משרד התחבורה חייב לעשות סטטיסטיקה על שמות

משרד התחבורה חייב לעשות סטטיסטיקה על שמות

הנהגים ההרוגים ,ולבדוק מי מהם למד אצל איזה מורה , יתכן ויתגלו מורי נהיגה שרבים מהתלמידים שלהם לשעבר היו מעורבים בתאונות רבות מהממוצע ,ואז יש לשחררם מתפקידם ולאסור עליהם ללמד נהיגה .משהו רקוב מאוד בממלכת מורי הנהיגה .
 
מה המורה אשם?

זה ההתרשמות של הטסטרים לגבי רמת הנהיגה של התלמיד, אם הם היו מרוצים מהיכולות אז למה זה בעיה של המורים שאחרי קבלת הרישיון הנהג עשה שטויות?
 
מורה שמגיש לטסט תלמיד שעושה במבחן שטויות מן

הראוי שיתן על כך דין וחשבון .ויותר מכך לעשות סטטיסטיקה על תלמידים שנכשלים .ולברר מי המורה שאצלו נכשלו כל כך הרבה תלמידים .זו עוד אפשרות למנוע את האסון הבא .הטסטר סהכ בודק את הנהג .הנהג נוהג כפי שלימדו אותו .מה שאתה כותב זו בריחה מאחריות .כאילו אני ?מה אני אשם שהנהג עשה שטויות ?אז אני טוען כן ועוד איך המורה אשם ,והוא צריך לתת את הדין על כך .
 
לגבי נכשלים אני לחלוטין מסכים

לגבי מעורבות בתאונות, מה הקשר? כשלימדתי את התלמיד הוא נהג טוב זה שהוא החליט לחזור מאיזה אירוע כשהוא לגמרי שתוי זה לא בעיה שלי
 
נגעת בנקודה של שיכרות בסדר .אבל מה על יתר

הנושאים ?ולא התחיל עכשיו לפרט .אלו נושאים שאם תלמידים יוצאים ממורי נהיגה בצורה כזאת ,צריך לבדוק את המורים האלה .ולכן צריך לעשות סטטיסטיקה ולבדוק אם ישנם נהגים עבריינים שלמדו כולם אצל אותו מורה למשל ?לבדוק מורים שחניכים שלהם עברו עבירות תנועה כתוצאה מאי ידע בנהיגה .{מגוון רחב של נושאים}
 
זה הזוי מה שאתה דורש

תלמיד ש8 שנים אחרי שקיבל רישיון החליט יום אחד להתעלם מתמרור זכות קדימה, אחר החליט לעשן חשיש בנהיגה, השלישי החליט לנסוע 70 בדרך בין עירונית ולא הספיק לעצור להולכי רגע במעבר חציה, אחר דיבר בטלפון תוך כדי נהיגה ונכנס בארבע מכוניות חונות, למה זה בעיה של המורה? הרי הוא ידע שאסור ובשיעורים הוא נהג לפי החוק, אז למה להאשים את המורה? זה כמו שתיקח קבוצה של אנשים ששדדו כסף , תבוא למחנכת שלהם בתיכון ותאשים אותה על כך שלא חינכה אותם כראוי. בגלל זה יש מבחן חיצוני והמורה הוא לא זה שמעניק את הרישיון - אז למה שלא תבוא לטסטר בטענות? הרי אין לו בעיה להכשיל גם בטסט ה10 אז מה זה אשמת המורה?
 
