משנה תורה לרמב"ם - מוצפן בתורה !

משנה תורה לרמב"ם - מוצפן בתורה !

אני שמח לבשר כי גילויו המדהים של הרב וייסמנדל זצ"ל - זכה להתפרסם במדור קודים בתורה. ניתן לראות את הממצא המלא בקישור הבא: משנה תורה לרמב"ם.
 
אז למה "המשנה תורה" לא האמין ב...

אז איך זה שהרמב"ם בעל המשנה תורה לא האמין במה שכל יהודי חרדי מאמין היום דהיינו: 1) הרמב"ם לא האמין בקיום מלאכי השרת. 2) הרמב"ם סבר שאין השגחה עליונה והשגחה פרטית על בעלי חיים ועל הצומח. 3) הרמב"ם לא האמין בכישוף, ובהעלת נשמות, וכו' 4) הרמב"ם סבר שחז"ל יכלו לטעות ובפרט בענייני מדע ואסטורנומיה. 5) בנו של הרמב"ם סבר שחז"ל לא יכלו להחיות מתים, וכנראה שזה היה גם דעת הרמב"ם. עם טרם הגעת לגיל 40 סביר להניח שאפילו לא תוכל לעיין המראה המקומות בעניין זה. אם הרמב"ם מרומז בתורה משמע שדבריו מפי השכינה.
 
שיטת הדילוגים בתורה

כמה גדול רבש"ע ! ידע הבורא ית' שתורתו תהיה מפוקפקת בעיני בריותיו, עמד והצפין בה סודי סודות של דילוגים וקפיצות אותיות משונות כדי לצרף בהן את מוחן המתימטי של בניו. הרי ברור כשמש כי לא רצה ח"ו לומר דברים ברורים בהתורה, ואת הוכחותיו הגדולות ביותר לתורתו ית' הצפין באופן משונה ומופלא שכזה. הנה דודי מקפץ על האותיות ומדלג על הגבעות, ברח דודי, המצאתם את שאהבה נפשי?
 
יוחנן כהן הגדול

הרמב"ם לא האמין בקיום מלאכי השרת? תן מקור בבקשה בנו של הרמב"ם סבר שחז"ל לא יכלו להחיות מתים? מקור בבקשה אודה לך
 
מלאכים-תחיית המתים, הנה המקור

"הרמב"ם לא האמין בקיום מלאכי השרת" מורה נבוכים חלק שני פרק ו' "בנו של הרמב"ם סבר שחז"ל לא יכלו להחיות מתים" בספר עין יעקב חלק א' בהתחלה יש הקדמה של אברהם בן הרמב"ם, לקראת סוף המאמר לאחר הדרך הרביעי חלק השלישי.
 
סלח לי

הרמב"ם היכן שציינת: ' אמנם שהמלאכים נמצאים - זה ממה שאין צריך שתובא עליו ראיה תוריה, כי זה כתוב בתורה במקומות רבים'. ושם טורח להסביר מהם המלאכים. ר' אברהם בן הרמב"ם לא כתב שהם לא יכלו להחיות מתים אלא שבשני מקרים שכתוב כך - לא מדובר כלל במוות. [עיין עוד ברד"ק על בן השונמית]
 
אדון לאברורלי

לגבי המלאכים הרמב"ם אומר שאמנם כתוב בתורה על מלאכים אבל הם לא קיימים רק במוח שלנו ובדמיון בלבד. לגבי שני המקרים של תחיית המתים, שני המקרים זה רק דוגמה בלבד, ע"י כך הוא משליך על כל מקום בחז"ל שמדובר על תחיית המתים ע"י חז"ל. הרי כל המאמר בנוי על כך שהוא מביא רק דוגמה אחד או שתיים מהגמרא ומסביר איך צריך לפרש את דברי חז"ל בעניין זה.
 
בחיי !

אתה דיסלקטי או מה ? איפה הסוקרים של PISA כשצריך אותם ? הרמב"ם כותב במפורש שישנם מלאכים. אלא - שמראם המתואר בנביאים אינו גוף פיזי אלא מראה נבואה ולא דמיון ! ר"א בן הרמב"ם כותב שבמקומות מסויימים שמדובר על מוות אין הכוונה כפשוטו. לדבריך, מדוע לא התייחס למקור המובהק יותר (עבודה זרה י ב) 'ידענא זוטי דאית בכו מחיה מתים' ?
 
לא ולא.

הרמב"ם כותב שאין מלאכים גופיים, אבל בנבואה הם נראים כאלה. נבואה אינה דמיון - לפחות לדעת הרמב"ם.
 
כרגיל אין חדשנות בתגובות הצופים.

