משחק בעולם פתוח מול משחק עלילתי

golan2072

New member
משחק בעולם פתוח מול משחק עלילתי

ישנו רצף של סגנונות משחק מבחינת חופש הפעולה של השחקנים, הנע מעולם פתוח (sandbox) שבו המנחה בונה את העולם ונותן לשחקנים לעשות בו כרצונם (עם תוצאות והשלכות למעשיהם, כמובן), ועד משחק עלילתי שבו יש סיפור מוכן מראש. איפה ברצף הזה אתם ממקמים את עצמכם? אני נוטה יותר ויותר לעבר העולם הפתוח, כי לדעתי זה כיף ומעניין לתת לשחקנים כל מיני דברים לשחק בהם ולהתמודד איתם, ולעשות איתם מה שהם רוצים; חלק גדול מהכיף בהנחיה עבורי הוא בלתת לשחקנים לעשות את שלהם (וכמובן, לשפוט את תוצאות מעשיהם בעולם), וזה שיש תוצאות לא צפויות זה חלק מהכיף... למשל בפגישה הקודמת שלנו במו"ד 5, מפלצת טלפאתית ותככנית אחת העניקה לדמויות שעה של ויכוח (בתוך הדמות) על איך להתייחס אליה והאם לסמוך עליה, פשוט נתתי לשחקנים לזרום עם זה... המפלצת כמובן סבלנית (יצור מטורף שחי במערה ונהנה מגופות, חי שם המון זמן, יש לו סבלנות שטנית). בסופו של דבר הצלחתי להדיח את הכוהן לעשות מעשים מבחילים בעבור המפלצת, וזאת פשוט בהצעה של אוצר ומידע בתמורה למעשים אלו (להביא גופות של יריבים שנהרגו בידי החבורה... כדי שהמפלצת תאכל אותן!!!). לא התאמצתי הרבה. הדינאמיקה של הדמויות ושל השחקנים עשתה את העבודה.
 

DDN

New member
אני איפהשהו באמצע

העולם שלי גדול ורחב, מתרחשות בו כמה וכמה עלילות משנה בו זמנית
השחקנים עושים מה שבא להם.
&nbsp
כן. יש את העלילה שהכנתי.
כן, מתייחסים אליה בסופו של דבר
אבל הם יחקרו בדרכם ויעשו בדרכם, ותפקידי כמנחה זה לדאוג שהעולם "לא יגמר" להם.
הפכתי נבלים שוליים לראשיים, ויצרתי מרדפים, כי הם כיוונו לשם. זרקתי רמזים, והפכתי דברים תמימים למסוכנים ולהיפך - כי הם כיוונו.
בגדול, ההשפעה של השחקנים אצלי על רצף העלילה - גדול.
השחקנים אפילו אחראיים על כמה מתתי העלילות, רק בכך שהשתדלו והתעקשו על משהו.
&nbsp
 

golan2072

New member
כנ"ל אצלי כיום

בעבר הייתי יותר עלילתי, עד שקירבני ה-sandbox לעבודתו.

&nbsp
זה פשוט כיף להנחות משחק ב-sandbox. הרבה יותר כיף ממה שהיה בעבר משחק ב-railroad יחסי.
 
למעלה