משיכת פדל ברכיבה, האם זה טוב?

hadadidror

New member
משיכת פדל ברכיבה, האם זה טוב?

כשרואים מרחוק רוכב ברמה גבוהה ניתן מיד להבחין בכך. יש משהו בתנוחה היציבה על האופניים ותנועת הפידול העגולה שקשה להתעלם ממנה. הגוף מונח כמעט ללא ניע, הכתפיים נשארות יציבות, המבט מופנה קדימה ובכלל נראה שהרוכב והאופניים חד הם. בעיני, החותם הסופי לאותו מראה מקצועי הוא תנועת הפידול העגולה. תנועה זו היא אחד הדברים המדוברים ביותר בעולם הרכיבה והיא תהיה נושא הכתבה שלנו היום.Www.trainbyscience.com
 

ariasdo

New member
למה התהיות האלו מופיעות עכשיו כבר כמה עשורים מושכים פדלים

ועכשיו מתחילות ספקות בדיקות ומאמרים בנושא .
הדוגמה של מילר רוכב נג"ש מושלם , זה ממש לא דוגמה שמשקפת את כל מכלול סוגי הרכיבה .
בנג"ש היעלות היא אחד האלמנטים החשובים לשמירה על המהירות .

דוגמאות הפוכות מראות שיעילות זה מושג מטושטש , קונטודור מטיפוס , הוא יותר נכון רוקד בטיפוס .
כריס הורנר בזכות יכולת טיפוס בעמידה בגיל 42 עשה ב"ס לניבלי באנגילרו ונצח אז את טור הוולטה ב 2013 .

מובן לכולם וברור מאוד שברכבה במישור שהסל"ד הוא מקסימלי אפקט היעלות מקסימלי ברכיבה עגולה , בעליות זה קצת פחות , בעליות תלולות זה עוד יותר פחות , בקירות זה בכלל לא יעיל .

לפני חודש היה פוסט בפורום לסרטון של ניסוי קטן במעבדה 10 דקות בדקו תפוקת , כוח בעליה , והתוצאה מפתיעה בניסוי הספציפי הזה .
הרוכב המקצוען רכב יותר יעיל ללא פדלים כלומר הפידול העגול היה פחות יעיל בניסוי הספציפי .

הגדרה והסבר מתומצת שכתבתי באחד הפוסטים בפורום לפידול עגול , מדובר בטכניקה הדורשת אימון אינטנסיבי .
"תארו לכם כאילו דרכתם על חרא ואתם מנסים לנגב אותו מהנעל".
בהתאם לכך מדובר על המשך של התנועה מהרגע שזרוע גלגל-ההינע אנכית לקרקע וגרירה של הפדאל אחורה ולמעלה .

נכון להיום כל הרוכבים בפלטון המקצועי רוכבים בפידול עגול זה מחלק את העומס על יותר שרירים ומאפשר הגדלת סל"ד גם מאפשר להתאושש , אבל ברגע הדרוש רגע האמת ההכרעה שריר הדחיפה מופעל . בספרינט , בעקיפה וכו' .

אני כבר זקן לא רוכב עגול , גם אף פעם אולי לא רכבתי , סתם אני מחובר לפדלים אני בעיקר לוחץ .

בשיק שוק הבא אני מוכר את כל הפדלים כולל קליטים תואמים חדשים , דגמים של לוק , ושימנו שהכנתי רזרווה
תולה את נעלי הקליטים המשומשות , עובר סופית לפדלים שטוחים ללא חיבור .

רק אל תקחו דוגמה ממני אני כבר לא רוכב בשביל כושר , ספורט , סיפוק , וכו' אלה זה עושה לי תאבון מוגבר לאכול .

אריה סדובניק
 

hadadidror

New member
זה שאלה של במה אתה משקיע את הזמן

תראה, כמו שכתבתי בסוף המאמר, אני אישית משקיע במשיכת הפדל במהלך הרכיבה. אני מרגיש (וגם רואה בוואטים) שזה מוסיף כוח. מצד שני, אני יודע שזה פחות יעיל מבחינה אנרגטית (כלומר אני מנצל יותר אנרגיה בשביל לפדל ככה לעומת כשאני לא משקיע בזה ומפדל באותם וואטים). אולי זאת טעות מצידי.

בנוגע, לכך שהטכניקה דורשת אימון אינטנסיבי, זה גם מה שאני חשבתי ובגלל זה דיברתי עם עורכי המחקר עצמו על הנושא (הבחור היה מאד נחרץ בדעתו שאין מה למשוך את הפדל אגב). הם הסבירו בצורה ברורה שאפילו אנשים קטועי רגל שבאופן טבעי מאולצים למשוך את הפדל ברכיבה, לא יעילים יותר כשהם מושכים את הפדל... אני חושב שזה די מבטל את האמירה שאפשר להתרגל לזה.

יכול להיות שלאורך רכיבה של הרבה שעות סוגיית חלוקת העומס רלוונטית, אני לא מכיר מחקר כלשהו בנושא הזה וגם לא זוכר שראיתי התייחסות לכך, אבל להערכתי צוואר הבקבוק הוא לא בשרירים אלא בכמות האנרגיה שאנחנו מנצלים במהלך הרכיבה וזה מושפע יותר מהמשיכה.

כאמור, כל הנושא הוא מחקר שהצגתי, כל אחד יכול לבחור מה הוא עושה ברכיבה שלו.
 

Dov_s

New member
המשיכה לא יעילה אנרגטית אך היא נותנות תוספת כוח

החלק של משיכת הפד אינו יעיל יותר (גם בגלל שהשרירים המושכים באופן כללי אינם מפותחים ברגל) אלא מאפשרת לנו לקבל בנקודת זמן יותר כוח מהמצב בו אנחנו דוחפים בלבד.
המצב דומה לפתיחת מעבר במטוס קרב הוא נותן יותר כוח במחיר של צריכת אנרגיה גבוהה.
 
המשיכה חשובה מאוד, אני אתן לך רמז ותמשיך משם.

לא תמיד "הסיפוק המיידי" בוואטים היא התשובה הנכונה.
במידה מסויימת המשיכה מבצעת את תפקיד הרוטור הקטן האחורי במסוק.....
תמשיך לחשוב .... ותבין ......
 
למעלה