפוט.
ב.סיפור יעל וסיסרא המקרא מספר במדויק ולפירטי פרטים שסיסרא הגיע לאוהל,יעל יצאה לקראתו,הציעה לו להיכנס,כיסתה אותו בשמיכה,נתנה לו חלב למרות שביקש מים,לפני שנרדם תדרך את יעל מה להגיד אם מישהו ישאל עליו וכשנרדם,מפורט בדיוק עם מה הרגה אותו.
אבל חז"ל -שוב ממציאים סיפור שסיסרא עוד הספיק לשכב עם יעל 7 פעמים ורק
אחר כך הוא נרדם,
עשו מיעל-זונה ומסיסרא איש בעל כושר מיני יוצא דופן(אחרי שברח מברק כל הלילה ולא ישן,יכול היה לעשות מה שחז"ל מדמיינים?)
ג. סיפור שמשון בבית האסורים-עשו ממנו "שור הרבעה" של נשות פלישתים כשבפועל הוא הפעיל אבני רחיים במקום שור או חמור, בגלל כוחו הרב.
ד.אפילו על העיר טבריה אמרו שנקראת כך בגלל "שנמצאת בטבורו של עולם",כשבפועל טבריה נקראת ע"ש טיבריוס קיסר(היוונים בנו אותה לכבודו)
כל כך הרבה סיפורים וטעויות פזורים בתוך התושב"ע,,,
אז מי אמר שחז"ל -לא המציאו גם את סיפור התורה שבע"פ ???.
דבורה הנביאה בויקשיבה-http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php?title=דבורה_הנביאה
 
למעלה