משום מה נראה לי יותר קשור לכאן.

D the kid

New member
משום מה נראה לי יותר קשור לכאן.

למה לאף אחד אין ג'אנטים מקרבון? רק בגלל הכסף (כמה עולה זוג?) או שהם לא שווים (נגיד שבירים?). ושוב לנושא ששאלתי עליו בפורום (הרגיל
): נגיד שרוכב סופר לא יורד לשטח כלל, למה לא להרכיב ג'אנטים ייצוקים (הרי נאמר שהחיים יותר קלים מבחינת הטיובלסים וכו' ושאין הבדלים משמעותיים במשקל) או בקיצור, למה לא רואים יותר ג'אנטים ייצוקים? למה הרוב עם שפיצים (ופנימיות?) ?
 

medwow

New member
למה לא ג'אנטים יצוקים?

ג'אנטים יצוקים בדר"כ דורשים התאמה מיוחדת לאופנוע. ג'אנטים עם שפיצים יכולים להתחבר לנאבות המקוריות של האופנוע וההתאמה הרבה יותר קלה. שיקול אפשרי זה המראה לפי דעתי שום ג'אנט יצוק לא ישתווה לג'אנטים שחורים + נאבות מוזהבות. ולא נכנסתי, פשוט כי אני לא נבין בזה, לשיקולים טכניים של איזה ג'אנט יתאים יותר לקפיצות שהרבה שיש בסופרמוטו כן גמיש לא גמיש וכו'.
 

45degrees

New member
שתי שאלות, כמה תשובות ../images/Emo13.gif

1. מי שלא יורד לשטח - עדיף לו גלגלים יצוקים. עם גלגלים יצוקים הוא צריך להיזהר בעליית מדרכות, מדרגות ושאר מפגעים עירוניים. למעט זה הוא יהנה מגלגלים יותר קלים וממראה יחודי. 2. יש גלגלים מקרבון - גם שלמים וגם לחישוקי שפיצים. DYMAG מייצרים חישוקים מתאימים מקרבון. הבעיה עם גלגלי קרבון זה שידוע שהם נוטים: to degrade, to delaminate. כלומר - השכבות נוטות להיפרד אחרי זמן שימוש מסוים, וכן המצב הכללי של הגלגל מדרדר עם הזמן. עבור העלות שהחישוקים או הגלגלים עולים, מדובר על הוצאה מיותרת לחלוטין למטרות רכיבה. למטרות תצוגה - אין לגלגלים כאלה תחליף. 3. יש גם חישוקי טיובלס מיוחדים לסופרמוטו - בתמונה נראה אב הטיפוס. שוב - מדובר על עלות לא נמוכה. 4. יש גם חישוקים יצוקים מיוחדים לסופרמוטו - תוצרת מרצ'סיני. מאוד יקרים, אבל קלילים קלילים, ומותאמים לנאבות של אופנועי שטח נפוצים - KTM, האסקי וכו'. 5. היתרון האבסולוטי של שפיצים מתבטא בעמידותם במכות, וכן ביכולת להתקין אותם בהסטה ממרכז הנאבה. להסיט גלגל יצוק זו בד"כ משימה בלתי אפשרית, להסיט גלגל שפיצים - עבודה די פשוטה. 6. הגלגלים היצוקים הנפוצים בשוק הם בד"כ הרבה יותר מסיביים ממה שצריך לסופרמוטו - כלומר היו יכולים להיות אפילו יותר קלילים מאשר גלגלי שפיצים. זה כיוון שמה שמצוי אצלנו בשוק ירד מאופנועים הרבה יותר כבדים ומהירים. 7. גלגלים יצוקים מאופנועים שפורקו יש בשוק בשפע ובזול.
 

D the kid

New member
אפשר תוספות קלות?

האם הגלגלים הרגילים עם שפיצים (שרוב הרוכבים בארץ משתמשים בהם?) מחייבים פנימית? אם כן, מה המשמעות ברכיבה/תחזוקה? (ציינו גם משהו לגבי אטימת גלגל שפיצים רגיל כדי שיתאים ל-Tubeless. האם זה מחזיק מעמד?). לפי מה שאתה רושם, למי שרוצה להסב אופנוע לסופר, אז האופציות המועדפות הן או 3 או 4 נכון? ושאלה אחרונה: אם משתמשים באופציה 4 או 7, אז קפיצות כל שהן הן out of the question?
 

45degrees

New member
עוד תשובות

1. קפיצות אינן מחוץ לתחום - אם העליה והנחיתה הן ללא מכות. מכות לגלגלים הן מחוץ לתחום - מדרגות, אבנים, דברים כאלה. 2. הן אופציה 3 והן אופציה 4 הן מאוד מאוד יקרות - הרבה יותר מאשר סט גלגלים רגיל. 3. ההמלצה היא: או לעשות מה שכולם עושים עם חישוקי שפיצים רגילים, או לקנות גלגלים משומשים של אופנוע כביש ולהתאים לאופנוע. 4. רק מי שרוצה את הביצועים האופטימליים, את הטכנולוגיה הכי חדשנית, שממש צריך את זה למרוצים - רק לו כדאי לבחון את אופציות 2-4.
 

D the kid

New member
תודה../images/Emo175.gif

ידעתי שגם אם אני איי פעם ""יירד"" לסופרמוטו, בין היתר כדי לצמצם בהוצאות, אני אמצא גם שם איפה לבזבז על דברים יקרים. וכן, אני יודע שאם מתחילים גם שם אין סוף...
 
למעלה