משפחה משפחה אבל מורכבת

השביעיה

New member
משפחה משפחה אבל מורכבת

כבר נאמר פה רבות שאחת הציפיות הגדולות של הגברים בפרק ב' היא שהאישה השניה תהיה אימהית, מכילה, מטפלת ומשפחתית. אני ממש מתעקשת שבעלי ימשיך לקחת אחריות מלאה בכל הקשור לילדים שלו. כשהם מגיעים הוא עסוק הרבה יותר במטלות הבית. יחד עם זאת כשהם לא נמצאים יש איזו הסרת אחריות כללית. לדוגמא, ביקשתי שיחליף את המצעים לילדים שלו (אני מחליפה לילדים שלי ואם לא אחליף לילדים שלו הם יכולים לישון עם אותם המצעים כמה חודשים). כנ"ל לגבי המגבות באמבטיה, אם לא אזרוק אותן לכביסה, הם מסוגלים להתנגב איתן שבועות. כנ"ל סידור ארונות הבגדים שלהם וכו..וכו..
אבל אז, אני מקבלת הערות ומבטים משתוממים שאם אני עושה את כל הדברים שציינתי רק לילדים שלי אז אני פוגעת במשפחתיות, אני עושה הפרדה בין שלי ושלו וככה לעולם לא נרגיש משפחה. אני מצידי, בכוונה מסירה אחריות כדי שהוא יקח אותה (ולראיה כשהוא גר לבד הוא דאג לכל הדברים הללו בעצמו). ואם לומר את האמת, אז בצורה הזאת אני גם עובדת פחות קשה.
השאלה שלי היא בעצם איך אני מבהירה בצורה נעימה שזה שאני לא עושה דברים עבור הילדים שלו זה כי חשוב לי שהוא כאבא ימשיך לדאוג ולעשות אותם ולא בגלל שלא אכפת לי מהילדים שלו.
איך אתן מתמודדות עם הסיטואציות האלה? עושות הכל לכולם? מחלקים ביניכם? עושים ביחד? איך אתן מבהירות את הנקודה שאומנם אנחנו משפחה אבל בואו לא נשכח את המורכבת.
 
אולי על ידי הצמדות למשפט "לומר את האמת"...

והמשכו - אני עובדת פחות קשה...
מותר לך לעבוד פחות קשה.
לטעמי - פחות רצוי לנסות לחנך את בעלך.

לא נראה לי שילדיו יהיו יותר קשורים אליו,
אם הוא זה שמחליף את המגבות שלהם, או מסדר את
ארונות הבגדים שלהם.
 
בעיני החלוקה מאוד ברורה

דברים שקשורים לבית - מי שעושה עושה בשביל כל הילדים: להכין אוכל, כביסה, מצעים, סידור, נקיון וכו'
ענייני חינוך - כל אחד עם הילדים שלו.
אני חושבת שבעלך צודק.
לי נשמע שאת מתחשבנת, וזה נשמע כאילו הקשר עם ילדיו הוא תירוץ לזה שלך יותר נוח לעבוד פחות קשה.
אם יוצא שאת עובדת קשה מדי, יותר נכון בעיני שתחלקו ביניכם את המטלות (נניח את אחראית מצעים והוא אחראי מגבות וכו') ולא שתחלקו לפי הילדים.
 
מילה במילה...

 

ornme1

New member
חלוקה על פי מטלות תמיד עדיפה. אצלינו המטלות לא קבועות,

אלא לפי מי שבבית, פנוי, או שנינו ביחד.
כך זה היה מלכתחילה.
 
חלוקה קצת מוזרה

וכפי ששאלו קודם, מה הוא עושה עבור הילדים שלך?
&nbsp
כשעברנו לגור יחד, ניתקלנו בבעיה, שכן הילדים שלי תמיד היו שותפים בעבודות הבית, בעוד הילדים שלו לא עשו דבר. מדובר בילדים גדולים, בגילאים דומים. לכן הסברתי לבן-זוגי שהוא מוזמן להמשיך ולעשות עבור ילדיו - לנקות את חדריהם, להחליף להם מצעים, לפנות את הצלחות שלהם ולשטוף את הכלים ולנקות את המטבח אחרי שהם מכינים לעצמם אוכל - אך לא אעזור לו. אני חייבת להגיד שמהר מאד הם התחילו לעשות את הדברים הללו עבור עצמם.
&nbsp
לעומת זאת, כל מה שאני עושה עבור ילדיי אני עושה גם עבור ילדיו: מכבסת, מבשלת ומסיעה, לדוגמא. גם בנזוגי מתנהל בצורה דומה, ועושה עבור ילדיי את כל הדברים הללו.
&nbsp
נראה לי מוזר לעשות רק עבור ילדיי...
&nbsp
 
למעלה