משרד התקשורת קונס את HOT ב6 מיליון שקל

JEK12345JEK

Well-known member
משרד התקשורת קונס את HOT ב6 מיליון שקל עקב הכשלת השוק הסיטונאי באינטרנט

המשרד טוען כי HOT הערימה קשיים על ספקי אינטרנט לחכור ממנה מקטעי תשתית ולשווקם לצרכנים וכי למרות שהרפורמה החלה ב2015, HOT החלה לספק השירות רק ב2018 וגם באופן לקוי שפגע בתחרות​

HOT: "ץאנו ממלאים באופן מלא וקפדני אחר הוראות האסדרה ביחס לשוק הסיטונאי, ומשקיעה בכך משאבים רבים​



משרד התקשורת הודיע היום (ב') ל-HOT על כוונתו להטיל על החברה קנס של כ-6 מיליון שקל, שכן לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת "השוק הסיטונאי", והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית לחכור מקטעי תשתית ולשווקם לצרכנים


מטרת רפורמת השוק הסיטונאי לאפשר תחרות בתחום התשתיות הנייחות ובאמצעותה, ספקי שירות חסרי תשתית, יכולים לחכור מקטעי תשתית מבעלי התשתית - בזק או HOT, ולשווק על בסיסם שירותים לצרכן. על HOT היה להתחיל ולאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, HOT החלה באספקת השירות רק במהלך שנת 2018. גם לאחר שהחלה, התגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים



במסגרת הליך הפיקוח מצא המשרד כי התנהלות HOT לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות. המתחרות טענו אז כי המחיר הקמעונאי שגובה HOT מהצרכן, נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה אותו הן משלמות לה, מה שמשאיר להן רווח זעיר עד אפסי ובמקרים מסוימים אף שלילי. בשנה שעברה המשרד אף התערב והפחית את התעריפים הסיטונאיים ברשת HOT.



גובה העיצום הכספי נקבע בין היתר בהתאם להיקף הפגיעה התחרותית, התועלת שצמחה לHOT, משך ההפרה ושיעור המנויים שנחשף אליה. במסגרת זו המשרד סבור כי הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בהיעדר מעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך שיש לה אף השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים


מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "השוק הסיטונאי הינו אבן יסוד של התחרות בשוק התקשורת ואנו רואים בחומרה כל ניסיון של שחקני התשתית להקשות, לעכב או להפלות לרעה ספקיות אינטרנט המבקשות לעשות בו שימוש. אנו נפעל בנחישות לסכל כל ניסיון להערים קשיים על ספקיות האינטרנט בעת תהליך החיבור ללקוח. ניסיונות אלו פוגעים בתחרות ובציבור״.


מ-HOT נמסר: "אנו מופתעים מהודעת משרד התקשורת. HOT מקיימת באופן מלא וקפדני אחר הוראות האסדרה ביחס לשוק הסיטונאי, ומשקיעה בכך משאבים רבים, תוך שהיא מעודדת את ספקיות השירות לעשות שימוש ברשת HOT. לראייה, יותר מ 120 אלף לקוחות חוברו מאז תחילת הרפורמה לשוק סיטונאי ברשת הכבלים. צר לנו כי טענות מופרכות של מתחרים, העושים בהוראות אסדרה שימוש ככלי לניגוח ופגיעה בתחרות מקבלות מקום. HOT תלמד את ההחלטה ותבחן את צעדיה"
 

GoldenEyes

Well-known member
משרד התקשורת קונס את HOT ב6 מיליון שקל עקב הכשלת השוק הסיטונאי באינטרנט

המשרד טוען כי HOT הערימה קשיים על ספקי אינטרנט לחכור ממנה מקטעי תשתית ולשווקם לצרכנים וכי למרות שהרפורמה החלה ב2015, HOT החלה לספק השירות רק ב2018 וגם באופן לקוי שפגע בתחרות​

HOT: "ץאנו ממלאים באופן מלא וקפדני אחר הוראות האסדרה ביחס לשוק הסיטונאי, ומשקיעה בכך משאבים רבים​



משרד התקשורת הודיע היום (ב') ל-HOT על כוונתו להטיל על החברה קנס של כ-6 מיליון שקל, שכן לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת "השוק הסיטונאי", והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית לחכור מקטעי תשתית ולשווקם לצרכנים


