משלוח ספרים שלא הגיע והוחזר למוכר ע"י הדואר,המוכר דורש פיצוי
ידידה שלי הזמינה ספרים מאדם פרטי שמוציא לאור את הספרים בעצמו.
הוא שלח לה את הספרים בדואר, אבל היא לא קיבלה הודעה מהדואר שהמשלוח הגיע לסניף, ולכן לא הלכה לאסוף אותם, והספרים הוחזרו ע"י הדואר חזרה למוכר - אבל הם ניזוקו במהלך ההחזרה למוכר (לטענתו - הוא לא הראה הוכחה לנזק).
עד כאן העובדות שאין עליהן מחלוקת (בהנחה שהמוכר דובר אמת והמשלוח אכן ניזוק).
המוכר דורש מידידה שלי את מחיר הספרים (שניזוקו ע"י הדואר) ואת עלות המשלוח, בטענה שהוא שלח אותם אליה ומפה והלאה זה כבר לא בעיה שלו.
לי זו נראית דרישה תמוהה. נראה לי שהוא פונה אליה כי יותר קל לו לדרוש את זה ממנה מאשר לדרוש את זה מרשות הדואר.
אני צודק?
מה היא צריכה לעשות?
ידידה שלי הזמינה ספרים מאדם פרטי שמוציא לאור את הספרים בעצמו.
הוא שלח לה את הספרים בדואר, אבל היא לא קיבלה הודעה מהדואר שהמשלוח הגיע לסניף, ולכן לא הלכה לאסוף אותם, והספרים הוחזרו ע"י הדואר חזרה למוכר - אבל הם ניזוקו במהלך ההחזרה למוכר (לטענתו - הוא לא הראה הוכחה לנזק).
עד כאן העובדות שאין עליהן מחלוקת (בהנחה שהמוכר דובר אמת והמשלוח אכן ניזוק).
המוכר דורש מידידה שלי את מחיר הספרים (שניזוקו ע"י הדואר) ואת עלות המשלוח, בטענה שהוא שלח אותם אליה ומפה והלאה זה כבר לא בעיה שלו.
לי זו נראית דרישה תמוהה. נראה לי שהוא פונה אליה כי יותר קל לו לדרוש את זה ממנה מאשר לדרוש את זה מרשות הדואר.
אני צודק?
מה היא צריכה לעשות?