יש מי שמקשר את אותו קישור בכל פעם שעולה הנושא מחדש ( ממש לא חדשנות ) יש מי שמקשקש שטויות הקשורות לצופן או לנושא הדילוג ( גם זה לא חדש ) אבל, אין מי שמתייחס ישירות לממצא המוצג באתר ! הממצא על הרמב"ם מרתק במיחוד מכיוון שהוא משלב בתוכו מספר אלמנטים של הצפנה: 1. ראשי תיבות. 2. דילוג שווה. 3. מרווח אותיות בעל משמעות חריפה לממצא בין שני הביטויים המוצגים. 4. קשר חריף ביותר בין הדילוג לטקסט בו הוא מצוי (רבות מופתי בארץ מצרים) 5. קשר בין מרווח אותיות הדילוג (50) לנושא הדילוג (מתן תורה ומצוות). 6. קשר בין כל אות בדילוג מ-ש-נ-ה ת-ו-ר-ה והמילה והפסוק שבו ממוקמת אות זו, לבין הקשר הרעיוני היוצא מאותה מילה לנושא הדילוג. כל המגיבים למיניהם "מתעלמים" משלל נתוני הצפנה אלו - ובעצם מגלים בכך במקרה הטוב, את חוסר הבנתם בנושא הצופן, או במקרה הרע, את הנגיעות הגדולה שלהם כנגד הצופן, נגיעות שלא מאפשרת להם לבחון את הדברים באופן אובייקטיבי ולהכיר בפלא הגדול שעומד מולם. בברכה, מצגר בועז
 
והנה תשובתי לסייברדין

היות וכל המערכת של הרב וייסמנדל נתמכת ע"י הממצא המרכזי והוא: ראשי התיבות היחידים בתורה של המילה: רמב"ם, יותר קרוב שהצופן "יסמן" את שני הדילוגים "משנה" ו"תורה" ע"י הדילוג 613 (תרי"ג), דוקא בראשי התיבות ולא פעם בתחילת הביטוי הראשון ופעם בסוף השני. יחד עם זאת, הרעיון נשמע מתקבל על הדעת,אם כי אני מסתייג מהבחירה שלך בביטוי "הבל הבלים" רק כדי להציג שקיימת אולי אפשרות נוספת, ואני מוכן להפחית כ-50% מהסבירות הסטטיסטית של היווצרות מערכת זו בצורה אקראית עקב כך. גם אחרי הורדת ה 50% עדיין נשארת מערכת זו מרשימה בדיוק כפי שציינת. הערה נוספת: הדילוג 50 כזכור לך מופיע פעמיים בתורה בתחילת ספר בראשית ובתחילת שמות, מאות ה-ת' הראשונה בספר כדי ליצור את הדילוג "תורה". גם גילוי זה שייך לרב וייסמנדל. לדילוג קשר ישיר כפי שכתבתי לנושא, היות ותורה ניתנה ביום ה 50. לכן,במערכת יש דוקא בדילוג 50 משום מופת גדול יותר לדוגמא מ 120, משום קשר ישיר זה. נחמד מאוד לראות שאתה מדקדק גם בסימני קריאה(!), באמת מתאים לך מאוד ללמוד גמרא, שם עוסקים בדקדוקים קטנים מעין אלו, ובמשמעויות העולות מהם. היות ואתה מגלה רגישות לפרטים כה קטנים, בוודאי תמצא בלימוד הגמרא משום קורת רוח רבה. אגב: אני ממליץ באופן אישי ! בברכה, בועז
 