בשאלתך נמצאת התשובה והיא הנותנת .אם הטסטר

מכשיל תלמיד כל כך הרבה פעמים ?צריך לבדוק את המורה שהכין אותו לטסט .דבר נוסף תפקיד המורה בבית הספר הוא ללמד חומר שהוא אחראי עליו ,חינוך לא לשדוד זה בבית לא בבית הספר .
לצערי הרב בשיעורים התלמידים יחד עם המורים {לא כולם אבל רבים}לא נוהגים לפי החוק וזו הבעיה ,ואז ברור שהם נוהגים כך גם לאחר הרישיון .הטסטר ברבע שעה או עשרים דקות שבהם הוא גם תקוע בפקק ,או אחרי משאית זבל ,הוא לא יכול להתרשם ב100 אחוז מהתלמיד .כאשר התלמיד מגיע לטסט ,הטסט צריך להיות משהו פורמלי ,הוא צריך להגיע ממורה הנהיגה לטסט "מבושל "ויותר טוב מנהג ותיק שהקנה לעצמו הרגלים גרועים ביותר .
ופה צריך לשנות את כל שיטת לימודי הנהיגה {אני יודע איך ,אבל לא אבזבז את זמני על משהו שלא יתבצע }ברור שאחרי 8 שנים אם הוא עשה תאונה ,ולפני כן כלום ,אין מה לבוא אליך ,ברם עם התאונה או העבירות תנועה {במידה ויתפס}היו בין 3 חודשים לחצי שנה .והסטטיסטיקה מראה שאצל מורה פלוני ,היו לנהגים שלמדו אצלו הרבה עבירות או תאונות {את מי שתפסו} המורה צריך להיות מושהה עד לבירור .
בנוסף לכך ישנם מורי נהיגה ,שהם לא מורי נהיגה ,והם בעצמם צריכים מורי נהיגה ,שעושים עם התלמידים שלהם עבירות תנועה שגובלות בפשע .
 

DIGITAL MAN

New member
נקודה למחשבה- הבן שלי חזר משיעור נהיגה

הוא מספר לי שהתלמידה לפניו ותיקה, כמעט נכנסה לתוך צומת בלי לתת זכות קדימה, כמעט עלתה על כיכר כלומר כמעט המשיכה ישר לתוך הכיכר ושלל טעויות "קטנות" וזאת נהגת שעברה מזמן את ה10\15 שיעורים, לדעתי גם עוד 20 שיעורים היא לא תדע לנהוג ובטח להשתלב בתנועה, מה יהיה אם תקבל רישיון???
 
ראה דיגיטל אינני יודע כמה שיעורים היא לקחה ,

ואני לא יודע מה זו "ותיקה "אבל אם אתה מתייחס ל20 שיעורים כוותיקה אז עולם המושגים שלך דורש הבהרות .ובפירוש אחת כזו שמורה יגיש אותה לטסט ,צריכים לשלול מהמורה את הרשיון לאלתר .
תראה בשיעורי נהיגה ובכלל בנהיגה ישנם מצבים שבהם הנהג לא בכושר מנטלי ,יתכן ולא הרגישה טוב באותו יום ,יתכן ולא היתה מרוכזת ,יתכן שהיא לא בנויה לנהיגה בכלל ,ישנם כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על נהיגה .המורה צריך לזהות את כל הנושאים הללו ,ולהחליט כעיקרון אם המקרה חד פעמי {ולכן היא לומדת }או שהתופעה חוזרת על עצמה ,ואז אם הוא מגיש אותה לטסט אווי לנו .
 

DIGITAL MAN

New member
בזמני כל החברים שלי עשינו ממוצע של 22 שעורים

וטסט (כולל שיעור לפני הטסט) אני אישית עשיתי 20 או 21 (לא שזה משנה משהו)
היום אני יודע שיש מינימום של שיעורים לקראת טסט, לדעתי צריך להיות גם מקסימום לא?!
הבן שלי הבין מתגובת המורה שיש לה המון שגיאות בנהיגה,
 
דיגיטל מה שאתה כותב זה אסון .22 שיעורים ?מי

שנותן לדבר כזה לקרות הוא "פושע" לשלוח נער לכביש אחרי 22 שיעורים ?ועוד להצמיד לו מלווה שלפעמים בעצמו לא יודע לנהוג ?יש לי פתרון לנושא הזה ,אבל מכיוון שאני יודע שהכול יפול על אוזניים ערלות אני לא מנסה אפילו .
 

