אתה חושב שצריך לאסור לידות בציבור של הציונות הדתית שמא יצא תואם סמוטריץ?כדי לדעת אם העיסקה כדאית
האלף האלה יהרגו לדעתכם יותר מ 33 או פחות?
כמו כל שמאלני טובאתה חושב שצריך לאסור לידות בציבור של הציונות הדתית שמא יצא תואם סמוטריץ?
תשובה עניינית לגמרי על דבריך .כמו כל שמאלני טוב
אין תשובה עניינית אז מקשקשים
זכרון הוא לא הצד החזק שלךתשובה עניינית לגמרי על דבריך .
הרי ברור שאם הממשלה הזאת תמשיך נתחזור לסבבי לחימה וליחיזוק החמאס בים אם נשחר אנשי חמאס מהכלא ובים אם לא.
שקר כהרגלך.זכרון הוא לא הצד החזק שלך
הרצועה נמסרה כולה קומפלט ב 2005 לאבו מאזן. מה זה עזר?
אז די לקשקש
בלבלן שכלשקר כהרגלך.
הרצועה לא נמסרה לאף אחד אלא נעזבה באופן חד צדדי.
מהרגע שנתניהו קיבל את הממשלה הוא תהחיל לחזק את החמאס .
שקרן מצוי .בלבלן שכל
הרצועה נמסרה לערפאת בהסכם, הסכם אוסלו. היציאה החד צדדית הייתה רק מהישובים היהודיים והדרכים אליהם
איזו תשובה "עניינית" יכול אדם בר דעת לתת לשאלה האולטרה-דבילית שלך?כמו כל שמאלני טוב
אין תשובה עניינית אז מקשקשים
אני חשבתי עד לאחרונה כמוךכדי לדעת אם העיסקה כדאית
האלף האלה יהרגו לדעתכם יותר מ 33 או פחות?
אתה מניח אוטומטית שהשואל מתנגד לעסקה. אולי זה נכון ואולי לא, אבל זה בטח לא עולה מדבריו כאן למעלה. מותר לשאול את השאלה שנשאלה, אולי אף חובה. השמאל מציג את זה כמשהו שלא יקרה, מתעלם מזה לחלוטין. הדבר הנכון לעשות הוא פשוט לומר את האמת: צפויים נפגעים רבים מעם ישראל בעקבות העסקה הזאת. זאת המציאות המצערת שאנו עומדים בפניה. האם זה אומר שאין לבצע את העסקה? כלל לא בטוח, בין השאר מהשיקולים שציינת ועוד רבים אחרים. אבל המודעות לסכנה המובהקת צריכה להתקיים, להיאמר ולהיות ברורה.אני חשבתי עד לאחרונה כמוך
אלא שחל שינוי במחשבה שלי באחד מהדיונים בפורום זה
תראה, זה לא מצב של דרישת ערבות חברתית רגילה
למשל, אדם זקוק לניתוח שאינו בסל התרופות שעלותו 10 מיליון דולאר
והמדינה לא משלמת
כאן יש עניין שמדובר במחדל של המדינה כלפי אזרחיה
ומסיבה זו, אני, אתה וכלל אזרחי ישראל נושאים באחריות
כן זה מצב משונה, בעצם גם אזרח שנפגע הוא חלק מהאזרחים שנושאים באחריות .
התשלום שלנו עבור התרשלותנו העקיפה אינו בכסף אלא בכך שנעשה עיסקת חטופים
כל אחד מאיתנו לוקח על עצמו חלק מהסיכון והבעייה בשחרור המרצחים
נכון
כשאני משחרר 1000 מחבלים הסיכוי של כל אזרח למות עולה ויותר ממי ששחררנו
מחבל אחד יכול להרוג כמה יהודים,
אני מסכים שזה לא משתלם מתמטית .
אבל זאת הנשיאה באחריות של אזרחי המדינה .
תבוא תגיד ביבי אשם לא אשם רמטכל אשם לא אשם בגצ אשם לא אשם
לא רלבנטי
אנחנו, כולנו אחראים .
אם אנחנו לא מסוגלים כחברה לקחת אחריות על רשלנות המדינה כלפי אזרחיה
אין לנו זכות להקרא עם .
בגלל זה בדיוק חז"ל קבעו את הכללאני חשבתי עד לאחרונה כמוך
אלא שחל שינוי במחשבה שלי באחד מהדיונים בפורום זה
תראה, זה לא מצב של דרישת ערבות חברתית רגילה
למשל, אדם זקוק לניתוח שאינו בסל התרופות שעלותו 10 מיליון דולאר
והמדינה לא משלמת
כאן יש עניין שמדובר במחדל של המדינה כלפי אזרחיה
ומסיבה זו, אני, אתה וכלל אזרחי ישראל נושאים באחריות
כן זה מצב משונה, בעצם גם אזרח שנפגע הוא חלק מהאזרחים שנושאים באחריות .
