מימי שלום
בהתפתחות נורמלית המוטוריקה העדינה מתפתחת על בסיס המוטוריקה הגסה. כלומר היכולת לבצע דברים בכפות הידיים באופן משוכלל תלויה בהרבה נשיאת משקל על הידיים וביכולת לייצב את שאר הגוף ולהשאיר את הידיים פנויות למשחק. כך שגם אם ילד לא עובד ישיר על מוטוריקה עדינה הוא מחזק אותה. בגיל הזה הם אוהבים שמשמיעים להם שירים, שרוקדים איתם, שמקפיצים אותם על הברכיים (בעדינות), משחקי "אני אתפוס אותך" בזחילה, משחקים של סיבה ותוצאה כמו שמושכים חוט והם באים אליהם , משחקים שכאשר לוחצים על כפתור קורה משהו, להוציא חפצים מתוך קופסא, לשמוע סיפורים עם תמונות ברורות. לכאילו רעיונות התכוונת?