אז קודם כל, תגובתי שצונזרה

(ואם אותך היא לא הרתיעה, סימן שמי שצינזר פרנואידי יתר על המידה, ואולי תתפוס איתו שיחה - לי הרי לא יקשיב בכל מקרה) אכן זהו דילוג משובח, טוב בהרבה משאר הממצאים הצולעים באתר שלכם, וכמו שאמרו חכמים הולך ופוחת הדור, ואם הרב וייסמנדל ז"ל כבן-אדם, הרי אתם כחמורים. אבל הנה לך התייחסות לעניין, ראשון לראשון ואחרון לאחרון. "לדילוג 50 נודעת משמעות רבה" וגו' - אכן כן, ובכלל לא חסרים מספרים הקשורים קשר הדוק ליציאת מצרים ומעמד הר סיני, החל משתיים (לוחות הברית) ועד ששים ריבוא. כל אחד מהם היה זוכה ללא ספק לתואר "בעל חשיבות רבה ל..." האות הראשונה ב"משנה" מתחילה מהשם "משה", כמו שמו של הרמב"ם, ובהמשך הפסוק המקום היחיד בתורה בו מופיע "רמב"ם" בראשי תיבות. יפה מאד. אני הייתי מנחש שבשל עובדה זו החל הרב וייסמנדל את חיפושיו דווקא כאן. אך גם כאן, כרגיל, קיימות אופציות נוספות שהיו מתקבלות בברכה. אם למשל ה-מ' הראשונה של "משנה" הייתה זו של "מופתי", היה ה"מופת" גדול עוד יותר, משום שהיו משתלבים להפליא ראשי התיבות ושמו הפרטי של הרמב"ם בהם עם שאר הממצא. וגם אם ראשי התיבות היו פסוק אחד קדימה או אחורה, או בתחילת אותו פרק, זה לא היה סוף העולם בשבילכם. "הביטוי "תורה" מתגלה בהמשך הטקסט גם הוא בדילוג של 50!" - סימן הקריאה מיותר. הביטוי מתגלה בדילוג זה (חיובי או שלילי) עוד 73 פעמים בתורה, לפני ואחרי. וגם אם היה מופיע בדילוג של 120 כמניין שנותיו של משה רבנו, או בדילוג של 40 כמניין הימים ששהה משה על ההר, היה הדבר מוצג כמופת שאין שני לו. "כעת, מה שנשאר לעשות הוא לספור את כמות האותיות הנמצאות בין האות מ' של הדילוג :"משנה" , לבין האות ת' של הדילוג: "תורה"." - הבל הבלים. אם אנו מדברים על ספר המקיף את כל המצוות שבתורה, עלינו לספור את האותיות בין מ' של "משנה" לה' של "תורה"! מדוע להתחיל בתחילת המילה הראשונה, אך לא לסיים בסוף המילה השנייה? לסיכום, ככל דילוג ודילוג בעולם (מעצם היותם של הדילוגים תופעות מקריות ולא אמת נסתרת כלשהי), המשמעות הנראית שלו אינה אלא תוצאה של עצימת עיניים עיוורת או מכוונת למגוון האפשרויות הנוספות.
 
ועכשיו תגובתי לתגובתך...

אני שמח שרעיון שלי התקבל על דעתך - בימינו גם זה משהו. אך הניסיון לשלב בין ראשי התיבות "רמב"ם" לבין ראשי התיבות ל"משנה תורה" (מ"ת, לא עלינו) דחוק להפליא. מה עניין ראשי תיבות למספר המצוות? אם יש לנו מספר אותיות המייצג את מספר המצוות, אז או שמספר זה יימצא בין תחילת הספר לסופו, או בין סוף המילה הראשונה בשם הספר לתחילת האחרונה (אם תרצה, כאילו "משנה" ו"תורה" הם הכריכה, והאותיות שבפנים הן התוכן). מתוך 4 האפשרויות במקרה זה (ולא 2), נתגלתה דווקא השלישית בטיבה... הדילוג של "תורה" ב-50 אותיות בתחילת "בראשית" ו"שמות" אינו רלוונטי. אני חוזר: גם דילוג אחר, נניח ארבעים יום בהם שהה משה על ההר, או 380 (כגימטריה של "מצרים") או 282 (של "רמב"ם") היה מתקבל בברכה ולא הייתם מצרים על כך שדווקא 50 לא נמצא. על אחת כמה וכמה אם המילה "תורה" הייתה מתגלית בדילוג 50 אך המילה "משנה" בדילוג אחר בעל משמעות לחייו של הרמב"ם או כדומה. אני מודה לך על הצעתך ללמוד גמרא, אך גם בעולם החילוני ישנם מספיק דברים מעניינים שדורשים ירידה לפרטי-פרטים, ומכיוון שכידוע לך אינני אדם מאמין, אני מוצא בהם הרבה יותר סיפוק ותכלית מאשר בירור מדויק של דינה של ביצה שנולדה ביום טוב וכיו"ב.
 
לגבי הצינזור

אני מניח שכוונת הצנזור לא היתה לצנזר את הודעתך, ולכן תודה שדאגת להציב אותה מחדש. אני מניח שהצנזור צנזר הודעה אחרת השייכת לכותב המשתייך למחנה שגם אתה יצאת חוצץ כנגדו, מחנה תמהוני ועקשני, אשר מוצא את סיפוקו בהשתלחות פרועה בכל מה שמריח אמונה, השתלחות שמתחילה בקללות פרועות במקרה הטוב, קריאות לאמונה מסיונרית במקרה הרע, וקללות כלפי שמיים במקרה הגרוע. ברגע שהודעה כזו מוסרת, גם כל ההודעות המסועפות לה נמחקות, וזה כנראה מה שקרה להודעה שלך. בברכה, בועז
 

Igra Rama

New member
זה בדיוק מה שאני חשבתי

מחנה תמהוני ועקשני, אשר מוצא את סיפוקו בהשתלחות פרועה בכל מה שמריח אמונה, השתלחות שמתחילה בקללות פרועות במקרה הטוב, קריאות לאמונה מסיונרית במקרה הרע, וקללות כלפי שמיים במקרה הגרוע. זה המחנה שלך.
 
למעלה