משחק אסטרטגיה חדש - טאק

MrBeta

New member
משחק אסטרטגיה חדש - טאק

שלום!

טאק הוא משחק חשיבה בספר הפנטזיה "פחדיו של האדם החכם" (מאת פטריק רות'פוס, ממליץ לקרוא, יצירת מופת). לפני כשנתיים, פנה אל הסופר יוצר המשחקים ג'יימס ארנסט וביקש ממנו לכתוב את החוקים למשחק, ולהפוך אותו למשחק אמיתי.
בנובמבר 2015 פרסם ג'יימס ארנסט את חוקי המשחק בגרסת בטא פתוחה, והוא נהיה להצלחה מיידית. כיום קיימת סביב המשחק קהילה אדוקה של שחקנים, נבנה אתר אינטרנט המאפשר לשחק את המשחק אונליין (בחינם, ללא צורך בהרשמה או פרסומות) ומתכנתים פיתחו כ5-6 בינות מלאכותיות לפתרון המשחק. באפריל הוציא ג'יימס ארנסט Kickstarter לגיוס כספים להפצת המשחק, שקיבל בתוך חודש 1.3 מליון דולר (פי 30 מהסכום הנדרש) והמשחק אמור לצאת בסוף 2016-תחילת 2017. כיום כבר יש למשחק אגודה רשמית בארה"ב ונערכו מס' טורנירים.

אני שמעתי על טאק מהבלוג של הסופר פטריק רות'פוס, ולמרות שמעולם לא אהבתי משחקי חשיבה במיוחד (בטח לא משחק אבסטרקטי כמו שחמט), משהו מצא חן בעיני במשחק הזה. החוקים שלו נורא פשוטים ובכל זאת אפשר לבצע בו מהלכים מרשימים. כבר במשחק השלישי שלי (נגד קרוב משפחה) היה לנו רצף של חילופי "שחים" שנמשך 8 תורות. זאת הייתה הפעם הראשונה שהתרגשתי ממשחק לוח. אחרי עוד כמה משחקים באינטרנט (נגד רובוטים ושחקנים אנושיים) החלטתי לבנות לעצמי סט משחק מעץ (אפשר גם לאלתר את כלי המשחק מחפצים יומיומיים). היום אני לוקח את הסט הזה איתי לכל טיול ומשחק נגד חברים כשיש זמן פנוי (לא צריך לוח, אפשר לשחק על הרצפה/שולחן/סלע) וכבר יצא לי ללמד את המשחק לכל מיני זרים שהמראה המוזר סקרן אותם.
החלטתי להפיץ את הבשורה באינטרנט ואפילו תרגמתי את החוקים לעברית כדי להנגיש את המשחק למי שמעדיף לקרוא בעברית!
[כן, אני עושה את זה מתוך הרבה כוונות טובות וקצת שעמום, לא מקבל על זה שקל]

אז שניה לפני הקישורים, הנה למה אני אוהב את המשחק הזה:
1) החוקים שלו נורא פשוטים, האסטרטגיות מפותחות ומעניינות.
2) זמן משחק בדרך כלל הוא סביב ה20-30 דקות (ללוח 5x5, ישנן גרסאות בהן משחק יכול להימשך כשעה או 15 דקות), שמבחינתי זה אידיאלי.
3) המשחק נמצא בחיתולים שלו, זאת אומרת שהמטא משתנה כל הזמן, אין שחקנים שאפשר להגדיר אותם כ"מקצוענים" (אולי 2-3 שבאמת בולטים מעל השאר), ומהלכים וטכניקות צצים כל הזמן.
4) המשחק נייד מאוד, אפשר לשחק בלי לוח, ושק קטן עם אבני המשחק יכול להיכנס לרוב הכיסים.
5) המשחק אלגנטי נורא. גם כשהפסדתי, ראיתי יופי במהלכים של היריב שלי. יש חשיבות לאופן המשחק, לא רק לתוצאה. זה נפוץ מאוד להחמיא ליריב על מהלך/משחק מרשים, בין אם ניצח או הפסיד.

קישורים:
סרטון הדגמת המשחק + חוקים בסיסיים
חוקי הבטא (באנגלית)
חוקי הבטא (בעברית) (הערות/הצעות לגבי התרגום יתקבלו בברכה!)
[URL]http://www.playtak.com[/URL] - אתר המאפשר לשחק נגד המחשב / שחקנים אנושיים מקומית או דרך האינטרנט
הסאב-רדיט של המשחק

אם יש לכם הצעות בנוגע למקומות נוספים לפרסם את המשחק - אשמח לשמוע. מקווה שתקראו ותנסו את המשחק.
Mr-Beta
 

RaikaRakka

New member
תודה

קראתי כבר אבל זה עדיין נחמד. אולי אתעמק בקרוב.
חוזר על ההמלצה לספרים של פטריק רות'פוס -
Name Of The Wind
Wise Man's Fear
מעולים.
&nbsp
אתה אותו הבחור מ"הפונדק"?
 
למעלה