משעמם פה!!

משעמם פה!!

בוא נעשה סקרון קטן. 1- למה התחלתם ללמוד קפוארה. 2- כמה זמן לקח לכם עד שהרגשתם שאתם שווים משהו בהודה. 3- איך ההרגשה להתלהב על חדשים בהודה? 4- מה התרגיל שאתם הכי טובים בו? 5- האם אתם חושבים שהקפוארה תוסיף לכם משהו במקרה שמישהו יתקוף אתכם ברחוב? 6- אתם יודעים לנגן בכלי ההודה? ואם כן באיזה כלי? עד כאן בינתיים.
 
מתחיל.

1- למה התחלתם ללמוד קפוארה. ---- מאוד סקרן אותי כל התחום של האקרובטיקה. ראיתי את קבוצת קפוארה שואו במופע בחתונה ונכבשתי. 2- כמה זמן לקח לכם עד שהרגשתם שאתם שווים משהו בהודה.------- עדיין לא ): . 3- איך ההרגשה להתלהב על חדשים בהודה? אני מרגיש שהותיקים נהנים מזה.. אבל מצד שני הם יותר נהנים לחלוק ידע ולהסביר. 4- מה התרגיל שאתם הכי טובים בו? לבנתיים אני חושב שארמאדה או קשאדה או מילואה די פראנצ'. 5- האם אתם חושבים שהקפוארה תוסיף לכם משהו במקרה שמישהו יתקוף אתכם ברחוב? לא בטוח. במיוחד שיש לי אומנות אחרת שבה אשתמש. 6- אתם יודעים לנגן בכלי ההודה? ואם כן באיזה כלי? לא ):
 

ToryMaster

New member
אפרופו קרבות רחוב

מהנסיון שלך, קראטה זו אמנות לחימה שתהיה פרקטית במידה ויתקפו אותך משום מקום?
 
תלוי כמה זמן את לומדת.

כי בקראטה זה מאוד מחולק. יש לך טכני ויש לך קרבי-טכני ואז קרבי. בהתחלה המורה שלי ישב איתנו רק על טכני ואז לא יצא לנו מזה כלום. מלבד שליטה על הגוף ודיוק בתנועות. ואז לאחר חצי שנה בערך כשעוברים לקרבי יותר אז כל הידע מתפרץ. לאחר שנתיים וחצי של אימונים אני בהחלט יכול להגיד שאני יכול להתמודד מול כל תוקף בצורה ראויה. וחוץ מזה- כיום זה כבר סיוט. מישהו בא לתת לי כף ואני מגן מעקם לו תיד. ופעם אחת כמעט שברתי לשכן תכתף
חזרתי מטיול ב12 בלילה. והייתי מת מעייפות. והוא מגיע אלי ושם לי יד על הכתף ושואל אותי מה קורה. ואני מרוב עייפות בלי לשים לב. תופס לו תיד ומעקם לו אותה ): פאדיחה... ומילא הוא היה חבר טוב אז הייתי מסביר לו... והוא גם מבוגר בן 35!! פאדיחות!
 
ואגב- קפוארה נוסדה בתור לוחמה

אז אני מאמין שאחרי שמגיעים לפסגות גבוהות של מיומנות אז היא שוות ערך לשאר האמנויות. אבל מכיוון שקפוארה הייתה צריכה להבנות בתור ריקוד אז צריך מיומנות גדולה כדי להוציא את זה לפועל בקרב רחוב.
 

ToryMaster

New member
קפוארה ספציפית אני יודעת

לא רוצה לצאת בהצהרות שלא יאות למי שלא מתאמנת, אבל קפוארה אמורה להיות אפקטיבית במיוחד בקרבות רחוב. אולי מישהו מהמנוסים יותר יוכל לגבות או לשלול את זה.
 

ailag

New member
קפוארה נוסדה בתור לוחמה-בערך

לוחמה שלא נועדה בהכרח לפגוע, אלא לשמור על הכושר והיכולות של העבדים להלחם. ממה שהבנתי המטרה המרכזית היתה אמנות לחימה שלא נראית אלימה, כי היה אסור לעסוק בדברים שעלולים להוביל למרד עבדים. אז אני מנחשת שעבד ממוצע היה עושה קפוארה כדי לחזק את הכושר, היכולות והטכניקה (וגם בשביל בידור) יותר מאשר כדי להיות מסוגל לנטרל את הבנאדם שהוא מפיל, למשל.
 