DIGITAL MAN

New member
רגע רגע , זה היה מזמן מאוד

אולי דברי לא הובנו כהלכה
אני וחברי הוצאנו רשיון בשנת 1985!!!!
אז לא היה "נהג חדש" ולא היה עניין של מלווה
ובשנת 90 הוצאתי רשיון על אופנוע שהיה אז עד 50 סמ"ק ומעל 50 סמ"ק
ללא תנאים והגבלות
מקווה שעכשיו זה נשמע מובן יותר, מצטער על האי הבנה בדברי.
 
דיגיטל שלא תחשוב שחל שינוי דרסטי עכשיו מדובר

על 28 שיעורים מינימום ,שתבין את האבסורד המורים צריכים פרנסה ,עכשיו אם תלמיד ישמע שמורה מסוים מגיש תלמידים לטסט מהר ,הם ירוצו אליו מה שגורם "למס הכנסה שלילי " ואז
המורים מתחרים האחד בשני ,מי יגיש יותר מהר תלמיד לטסט .והאיכות של הלמידה נראית בדיוק כמו שזה נשמע .
 

DIGITAL MAN

New member
ללמוד לנהוג לא יעזור גם 40 שיעורים

לנהג חדש, צריך לצבור וותק ומיומנות, ללמוד לנהוג ולא לעבור טסט,
 
דיגיטל ופה אתה מוביל אותי לעניין שרציתי להגיע

שמע צריך לשנות את כל הנושא של הוראת הנהיגה בישראל ,כתבתי לך שאין לי כוח להתעסק עם זה ,אבל אתה מאתגר אותי .הרפורמה שצריכה להתבצע בהוראת נהיגה ,חייבת להביא אותך לכביש מוכן .אתה חייב להגיע לכביש נהג יותר טוב מנהג שצבר הרגלים רעים .ועכשיו איך עושים זאת .
לא הלאה אותך ,אבל אומר לך כך ,קודם להעלות את רמת מורי הנהיגה {כרגע רק רושם עקרונות } יש לקבוע מספר שיעורים של מינימום 100 שעות {לא 45 דקות }כל מורי הנהיגה יחויבו ללמד 100 שעות .בד בבד להוריד את סכום שיעורי הנהיגה ,ולעשות תחשיב שהמורה ירוויח והתלמיד ירוויח .100 השעות הללו יחולקו לנהיגה בשטחים שונים למשל :עירוני קל ,עירוני כבד ובינוני ,הררי קל בינוני וכבד .{לחלק את המדינה למחוזות שבהם יש הרים }נהיגת לילה בירידות ועליות ובכלל .
המורה יאתר תלמידים מועדים לפורענות כבר לאחר 50 או 60 שיעורים ,ויעביר אותם לוועדת טסטרים שתיבחן אותם אם הם בכלל ראויים ללמוד נהיגה {לא כל אחד יכול להיות מהנדס }והיה ויחליטו שכן ימשיך התלמיד עד ל100 שיעורים ,והיה ויגרם אסון כתוצאה מחוסר ידע בנהיגה בעתיד הקרוב נניח שנה ראשונה ,ידרש הטסטר להסביר את נימוקיו למתן הכשר לתלמיד להמשיך לנהוג .אם גם המורה וגם הטסטר יגיעו לאותם מסקנות לגבי התלמיד ,אז צר לנו מאוד הוא לא יהיה נהג ,ולאחר 5 שנים יתחיל את התהליך מחדש לבדיקה עם חל שינוי {אם התלמיד יחפוץ בכך .
הדבר החשוב הוא שכל מורה ידע שהוא מרוויח סכום שווה למורה אחר ,תיפסק התחרות על התלמידים בנושא של מתן כמה שפחות שיעורים ,על מנת שיהיו יותר תלמידים .הדבר יביא לכך שהמורה חייב יהיה להיות יותר מקצוען ,הוא יתן לתלמיד רכב יותר חדיש ונוח ,הוא ישפר את השירות לתלמידים ,כי ממילא הוא מרוויח כמו חברו ,כך שהתחרות תהיה מי מורה יותר טוב ,עם רכב יותר טוב ,עם יחס ושירות יותר טובים וכו .
דיגיטל יש לי עוד המון מה לכתוב ,החלטתי להשקיע בך ,כי אני רואה שהנושא מעניין אותך ואתה מגיב .
 

