משחק אינטלקטואלי

משחק אינטלקטואלי

חיל האוויר הישראלי מצטייד ב-33 מטוסי F-35. עלות העסקה למעלה משני מיליארד דולר (אמנם מכספי הסיוע...).
ורוצים עוד. יש המדברים על תוספת של עוד כמה עשרות בעלויות אסטרונומיות, שאפילו קשה לשער.
מי בעצם היריב מולו יעמידו את צי המטוסים הללו?
בואו ננסה לחשוב, האם לא כדאי לוותר על מטוס או שניים מצי מטוסי ה-F35 שחיל האוויר רוצה.
ובמקומם, לרכוש טייסת שלימה של מטוסי -A10 Worthog (חזיר היבלות).
נראה כי מטוסים, היפים בכיעורם, אלו יכולים לתת תשובה לאיומים הממשיים העומדים היום נגד מדינת ישראל - החיזבלה, החמס ו"המדינה האיסלאמית".
האם מישהו, מעבר לאגו, חשב על אפשרות זו?
ראו מה קורה אצל חיל האוויר האמריקאי. כבר מזמן רצו "להפטר" מהמטוס הזה. אך המציאות מוכיחה כי זהו, למעשה, המטוס היעיל והפרקטי ביותר נגד האיומים המיידיים הקיימים היום בזירות בהן צבא ארה"ב מעורב.
מאמר מענין שהוצאתי מהרשת. ושימו לב למשפט האחרון במאמר.
אריאל אריאלי
 

ANX

New member
מה עם טייסת עליונות אוירית מבוססת RV?!

אפשר לקשור אקדח (9 מ"מ) לכנף ועם חוט להפעיל מהקוקפיט...
 
תתפלא - אבל יש!

חיל האוויר של ניגריה הצטייד ב-65 קיטים של מטוסי RV6 מחברת וואנס. לצורך הרכבתם, נבנה מפעל בניגריה, שם בנו והרכיבו את הקיטים.
הטייסת שהוקמה עם המטוסים משמשת לאימון צוות אוויר (לימוד טיסה בסיסי) לסיור ולפטרולים כנגד מבריחי גבול וציידי פילים.
אני לא בטוח שה-F35, שכבודו במקומו מונח, יכול לשמש מטרות אלו.
אני עדין לא רואה איך המטוס המשוכלל בעולם, יוכל להלחם בכוחות קרקעיים של דאע"ש.
ואם תשאל עצמך בכנות, מי הם האוייבים הפוטנציאליים של ישראל, נגדם נידרש שימוש במטוס המתוחכם, לא בטוח שתמצא יותר מידי כאלו....
אריאל אריאלי

Nigerian Air Force RV-6A Air Beetle
The RV-6 has a rare distinction in the world of kit built aircraft - it is used as a military training aircraft. Searching for a suitable trainer that could be assembled in Nigeria using local labour, the government of that country settled on the RV-6A. Van's produced 60 kits to fulfill the order and these were assembled and test flown in Nigeria, entering service with the Nigerian Air Force in 1989 as elementary training aircraft under the name "Air Beetle". The air training school is based at Kaduna, Nigeria. The only other amateur aircraft to have this distinction is the Pazmany PL-1, which was built as a trainer for Taiwan's Air Force in the 1970s.​


 

ZeevRozenek1

New member
ל-AA ול-ANX :

במקום הA-10 עדיף האפצ'י ואפילו הקוברה . בשנים שלאחר מלחמת של"ג, הקוברות היו מפטרלות בדרום לבנון לחיפוש והשמדה של אנשי חיזבאלה מבוקשים . חסר היה לאחד מאלה להתקרב לחלון ביתו כי מיד היה חוטף טיל. הם פחדו פחד מוות מהמסק"רים האלה וקראו להם "אוּם-אל-שוּבּאכּ" , יעני "אמא של החלונות" .
כבודו של ה-A-10 במקומו מונח, אבל חיל האוויר לא רוכש את ה "שלושים-וחמש'ים" למטרת לוחמה בשכנים שלנו, אלא באירן הרחוקה .
הרעיון והיוזמה לתקוף את הפרסים עדיין חי ובועט , והאמריקאים יודעים את זה היטב, אולי אפילו מכירים את התכניות המבצעיות.
 
NAF

חיל האוויר הניגרי כולל מספר מדהים של 20 "מטוסי קרב". דגם מוקדם של ה-מיג 21 ו-אלפא גט. בכל רגע לפחות 50% או יותר מקורקעים.כל יתר המטוסים הם מטוסי מטען ונוסעים במסווה של מטוסים צבאיים. וזאת על מנת לטוס על דלק ממשלתי. מעט מאד באמת משמשים למטרות עבורן נקנו. להם היה מתאים מאד לקנות טייסת של A-10. (בוקו חרם) עד היום לא היו טיסות מבצעיות נגד ה- "דאעש" הניגרי.אבל אני גם מניח שהפנטגון לא יראה עיסקה כזאת בעין יפה. (NOT YET).
חברנו חוסיין אובמה בגלל סיבות מובנות, היה הנשיא הראשון שכפה שיפור יחסים והציע סיוע בכל השטחים פרט לנשק. אל דאגה אריאל, ההחלטה לקנות RV כללה בתוכה שיקולים שלא כאן המקום לפרטם...REST ASSURE טייסי הקרב ב-NAF לא לומדים טיסה בניגריה.
 

שאולי46

New member
כתבה בנושא רכישת F- 35

ייתכן וכן חשבו על האפשרות לרכוש A- 10, אבל שיקולי עייפות החומר בשל גילו המתקדם ויכולתו להתמודד מול איומי חימוש נ"מ מתקדם כגון טילי קרקע אוויר מסוג A-17 וSA-22 שהחיזבללה עושה מאמצים עילאיים לרכוש - הביא את מקבלי ההחלטות לא לסכן טייסים במטוס שיועד לטוס בגובה נמוך ובמהירות נמוכה.

מאידך, מסתבר שגם "הכלה החדשה" לא ממש בטוחה...
[URL]http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3685058,00.html[/URL]
 
למעלה