"משחק החיים" או מותו של הפומו
שיר הפרחה --------------- אין לי ראש למילים ארוכות ואתה מין מלה ארוכה שכזאת. צ´או ידידי וד"ש לחייך, בתקוה שתבין את הפרחה. השמש של פרג´ קורעת את הים, ואני מפליגה בתוך הכפכפים. לאן שיקחו האורות אני שם, עם הלקה הליפסטיק ושאר דאווין. כי בא לרקוד, ובא לי שטויות בא לצחוק ולא בא לי עליך בא לי בימים ובא לי בלילות בא לי לצעוק "אני פרחה". פנים שלא עושות חשבון, וג´ינס בסטייל שכתוב בעיתון. סלסול נצחי בשיערות, ופוסטרים במקום קירות. רוצה לאהוב כמו בסרטים, חתיך שיבוא באנגלית וצבעים. come on baby המטוס מחכה, ועוד חלום שלי ממריא לו ובוכה. עד שיהיה לי זמן להיות גדולה, כבר תגמר המסיבה. כי בסוף כל פרחה מסתתר שיכון קטן בעל לדוגמה ואלף כיווני עשן. כי בא לרקוד, ובא לי שטויות בא לצחוק ולא בא לי עליך בא לי בימים ובא לי בלילות בא לי לצעוק "אני פרחה". ------------ אלה מילות השיר ששרה עופרה חזה, ז"ל (אללה ירחמה), שהזניקו אותה לתודעה הציבורית הישראלית, ונתנו הכשר למילה שנילחשה בשקט ובהסתר שנים ארוכות, מילה שתיארה נערה ממוצא מזרחי, עם השכלה ממוצעת ביותר, שעתידה טמון בנעוריה בלבד, והמשך חייה הוא גידול כמה ילדים, השמנה, התכערות וכו' השיר עצמו מתייחס רק להבטים החיצוניים, האימאז'יים, הויזואליים של הדמות הזו. יש איזו התייחסות בהתחלה ל"מלים ארוכות", כמו צירוף זה הוא קוד ל"השכלה"; "אשכנזיות"; חוסר יצרים,חוסר חלומות. עם הזמן המילה "פרחה" התנתקה מההקשר המזרחי שלה, והיא מייצגת סוג מסויים של בחורות, כפי שהן מופיעות בשיר, אך לא רק. ה"פרחה" היא בחורה ריקנית, חסרת תודעה פוליטית-חברתית-מגדרית. בחורה העסוקה מרבית זמנה ב"טיפוח חיצוניותה", צפייה בטלנובלות, קריאת עיתוני נשים וכו' לא הייתי מעלה שיר זה לכאן אילולא צפיתי לאחרונה בפרקים האחרונים של הטלנובלה הישראלית "משחק החיים". בטלנובלה הזו העלילה פשטנית, כצפוי, והיא מעין אנלוגיה למחזה רומיאו ויוליה (אני מקווה שלשייקספיר יש מספיק חוש הומור כדי לצחוק מהאנלוגיה הזו), שבמקרה או לא במקרה, הוא המחזה שמעלה תיאטרון "הכוכב"*. שם הבימאית הוא: ליה (יוליה, יוליה), שם השחקן הראשי הוא ירון (רומיאו, רומיאו), שניהם מתאבדים לקראת סיום העלילה, כי הם חושבים שהם אחים (זה טוויסט מעניין על רומיאו ויוליה)** כל זה נורא מעניין, אבל נורא מעניין לבדוק את ייצוג האישה בטחלהנובלה הזו: יש בטלהנובלה שלושה דורות של נשים: סוניה (הסבתא); נירה ומיכל/מישל (אמהות); ליה, ריקי, שירן, רותם, ענבר, יעל, בתיה
שיר הפרחה --------------- אין לי ראש למילים ארוכות ואתה מין מלה ארוכה שכזאת. צ´או ידידי וד"ש לחייך, בתקוה שתבין את הפרחה. השמש של פרג´ קורעת את הים, ואני מפליגה בתוך הכפכפים. לאן שיקחו האורות אני שם, עם הלקה הליפסטיק ושאר דאווין. כי בא לרקוד, ובא לי שטויות בא לצחוק ולא בא לי עליך בא לי בימים ובא לי בלילות בא לי לצעוק "אני פרחה". פנים שלא עושות חשבון, וג´ינס בסטייל שכתוב בעיתון. סלסול נצחי בשיערות, ופוסטרים במקום קירות. רוצה לאהוב כמו בסרטים, חתיך שיבוא באנגלית וצבעים. come on baby המטוס מחכה, ועוד חלום שלי ממריא לו ובוכה. עד שיהיה לי זמן להיות גדולה, כבר תגמר המסיבה. כי בסוף כל פרחה מסתתר שיכון קטן בעל לדוגמה ואלף כיווני עשן. כי בא לרקוד, ובא לי שטויות בא לצחוק ולא בא לי עליך בא לי בימים ובא לי בלילות בא לי לצעוק "אני פרחה". ------------ אלה מילות השיר ששרה עופרה חזה, ז"ל (אללה ירחמה), שהזניקו אותה לתודעה הציבורית הישראלית, ונתנו הכשר למילה שנילחשה בשקט ובהסתר שנים ארוכות, מילה שתיארה נערה ממוצא מזרחי, עם השכלה ממוצעת ביותר, שעתידה טמון בנעוריה בלבד, והמשך חייה הוא גידול כמה ילדים, השמנה, התכערות וכו' השיר עצמו מתייחס רק להבטים החיצוניים, האימאז'יים, הויזואליים של הדמות הזו. יש איזו התייחסות בהתחלה ל"מלים ארוכות", כמו צירוף זה הוא קוד ל"השכלה"; "אשכנזיות"; חוסר יצרים,חוסר חלומות. עם הזמן המילה "פרחה" התנתקה מההקשר המזרחי שלה, והיא מייצגת סוג מסויים של בחורות, כפי שהן מופיעות בשיר, אך לא רק. ה"פרחה" היא בחורה ריקנית, חסרת תודעה פוליטית-חברתית-מגדרית. בחורה העסוקה מרבית זמנה ב"טיפוח חיצוניותה", צפייה בטלנובלות, קריאת עיתוני נשים וכו' לא הייתי מעלה שיר זה לכאן אילולא צפיתי לאחרונה בפרקים האחרונים של הטלנובלה הישראלית "משחק החיים". בטלנובלה הזו העלילה פשטנית, כצפוי, והיא מעין אנלוגיה למחזה רומיאו ויוליה (אני מקווה שלשייקספיר יש מספיק חוש הומור כדי לצחוק מהאנלוגיה הזו), שבמקרה או לא במקרה, הוא המחזה שמעלה תיאטרון "הכוכב"*. שם הבימאית הוא: ליה (יוליה, יוליה), שם השחקן הראשי הוא ירון (רומיאו, רומיאו), שניהם מתאבדים לקראת סיום העלילה, כי הם חושבים שהם אחים (זה טוויסט מעניין על רומיאו ויוליה)** כל זה נורא מעניין, אבל נורא מעניין לבדוק את ייצוג האישה בטחלהנובלה הזו: יש בטלהנובלה שלושה דורות של נשים: סוניה (הסבתא); נירה ומיכל/מישל (אמהות); ליה, ריקי, שירן, רותם, ענבר, יעל, בתיה