התשלום שלנו עבור התרשלותנו העקיפה אינו בכסף אלא בכך שנעשה עיסקת חטופים
כל אחד מאיתנו לוקח על עצמו חלק מהסיכון והבעייה בשחרור המרצחים
נכון
כשאני משחרר 1000 מחבלים הסיכוי של כל אזרח למות עולה ויותר ממי ששחררנו
מחבל אחד יכול להרוג כמה יהודים,
אני מסכים שזה לא משתלם מתמטית .
אבל זאת הנשיאה באחריות של אזרחי המדינה .
תבוא תגיד ביבי אשם לא אשם רמטכל אשם לא אשם בגצ אשם לא אשם
לא רלבנטי
אנחנו, כולנו אחראים .
אם אנחנו לא מסוגלים כחברה לקחת אחריות על רשלנות המדינה כלפי אזרחיה
אין לנו זכות להקרא עם .
ראשית, אף אחד לא קבע שאי אפשר לפעול אחרת מדברי חז"לבגלל זה בדיוק חז"ל קבעו את הכלל
אין פודין את השבויים ביתר על דמיהן, מפני תיקון העולם – שלא יהיו האויבים רודפין אחריהם לשבותם
במילים פשוטות, אם מחיר השחרור גבוה ממחיר שווי השבויים לא משחררים. כי אז השובים יחטפו שוב וידרשו מחיר יותר גבוה
זה נכון כמובן. אבל כאשר התומכים מצטטים את דברי חז"ל ועושים זאת (אם בדווקנות ואם מתוך בורות) באופן חלקי ומגמתי, מן הראוי להביא בפניהם גם את החלק השני של דברי חז"ל. אך מתבקש הדבר, למרות שאתה לגמרי צודק שהאומה רשאית להחליט שהיא פועלת אחרת.ראשית, אף אחד לא קבע שאי אפשר לפעול אחרת מדברי חז"ל
ואם ישנה כאן מחלוקת הרי שזוהי מחלוקת לשם שמיים .
יש למדינה היהודית אחריות כלפי כל יהודי שמצוי בצרה בשל יהדותו. לטעמי האישי, אין לה בהכרח אחריות מוגברת בגלל שהיא התנהלה באופן מופקר עובר לאירועי פתיחת המלחמה הזאת. האחריות היא אחריות. איש לא חולק עליה. אולם וזה אולי שוב עניין של הצגת (גם) הצד השני של המשוואה או ההמשך שלה, יש לה אחריות לא פחותה גם כלפי הנפגעים הצפויים מהעסקה הנוכחית. העובדה ששמותיהם ופניהם עדיין לא ידועים לנו, לא מורידה מהאחריות הזאת.שנית, אין המדובר כאן בנניח מישהו שנחטף מהרכבל בשוויץ ע"י החמאס
מדובר במי שיש לנו ממש אחריות כלפיו
האם זה מצדיק רשלנות ידועה מראש כלפי כאלה שעדיין לא ידועים מראש? האם פותרים עוולה בעוולה?מה אומרים חז"ל על מי שגורם נזק לחברו ברשלנות ?
צריך לפצות נכון ?
אנחנו באופן עקיף אחראים לרשלנות זו .
אכן. מצב מחורבן מכל בחינה. אבל עדיין בבואנו לשקול את שיקולינו, חובה עלינו לראות את התמונה כולה ולא להסתפק במחציתה.ושלישית, אינך יכול באמת לדעת מה יהיה המחיר החברתי של אי שחרור שבויים
בתור התחלה, תצטרך להוריד מהקיר בבאקום את המשפט
"תדע כל אם עברייה שהפקידה ( לא הפקירה ) את גורל בניה בידיים נאמנות "
כיהודים אנחנו מחויבים לפסקי הלכה של חז"לראשית, אף אחד לא קבע שאי אפשר לפעול אחרת מדברי חז"ל
ואם ישנה כאן מחלוקת הרי שזוהי מחלוקת לשם שמיים .
שנית, אין המדובר כאן בנניח מישהו שנחטף מהרכבל בשוויץ ע"י החמאס
מדובר במי שיש לנו ממש אחריות כלפיו
מה אומרים חז"ל על מי שגורם נזק לחברו ברשלנות ?
צריך לפצות נכון ?
אנחנו באופן עקיף אחראים לרשלנות זו .
ושלישית, אינך יכול באמת לדעת מה יהיה המחיר החברתי של אי שחרור שבויים
בתור התחלה, תצטרך להוריד מהקיר בבאקום את המשפט
"תדע כל אם עברייה שהפקידה ( לא הפקירה ) את גורל בניה בידיים נאמנות "
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.