משרד התחבורה מתכנן הארכת זיכיונות ב4 שנים ללא מכרז וצמצום שירות

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

מנכל אחד

Active member
רעיון מצויין
המכרזים החדשים לא חוסכים כסף, ולא משפרים את השירות.
עדיף לעצור הכל, ולחשוב על צורת בניה של הענף מחדש.
גם משמח לשמוע שהם מבטלים קווים דלילים, אולי זה יתמרץ במעט את החברות להשקיע משאבים להפוך את הקווים ליותר שימושיים מחשש שמא יבטלו להם אותם.
 

מוישי67

Active member
גם משמח לשמוע שהם מבטלים קווים דלילים, אולי זה יתמרץ במעט את החברות להשקיע משאבים להפוך את הקווים ליותר שימושיים מחשש שמא יבטלו להם אותם.
נראה שלא מדובר על ביטול קווים דלילים, אלא על צמצום תדירות לקווים דלילים.
זה רק ידלל אותם יותר
 

scooby5

Member
רעיון מצויין
המכרזים החדשים לא חוסכים כסף, ולא משפרים את השירות.
עדיף לעצור הכל, ולחשוב על צורת בניה של הענף מחדש.
גם משמח לשמוע שהם מבטלים קווים דלילים, אולי זה יתמרץ במעט את החברות להשקיע משאבים להפוך את הקווים ליותר שימושיים מחשש שמא יבטלו להם אותם.
לטובת מי שאין לו מנוי לדה מרקר - על איזה אשכולות מדובר שם?
 

d1f2

Active member
לטובת מי שאין לו מנוי לדה מרקר - על איזה אשכולות מדובר שם?
מדובר על הארכת הזיכיון בשנתיים (ואז בעוד שנתיים) בכל האשכולות שיש להם ציון שירות גבוה שיקבע משרד התחבורה, לטענתם בגלל פגיעה מתמשכת בענף עוד ממשבר הקורונה.
 

מנכל אחד

Active member
מדובר על הארכת הזיכיון בשנתיים (ואז בעוד שנתיים) בכל האשכולות שיש להם ציון שירות גבוה שיקבע משרד התחבורה, לטענתם בגלל פגיעה מתמשכת בענף עוד ממשבר הקורונה.
משבר הקרונה פגע בזכיינים? הממשלה לא פצתה אותם? איך הארכה מפצה על הקורונה?
להבנתי, בגלל הקפאת המכרזים למשך שנתיים בתקופת הדיונים בבית המשפט על סוגיית הרכש המקומי, נוצר "פקק" של מכרזים, וגם יש רצון כיום לנסח מחדש את המכרזים באופן קצת יותר הגיוני, ויותר ניתן לפיקוח, ולכן עוצרים את המשך הוצאת המכרזים ורוצים לפרוס אותם מחדש מתוך הבנה שאין בשוק מספיק משתתפים כדי לאפשר קיום של יותר מ2-3 מכרזים מידי שנה.
 

connex

Active member
ואני בטוח שהציבור יקבל הודעות מסודרות על ביטולי הנסיעות בדיוק כמו שמשרד התחבורה עדכן על הקווים שיפסיקו לפעול זמנית בשל הקורונה ועד היום לא חזרו לפעול כמו 354, 360 של מטרופולין, 139 של אגד ועוד ועוד. אגב דבר שקצת מרגיז אותי כשיש חלופות בוקר לקווים אבל הם מסיימים פעילות לפני השעה 07:30 בבוקר .הורים לילדים שצריכים לפזר ילדים במסגרות חינוך שרק נפתחים ב07:35 בחיים לא יספיקו להגיע בזמן. בקשות להוספת נסיעות לא נענות. (מילא לענות בשלילה אבל כבר שנה עברה מאז ששלחתי פנייה למשרד התחבורה וההודעה היחידה שהיא נקלטה במערכת ועד עכשיו לא הועברה לאף גורם לטיפול
 

luisluis

Active member
אני לא מסכים עם האימרה הזאת פה.
קחו את מה שקרה בקו 55 אחרי שיצא מקווים למטרופולין. סוף סוף יש שיפור בשירות.
ידוע שחברות מתייחסות בעיקר למכרזים חדשים בכל מה שקשור לתחזוקת האוטובוסים.
 

ניוטראל

Active member
כמה פעמים "האריכו", זיכיונות בצפת!?!
יותר מ20 שנים, שהקוים שם. בידי נתיב אקספרס...
 
כמה פעמים "האריכו", זיכיונות בצפת!?!
יותר מ20 שנים, שהקוים שם. בידי נתיב אקספרס...
תבדיל בין הארכת זכיון לבין זכיה מחדש.
נתיב זכו ב-2001 במכרז (והחלו להפעיל ב-2002, "נהריה צפת" במקור ל-6 שנים שהוארכו שוב ושוב עד ל-12 מתוך הבנה שזה זמן נכון יותר (כלומר הארכה מושכלת לכל האשכולות הראשונים) ואז זכו שוב במכרז "הגליל" ב-2012 והחלו להפעיל ב-2014 לתקפה של 12 שנים. לכאורה עד 2026.
 
למעלה