משרד התחבורה מאשים: ראש עיריית רעננה בלם פרויקט הסעת המונים

delma

New member
משרד התחבורה מאשים: ראש עיריית רעננה בלם פרויקט הסעת המונים

http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2506878

אני רק שאלה: איך בדיוק ישתמשו תושבי רעננה בקו BRT שעובר ברחוב ויצמן, אם במקרה הטוב מדובר בחצי שעה הליכה ברגל ממרכז רעננה לרחוב ויצמן, ויש כרגע אוטובוסים שעוברים פעם ב- 45 דקות לאזור התעשייה?
האם העתקת הקו לרחוב ויצמן לא תגדיל את נפח התנועה באחוזה בכל מקרה? הרי לא יעלה על הדעת שיהיו אוטובוסים לאזור רחוב ויצמן בתדירות כמו עכשיו.
 

עומר247

New member
אין הצדקה כלכלית להעביר את הקו לוויצמן

השאלה הטובה היא מה זה יעשה לאחוזה? איך מבטיחים שלא יקרה מה שקרה בפ"ת? ואיך נדע מראש שזה לא ייצור פקקי ענק, כשגם ככה היום המצב כבר לא טוב ואנחנו עומדים בפקקים בוקר וערב
 

32103210

New member
הסיבה היחידה ,והמטומטמת שמציעים שהקו יעבור בויצמן

זה רק בכדי שהוא לא יעבור באחוזה......
כאילו שאי אפשר להעביר אותו באחוזה במתכונת שונה ממה שמשרד התחבורה מציע.
מישהו (כולל העירייה -או בעיקר העירייה ) הביא נתונים ,כמה זמן לוקח כיום לרכב פרטי לעבור את כל רחוב אחוזה ,בזמנים שונים של היממה ? כמה זמן לוקח לאוטובוס ? כמה זמן אוטובוס עוצר בכל תחנה ותחנה ? כמה זמן לוקח לאוטובוס להישתלב בתנועה בכל תחנה ותחנה ? מה העירייה יכולה לעשות כבר היום מבחינת אכיפה כדי לשפר את הזמנים ,? מבחינת כיוון רמזורים ?והשאלה הגדולה עד כמה כביש 531 ישנה את התמונה ?
ואולי ,רק אולי ,הקו יכול לעבור באחוזה בלי שינויים בכלל ,מיכוון שהשינוי באחוזה יביא שינוי מינורי בזמנים ? שווה לבדוק,,,,,
 
בכל זאת יש הגיון מסויים בוייצמן

כי הגדה הצפונית של ויצמן היא אזור צומח. גם אזור התעשיה עם חברות ההיטק שבו, גם נווה זמר, גם קרוב ללב הפארק ונאות עוזי. להעביר את הקו דרך צומת רעננה צפון לויצמן, משם לרחוב ירושלים ולהמשיך להרצליה לפי התכנון המקורי זה לא הזוי לגמרי וצריך לראות מה הנתונים אומרים במיוחד ביחס לתכנון העתידי של העיר.
&nbsp
 

3718

Member
זה נראה כנסיון לחפש המטבע מתחת לפנס ולא כתכנון עתידי חכם

וייצמן רחב וריק יחסית, ואחוזה צר ועמוס, אז למי יש כח לעבודות באחוזה? חזון ה BRT הוא מעבר דרך מרכזי הערים, כך עושים בכ"ס\פ"ת\הרצליה. וייצמן לא יהיה מרכז העיר גם עוד 20 שנה, למרות שאין ספק שיהיה יותר מרכזי.

יתכבד ביילסקי ויסביר לנו מה החזון התחבורתי שלו לעיר, כולל גישה לתחנות רכבת 531. משום מה זה נושא שהוא לא מתראיין עליו לתקשורת, למרות ששומעים אותו בנושאים שלא קשורים לעיר.
 

