משלבת אחת לשני ילדים - מותר?

משלבת אחת לשני ילדים - מותר?

אשמח לעצתכם ולכל מידע - לגבי הסוגייה הבאה:

חברתי עובדת בתור סייעת אישית (משלבת) לילד חמוד העולה לכיתה ב'.
לאחרונה נאמר לה, מביה"ס ומהמת"י, שבשנה"ל הקרובה יהיה עליה לשלב 2 ילדים במקביל!!!
חברתי, בצדק רב, המומה ומבולבלת:
1. כיצד ניתן לתת את מלוא תשומת הלב לשני ילדים, כאשר בהפסקות - כל אחד עשוי להיות במקום אחר?
2. וגם אם יהיו באותו מקום - כל אחד צריך את העזרה האישית שלו! הסייעת אמורה להיות עם ה"יד על הדופק", ולהתערב מיידית בעת הצורך (שאם לא כן - יאבד המומנטום, והתיווך ייכשל). כיצד ניתן להיות ערני במקביל עם 2 ילדים?
3. בזמן השיעורים - כיצד ניתן לסייע ולהיות זמינים ל- 2 במקביל?

האם זה בכלל חוקי לדרוש לשלב 2 ילדים במקביל?
זה כל כך לא מקצועי, לא הוגן, ולא יישים! אין לכך שום יתרון למעט אולי חיסכון כספי למת"י...
 

TikvaBonneh

New member
לשלב שני ילדים זה חוקי

יותר מזה, אני חושבת שמבחינה חוקית אסור שתהיה יותר ממשלבת אחת בכיתה.
הבן שלי לומד בכיתת תקשורת, והוא יוצא לשילוב הרבה פעמים עם עוד ילד. בעיניו המצב עדיף, ככה הוא לא מרגיש יוצא דופן כשהוא בכיתה המשלבת.
אני רואה בכך יתרון עבורו מבחינה רגשית ומבחינת העצמאות.
לא כל הילדים בספקטרום צריכים כל הזמן סיוע של אחד על אחד. כפי שאת יודעת, הספקטרום הוא רחב.
הבן הגדול שלי היה רגיל לסייעת אישית, ואחת הבעיות כשהעברתי אותו לחינוך מיוחד הייתה שהוא לא היה מוכן לעבוד כשאין לו אשת צוות צמודה אליו, וכעס שהיא עוזרת לעוד ילד. אבל עבדו איתו על זה והוא הבין שגם הילד השני צריך עזרה
 

SMADAR55

New member
במקרים כאלו מאגדים שעות. זאת אומרת, אם כל אחד מהילדים זכאי

ל- 16 שעות שבועיות, נותנים לסייעת 32 שעות שבועיות.
במקרים מסויימים יש בזה יתרון משום שניתן מענה מלא לכל שעות השבוע .
(ברוב המקרים, מיכסת השעות של הסייעת אינה נותנת מענה לשבוע עבודה שלם).
בתכנית ה- "שילוב הבטוח" יש סייעת אחת על 2-3 ילדים בגן חובה וזה עובד מצויין.
 
כל אחד מהילדים קיבל את מקסימום השעות (24 ש"ש), כך שאין כאן -

איגוד/חיבור של שעות.
מדובר בשני ילדים בתפקוד מאד גבוה, ואיכות השילוב מבוססת על כך שהוא סמוי!
המטרה העיקרית בכך היא למנוע מצב שהילדים מפתחים תלות בסייעת! במידה ונוצרת תלות אזי אין שום יתרון לשילוב מאין זה, וזהו כישלון של הסייעת/המערכת (ואני מדגישה - כל ילד וכל מקרה לגופו. שילוב סמוי הינו הכרחי במקרים שמדובר בתפקוד גבוה מאד!).
לכן, במקרה שלנו, החלטת המערכת הינה כה מקוממת: ההצלחה וההתקדמות של הילד 'של חברתי' נבעו בשל הסיוע הצמוד אך הסמוי, וכעת - עם ההכרח להתחלק עם ילד נוסף - היא עלולה לפספס הזדמנויות חשובות של תיווך, וכל ההתקדמות תרד לטימיון!
מעצבן שהשיקולים נובעים רק מתוך חיסכון כספי ושיקולי חוקיות, וללא התחשבות בשיקולים מקצועיים סובייקטיבים ))-:
מה אפשר לעשות? איך אפשר לצאת מהפלונטר? הילד אינו שפן נסיונות...
 

SMADAR55

New member
בוודאי שאפשר איגוד של שעות. 24 שעות שבועיות אינן מכסות שבוע

לימודים מלא בבית ספר יסודי.
מקסימום שעות ברמת התפקוד הזו =30 שעות שבועיות.
24 שעות שבועיות זו המיכסה המינימלית ברמת התפקוד.
כשבני היה בתכנית השילוב הבטוח בגן חובה רגיל היו 3 ילדים באותו הגן. איחדו את השעות של כל הילדים והעסיקו את אותה משלבת ומשלבת מחליפה באחד מימות השבוע. הגן פעל כיום יום משעה 8:00 ועד 14:00 (30 שעות בימים ראשון-חמישי) + ביום שישי פחות שעות.
בכל שעות פעילות הגן הייתה משלבת.
 

SMADAR55

New member
זה כמובן הרבה פחות טוב אך אפשרי. אומרת זאת מנסיון אישי .

האם אין אפשרות לשבץ את אחד מהילדים בכיתה מקבילה? האם היה נסיון לשוחח עם המחלקה לצרכים מיוחדים ברשות ועם המנהלת?
האם הועלתה הדרישה לאגד את שעות הילדים כך שיינתן מענה מלא לכל שעות הלימוד השבועיות? (כלומר, אם המערכת השבועית כוללת למשל 33 שעות שבועיות יש לדרוש סייעת משותפת ל- 2 הילדים בהיקף של 33 שעות שבועיות) והמערכת "תחסוך " פחות שעות סייעת.
האם עדכנתם את ועד ההורים המשלבים בסוגיה זו? הם ביקשו בעבר לעדכן אותם על כל מקרה שבו מקצים משלבת ל- 2 ילדים (התופעה קיימת). יתכן שיש להם עצות בנושא.
 
למעלה