תשובה לשרון.
אפשר לכתוב על הנושא המון, לכן נשתדל לתת את מירב התשובות בהודעה הזו. מתוך דבריה של אמי: " גילעד אובחן כ PDD בגיל 5-6 בערך. לא ידענו בדיוק מה זה אומר, (ילד ראשון...) והמשכנו להתייחס לגילעד כילד רגיל בעל יכולת, שעוד לא באה ליידי מימוש, ושתפקידנו, ההורים, והסביבה המורחבת, לעזור לו לבטא את יכולותיו. הפכנו להיות לא רק ההורים המחנכים, אלא גם המורים.... קיבלנו ביקורות קשות מאנשי המקצוע, ש"אל לנו להיות המורים, אלא אך ורק ההורים..." לא קיבלנו את הדעה הזו. הלימוד התבטא בהרבה מאוד תיווך. לא הפסקנו להסביר לו בכל נושא שהוא נחשף אליו. ביקשנו ממנו, ועזרנו לו, לספר חוויות שעשינו יחדיו, ע"מ שרמת התקשורת שלו תלך ותשתפר. גילעד עבר איתי שעות במטבח, וקיבל הסבר על כל פרט ופרט בתהליך הבישול... בד בבד, הוא קיבל טיפולים של הוראה מתקנת, העשרה אינסטרומנטלית, רכיבה על סוסים, שיטת קריאה דרך נגינה על קלידים, ריפוי בדיבור(קלינאית תקשורת), התעמלות מיוחדת, ומחשב. אין מה לדבר, ההוצאות הכספיות אכן גדולות. גילעד עבר שני איבחונים,בהפרש של 9 שנים בניהם, במכון פויירשטיין. הגישה החינוכית והטיפולית שלו מאוד הישפיעו עלינו בבית ,ופעלנו לפי הרוח שלה. הקפדנו שגילעד יילמד בחינוך רגיל! (מתוך שיקול, שהוא צריך להיות בסביבה נורמאלית, ע"מ שיהיה לו דגם נכון לחיקוי, אבל, זה כמובן חייב אותנו לתת לו המון טיפולים והעשרה בשעות אחה"צ, על חשבוננו, מה שהוא יכול היה לקבל בבית ספר מיוחד בחינם... קשה לענות בדיוק "מה עזר לו..."- מה שבטוח, שהחום והאהבה שהוא קיבל בבית, והקבלה המוחלטת שלו,עם כל הקשיים, היא גורם מכריע בהתקדמות..." מי שמעוניין בעוד תשובות, מוזמן לשאול. אנחנו נשמח להגיב. בברכת הצלחה לכוולם.