ailag

New member
סקר

1) שתי סיבות אפשריות: א. אין לי כושר ונמאס לי גם לא ללכת עם גב ישר (עזבו שזה נראה נורא, זה גם לא מרגיש כ"כ טוב) ונמאס לי להתנשף אחרי 10 מדרגות. ניסיתי חדר כושר, משעמם. פילאטיס, משעמם. כל ילדותי שיעורים על מזרונים / יציבה, משעמם. שחיה, משעמם וקשה. ספורט תחרותי, קשה נורא. ואז ראיתי הופעה של קפוארה - בעיקר אקרובטיקה, שזו לא ממש המטרה שלי - אבל חשבתי "היי, זו אמנות לחימה והאקרובטיקות האלו לא יכולות להיות יעילות ללחימה..". אז הסתכלתי על מה שהם עושים חוץ מזה, בין לבין, וראיתי תנועות חלקות וזורמות וראיתי דגש על גמישות, שזה יש לי דוקא. אז הלכתי למה שיש לי יתרון התחלתי בו והסתבר שזה גם כיף
ב. המורה שלי ליציבה אמרה לי "את לא מתכוונת להיות ספורטאית, נכון?" (כלומר, כי אני לא אצליח בגלל שאני הולכת כפוף וכל שאר הנגזרות של זה) ולא התכוונתי להיות ספורטאית (ואני עדיין לא) אבל כשאומרים לי שאני לא יכולה משהו אני בד"כ מנסה להוכיח שכן
2) תלוי איזו הודה. אני עדיין לא מרגישה שווה בשום הודה, אבל בהודת מתחילים (כשמפצלים לשתי הודות) מאז נניח 4 חודשים אני מרגישה די בסדר. בהודה הכללית, במעט הפעמים שאני נכנסת אני פשוט לא מתייחסת לשווה או לא שווה. "תסבלו אותי בשקט עד שיחליפו אותי פה". לפני פז"מ של ארבעה חודשים פה ושם הרגשתי שיצאה לי הודה טובה, אבל בד"כ נרתעתי מהן והן יצאו לי לא טובות. האמת שזה קצת מדאיג אותי, כי אם יהיה בטיזדו באפריל בערך.. ברור לי שאף אחד לא טוב בבטיזדו, אבל לא בא לי להרגיש עילגת. אני עדיין עושה בעיקר ג'ינגה ומיה לואות
3) לא מתלהבת על חדשים. אני לא חושבת שזה מה שצריך לעשות בקפוארה אמיתית. כשאני משחקת עם מישהו שזה אחד המשחקים הראשונים שלו אני עושה רק בעיטות בסיסיות (בד"כ רק ג'י פרנצ'י) והולכת לאט בשביל שירגיש שהוא משחק גם, ולא ירגיש שעושים מלא דברים שהוא לא יכול והוא עומד כמו מפגר וסופג אותם. זה כן יותר נחמד לשחק עם מישהו עם היכולת / פז"מ שלי או פחות, כי יש הרגשה של שווים, ולפעמים אני עושה טריקים שיבלבלו אנשים שעוד לא מוכנים לזה אבל מנסה כמה שפחות. ואם עושה כאלו כאלה טריקים, זה בד"כ גם כאלו שמלמדים אותם להגן עם היד הנכונה או משהו בסגנון. 4) לוידעת, אין אחד כזה. 5) לא ממש. אולי בשביל כישורים להתחמק ממנו, אבל לא בשביל להרביץ לו או לעצור מכה ממנו. 6) מה זה יודעים? פנדירו ברמה פסדר, אבל כשאני שרה זה יוצא מהקצב (וגם כשאני לא..). לימדו אותי טיפה על הברימבאו, אבל זה ממש כלום לעומת הבסיס שצריך לדעת כדי לנגן בו.
 

PureTemptation

New member
למרות שממש לא אהבתי את נימת הסקר...

1. אחרי שנים שבהן חיפשתי את הקפואירה , מצאתי אותה גם בב"ש, הצטרפתי, מאז אני שם. 2. כולם שווים בהודה, כמתחיל או כמתקדם.הייתי מנסחת את השאלה בצורה הבאה- מתי התחלתם להרגיש שאתם נעשים טובים יותר, משתפרים במשחק - קצת לפני שקיבלתי את הקורדה הראשונה. זה היה אחרי הסדנאות, והרגשתי שהן שיפרו אותי מאוד. 3. שוב, שאלה טיפשית. אין דבר כזה להתלהב על חדשים בהודה מבחינתי, ואנשים שעושים את זה זה אך ורק על מנת להעצים את האגו המסכן שלהם. עם חדשים צריך לשחק בזהירות ולנסות להוציא מהם את המשחק הכי טוב שיכול להיות להם, לא לדרוך עליהם ולגרום להם להרגיש זיפת עם המשחק שלהם (מה שיכול להוביל לפרישתם בהמשך...). 4. אהמ בנסאו אהמ (זה היה דיי ברור לא?
) 5. תיאורתית כן, אני חושבת שהיא תעזור בגלל שאני דיי חזקה על מנת להתמודד עם תקיפה. אבל ברגע האמת - מי יודע.? 6. על כולם, על הבירימבאו אני עדיין מתרגלת כמו תמיד. סו לונג..
 