DIGITAL MAN

New member
אני שמח שאני מאתגר אות, והרעיון שלך נחמד

אבל לצערי איך שהדברים מתנהלים במדינת ישראל זה לא יהיה בר ביצוע ואם כן אז יהיו קומבינות, היו פרשות של שוחד להעברת טסטים, שיטת הקבלנות להשגת רשיון נהיגה,
לדעתי צריך להכניס את זה לתוכנית ללימודי חובה,
היום גם נהגים ותיקים נוגים בפראות וגסות, עם בעיות רפואיות שדורשות שלילה מיידית בעיות ראייה למשל, ועוד ועוד
 
טוב דיגיטל זה כבר עניין אחר מה שהולך פה .ברור

לי שמה שכתבתי לא בר ביצוע ,לימודי חובה הם תאוריה ,ואני מתכוון למעשי ולמימוש התאוריה .לגבי צורת הנהיגה וכו זו בעיה פסיכולוגית בתוספת אי ידיעת נהיגה ..ובאשר לבעיות רפואיות ?נו טוב זה חלק מההתנהלות המדינה הזו .
 
אתה מבין מה אתה דורש?

תלמידי נהיגה הם בדרך כלל נערים בני 17-18, וללמוד נהיגה עולה היום 5000 ש"ח בממוצע (מנסיון שלי בעיר שנחשבת מרכז הארץ, אבל לא ת"א-ר"ג). זה סכום שמונע מהרבה אנשים אפילו להתחיל ללמוד נהיגה! אתה רוצה להעלות את מספר השעות ל100! מאיפה נוכל להשיג מימון שכזה? כי אם אתה רוצה 100 שעות לימוד, בהנחה שנשאיר את אותה העלות בערך, את תגיע לסכום מגוחך של 50 ש"ח לשעת נהיגה. בהנחה ששיעור הוא 40-45 דקות, את מגיע לסכום האבסורדי של 37 ש"ח לשיעור. תשקול את העובדה שמורה צריך לשלם על דלק, ביטוח, אחזקת רכב, לכסות את ההכשרה שלו ועוד להביא אוכל הביתה....אף אחד לא יסכים להיות מורה נהיגה! נגיד וב50 ש"ח לשיעור המורה יצליח לשרוד- התלמיד לא, כי עלות לימוד הנהיגה תעלה ליותר מ6500 שקלים!
אני לא יודעת מתי בדיוק אתה למדת נהיגה, אבל לי ולחברים שלי אין סכומים כאלה שאנחנו יכולים להוציא בגיל 17.
אאו שאולי זאת בדיוק התוכנית שלך- להשאיר את לימוד הנהיגה לאנשים בני 25 אחרי תואר ראשון, וללמנוע מאנשים להתקרב להגה עד אחרי הצבא? נראה אותך גורם לזה לקרות.
 

nitsansh

New member
ההצעה שלך ממש לא מעשית

אם תחייב לעשות 100 שיעורים תצטרך הרבה יותר מורי נהיגה. אז איך תוכל להעלות את הרמה של המורים עם כבר עכשו יש לא מעט מורים לא מספיק טובים?
 

זוכה001

New member
הטייס שמטיס אותך ואת משפחתך, ועוד 350 איש

בנחיתות הראשונות שלו בססנות עשה הרבה קנגרו, עשה הרבה פאשלות, אני לא אתפלא אם גם פאשלות בטיחותיות - והיום אתה מפקיד את חיי משפחתך בו.

אז מה תגיד על זה?
 
למעלה