32103210

New member
אם יש היגיון בקו בויצמן ,איך זה שאין כיום אפילו

קו אוטובוס אחד סדיר ,שנוסע על הציר של אזור התעשיה כפר סבא ,יוספטל ,צומת עליה ,בית חולים מאיר ,רעננה צפון ,ויצמן רעננה ,ירושלים רעננה , בריגדה הרצליה עד לחוף הים והמלונות ????
ישנם קוים ,בתשלומים ,,,,
לקו כזה תהיה הצלחה עצומה ,אז איך זה שלא מפעילים אותו אפילו באופן ניסיוני ?איך זה שהעיריות -משרד התחבורה-מטרופולין ,לא "רואים " את זה ?
שציבור הנוסעים לא נלחם למען קו כזה , רק בגלל שכל אחד מרגיש שהוא לבד בעניין "ומי בכלל סופר אותי "
קו כזה לא מפעילים ,אז פרוייקט ענק ויקר שנתון לויכוח בין משרד התחבורה ושלוש ראשי עיריות ,שמתווכחים בניהם על המיקום האידאלי של הקו רוצים להוציא לפועל ??.
תפעילו קו במתכונת קו 29 בצד הצפוני של הערים הללו, תעשו ספירה בכמות הנוסעים בכל קו , הדרומי קו 29 ,והקו העתידי הצפוני ,תעשו סקר בין התושבים ואז תתקבל ההחלטה .
אבל לקבל החלטה ,לפי היגיון ,או "היגיון " זה לא רציני .
 

ATAF151

New member
אכן יש הגיון בקו בוייצמן

הוא ישרת את נווה זמר, אזור התעשיה, קרית שרת, לב הפארק, את האיזור הקרוב לבית לוינשטיין ואת החלק שמצוי מצפון לקו רחוב ציפמן/ההסתדרות/ההגנה.
לחלקים הדרומיים יותר ברעננה תהיה ממילא גישה נוחה לכביש 531 ולרכבת וכמובן עדיין יהיו אוטובוסים באחוזה.
 

3718

Member
הבעיה שבבקרים אחוזה פקק אחד גדול. ל BRT נתיב מיוחד

ה BRT אמור לפתור בעיית הפקקים על ידי נתיב יעודי.
&nbsp
כאשר צריך להגיע לתחנות הרכבת בכפר מלל או בגן רשל על ידי אוטובוסים מאחוזה בבוקר, זמן ההגעה יכול בקלות להיות 20-25 דקות.
 

DanielOne

New member
ברגע ש-531 יהיה פעיל

תוך כמה דקות ממרכז אחוזה למסוף צומת רעננה, ומהמוסף 5 דקות הליכה ברגל לתחנת הרכבת.
 
אני מסכים איתך בכך שצריך נתונים

אבל גם בלי נתונים, קל לראות שיש מכוניות ברחוב ויצמן. כל נהג הוא לקוח פוטנציאלי של התחבורה הציבורית.
יש הרבה סיבות שבגללן קו כזה לא מופעל. אבל, קו 347 שמגיע לאזור התעשיה פועל ובאמת יש לו ביקוש בכיוון הזה ואפשר להתבסס חלקית לפחות על הנתונים האלו. יש גם את קו 7 מהוד השרון ישירות לאזור התעשיה ואולי קווים נוספים שאני לא מודע אליהם.
&nbsp
לגבי מאבקים בין משרד התחבורה לחברות התחבורה ולעיריות, כמובן שיש צדק בדבריך ולכן כבר מזמן מדברים על רשות תחבורה מטרופולינית. בתקווה זה באמת יקרה.
&nbsp
&nbsp
 

delma

New member
יש בעיה

כי האוכלוסיה של רעננה בכוונה לגדול. זה מה שקורה כשבונים שכונות חדשות ומגדילים את אזור התעשייה, מגדילים את העומס על התשתיות הקיימות. לכן כנראה שגם בלי שיעשו שום דבר, הפקקים רק יגדלו וחייבים להיות אמיצים ויצירתיים כדי לחלץ את תושבי רעננה מהפקקים או לפחות להקל במשהו כי בעוד כמה שנים המצב יהיה גרוע יותר.
 
למעלה