נימת הסקר לא הייתה חס ושלום

בשביל לפגוע בותיקים או משהו. אני פשוט יודע שכל ותיק שנכנס מול חדש הוא אומנם נזהר. אבל הוא אוהב לעשות תרגילים של אקרובטיקה שלא פוגעים חס וחלילה. אלא רק כדי להראות שהוא יודע. וזה לגטימי לחלוטין! אבל לא יצא לי לראות ותיק שניסה לפגוע בחדש. וההפך אצלינו בהודה המורה תמיד מקפיד שכל מי שנכנס להודה אפי' אם הוא חדש בשיעור הראשון. והוא עושה נגיד מילואה די פראנצ' אז הוא מקפיד שכולם יצעקו לו וימחאו כפיים. ואני מוכרח להודות שזה מה שמדרבן אותי. אייייייסווווווו!!
 

PureTemptation

New member
אוקיי...:S

מהשאלות שלך השתמע העניין שציינתי, אולי התכוונת למשהו אחר, אבל עדיין - יש לשחק עם מתחיל באופן שבו אתה מעודד אותו וגורם לו לרצות להמשיך ולהצליח, לעומת לשחק עם מתחיל ולגרום לו לחשוב שהוא הכי גרוע בעולם ושהוא לא רוצה להכנס יותר להודה. ראיתי בחיי מספיק משחקים, ראיתי גם את שני הסוגי משחק שדיברתי עליהם. זה ממש לא נחמד..:S וכל הכבוד שהמורה שלכם מעודד מתחילים, כמו שצריך. :)
 

surpresa

New member
עונה

1. הייתי אמור לטוס עם חבר לדרום אמריקה לטיול של חצי שנה ובסופו של דבר נמנע ממני והתחלתי ללמוד , הוא שלח לי מייל מברזיל ובו דיבר על התרבות קפואירה וסמבה . הקפואירה תמיד היתה לי בראש ורציתי לטעום קצת מברזיל (מי אמר אסאי?) בארץ אז בדקתי ומצאתי בגבעתיים קבוצה מדהימה ...באתי והתאהבתי . 2. ברגע שהצלחתי לתקשר במשחק עם שחקנים שהם לא מתקדמים. 3.להתלהב על חדשים ?! אין אצלי דבר כזה , אולי אתה מתכוון להתלהב עם חדשים , זה מאוד כיף לשחק עם מתחיל ולנסות לגרום לו ליישם את מה שלמד באימון . 4.מבחינת הטכניקה מיאלואה די פרנצ'י , מבחינת אקרובטיקה פרפוז 3 . 5.כן , וזה קרה לי שהתקיפו אותי כשחזרתי מאימון . הזריזות ,הכושר , והתנועות החדות די הצילו לי את החיים . 6.יודע , ומתאר לעצמי שבקרוב גם אתחיל לשיר ...מנגן לרוב על פנדיירו ברמה טובה , אטבאקי בסיס בלבד , מבחינת ברימבאו אני אלמד לנגן עליו רק אחרי שאתמחה על הפנדיירו והאטבאקי .
 

ailag

New member
מה זה פראפוז 3?

לא ידעתי שיש שם מספור.. חשבתי שזה סתם הקפיצה.
 

הראל CDO

New member
יש גם פרפוז 69 שזה מטורף

סתם כשאומרים 3 מתכוונים ל3 רגליים - עושים פרפוז ונוחתים על הרגל שבועטים שניה
 

Kalimac

New member
מוזר

נוחתים על הרגל ה_שניה_ ועדיין מתכוונים ל-3 רגליים? בחיי, אני לא מבין איפה מוצאים את השמות הישראלים האלה לתנועות. באמת שלא. מה זה בייגלה לכל הרוחות?!
 

הראל CDO

New member
זה נראה כמו בייגלה פשוט...

ויש גם ביסלי שזה עוד יותר מצחיק (וד"א, הזכויות לחרטות האלו שמורות לקפורהג'ינגה ז"ל, שאיכשהו תרמו רבות למאגר האקרובטיקה של הקפוארה בארץ)
 
למעלה