משחק

מילקמן

New member
משחק

שאני עובד עליו כפרויקט סיום לתואר ראשון במדעי המחשב נעשה ב opengl, ו c++ לא השקעתי הרבה בגרפיקה אבל יצא דיי נחמד. אנא חוו דעתכם
 

sbsbsbs

New member
יש לי את המשחק הזה במחשב...

קוראים לו שעת השיא והוא חלק מאולימפיאדת החשיבה של אתר אשכולות חשיבה... מוזר שאתה מציג את זה כפרויקט שלך... לא?
 

מיכאל ג

New member
וולאק באמת?

פעם היו כאן רינדורים של כלי שחמט, מעניין שלא אמרת גם להם שיש לך משחק כזה ולמה הם מציגים את זה כעבודות שלהם? הפרויקט שלו היה על תכנות התצוגה התלת מימדית לא על המצאת המשחק! ודרך אגב אני מזהה שם את המשאית שהבאתי לו...
 

מילקמן

New member
למה מוזר?

לא המצאתי משחק.... עשיתי חידוש למשחק קיים...
 

sbsbsbs

New member
בוא נראה...

משחק שאני עובד עליו... לא למשל משחק שראיתי ואני מעביר אותו לתלת מימד... נשמע קצת אחרת לא? ובתערוכה של השח לא ראיתי הצהרות כמו: משחק שאני עובד עליו... היה די ברור שאף אחד שם לא המציא את השח, דבר שלא היה מובן במקרה הזה. אבל הבנתי שזאת לא היתה הכוונה ואני מתנצל אם פגעתי. אשמח לראות את המשחק בתלת אם תעלה אותו לכאן אחרי שתסיים... בהצלחה בפרוייקט....
 

ilankt

New member
איפה אתה לומד?

ואפשר לעשות כזה פרוייקט לתואר ראשון?
 

vent91

New member
מעניין

שאלות האם המחשב פותר לבד מצב נתון? או שרק השחקן האנושי. האם אתה פיתחת את הצל? האם אפשרות הצל מוריד בצורה דרסטית את הFPS ?? במישה ולא אתה פיתחת את המשוואות של הצל אשמח לקבל קישור לחומר. האם צל רך אצלך זה בעצם כמה שכבות של צל רגיל רק עם אלפה אחר? חוץ מהנושאים של הצל ובינה מלאכותית (אם ישנה) מה עוד היה קשה לעשות? איפה אתה לומד? אני גם שוקל לעשות פרוייקט בOPENGL לכן אני מתעניין. תודה
 

מילקמן

New member
תשובות

אני לומד באוניברסיטת ת"א, ואני בחרתי לעשות פרוייקט בגרפיקה. בעקרון המחשב פותר כל שלב אבל לא באמצעות AI אלא לפי פתרון שהוכנס מראש. למרות זאת מי שעושה קורס ב AI באוניברסיטה לומד איך מחשב יכול לפתור את השלבים (וזה היה באמת באחד השיעורים שלהם) הצל נעשה ידנית (אין צל אוטומטי ב opengl) ע"י אלגוריתם שמצאתי באתר: http://www.paulsprojects.net/tutorials/smt/smt.html ע"י שיטת shadow-maps כלומר מרנדרים מנקודת המבט של האור, מבצעים טרנספורמציה לנקודת מבט המצלמה ומציגים פיקסלים הנראים ע"י המצלמה והאור (עוד הסבר יש באתר) הצל עובד מהר רק בכרטיסי מסך יחסית חדשים (לא עובד בגי פורס 4 לדוגמא) מפני שמשתמשים בפונקציות הקיימות רק לכרטיסים כאלה, וכמובן מוריד את הfps יחסית בצורה דרסטית. צל רך זה באמת כמה שכבות של צל רגיל בשימוש עם accumulation buffer ולא עם אלפא - מה שהופר אותו למאוד מאוד איטי. וברגע שמבינים את opengl שום דבר לא קשה לעשות! את האמת הדבר הכי קשה לעשות היה לציר משולש על המסך, ברגע שהתגברת על זה, הכל זורם...
 

mistermor

New member
מגניב

אשמח לשחק בו. מזכיר לי את סוקובן. או אולי צוללות? נדב.
 

mad ox

New member
דרך אגב ...

אני הייתי שותף לעשייה של הגרסה של אשכולות , המשחק של אשכולות עובד עם גרפיקת ruster , ורונדר מראש ב- Lightwave , אני חושב שהמשחק של מילקמן הוא יפיפה , (אני אשמח להציץ על הקוד) . ואני חושב שהטענות נגדו הן חסרות שחר , הוא לא טען שהוא המציא את הפורמט של המשחק , אלא רק מימש אותו מחדש , בגרפיקת זמן אמת .
 
למעלה