מטרת רפורמת השוק הסיטונאי לאפשר תחרות בתחום התשתיות הנייחות ובאמצעותה, ספקי שירות חסרי תשתית, יכולים לחכור מקטעי תשתית מבעלי התשתית - בזק או HOT, ולשווק על בסיסם שירותים לצרכן. על HOT היה להתחיל ולאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, HOT החלה באספקת השירות רק במהלך שנת 2018. גם לאחר שהחלה, התגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים


במסגרת הליך הפיקוח מצא המשרד כי התנהלות HOT לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות. המתחרות טענו אז כי המחיר הקמעונאי שגובה HOT מהצרכן, נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה אותו הן משלמות לה, מה שמשאיר להן רווח זעיר עד אפסי ובמקרים מסוימים אף שלילי. בשנה שעברה המשרד אף התערב והפחית את התעריפים הסיטונאיים ברשת HOT.



גובה העיצום הכספי נקבע בין היתר בהתאם להיקף הפגיעה התחרותית, התועלת שצמחה לHOT, משך ההפרה ושיעור המנויים שנחשף אליה. במסגרת זו המשרד סבור כי הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בהיעדר מעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך שיש לה אף השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים


מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "השוק הסיטונאי הינו אבן יסוד של התחרות בשוק התקשורת ואנו רואים בחומרה כל ניסיון של שחקני התשתית להקשות, לעכב או להפלות לרעה ספקיות אינטרנט המבקשות לעשות בו שימוש. אנו נפעל בנחישות לסכל כל ניסיון להערים קשיים על ספקיות האינטרנט בעת תהליך החיבור ללקוח. ניסיונות אלו פוגעים בתחרות ובציבור״.


מ-HOT נמסר: "אנו מופתעים מהודעת משרד התקשורת. HOT מקיימת באופן מלא וקפדני אחר הוראות האסדרה ביחס לשוק הסיטונאי, ומשקיעה בכך משאבים רבים, תוך שהיא מעודדת את ספקיות השירות לעשות שימוש ברשת HOT. לראייה, יותר מ 120 אלף לקוחות חוברו מאז תחילת הרפורמה לשוק סיטונאי ברשת הכבלים. צר לנו כי טענות מופרכות של מתחרים, העושים בהוראות אסדרה שימוש ככלי לניגוח ופגיעה בתחרות מקבלות מקום. HOT תלמד את ההחלטה ותבחן את צעדיה"
6 מליון שקל קנס להוט זה טיפה בים
שיחשבו כמה כסף הם הרויחו מההתנהלות הקלוקלת שלהם , בסכום הזה צריך לקנוס אותם
 

JEK12345JEK

Well-known member

הפגיעה בשוק הסיטונאי היא רק חלק מנזקי HOT​

HOT דיווחה כי 120 אלף לקוחות חוברו ב”שוק הסיטונאי”, אף שבפועל מחוברים רק כ40 אלף​

את פגיעתה ברפורמה יש לשקול כשהיא מבקשת להצטרף למיזם הסיבים​


"יותר מ120 אלף לקוחות חוברו מאז תחילת הרפורמה לשוק הסיטונאי ברשת הכבלים", מסרה שלשום חברת HOT בתגובה לכוונת משרד התקשורת להטיל עליה קנס של 6 מיליון שקל בשל הכשלת רפורמת השוק הסיטונאי באינטרנט. אולם על פי גורמים בשוק התקשורת, לHOT יש כ־40 אלף לקוחות בלבד בשוק הסיטונאי (לקוחות של ספקי אינטרנט שמשתמשים בתשתית של HOT).

את תשובתה המטעה מתרצת כעת החברה בטענה שהתכוונה למספר הלקוחות "ברוטו", כלומר כל מי שאי פעם התחברו לשירות, לרבות אלה שהתנתקו ממנו. קשה להאמין שהחברה אינה מודעת להבדל התהומי בין השניים, מספרית ומהותית. המשמעות היא שרק כשליש מאלה שהשתמשו בתשתית שלה עדיין עושים זאת



הנתון החדש שנחשף עתה ממחיש ביתר שאת את כישלון רפורמת השוק הסיטונאי על גבי רשת HOT ואת הפגיעה הקשה של החברה בתחרות. בישראל כיום כ־2.5 מיליון לקוחות אינטרנט, כ־700 אלף מתוכם על רשת HOT. משמע, רק כ1.6% מבין מנויי האינטרנט בישראל מחוברים דרך השוק הסיטונאי על גבי תשתית של HOT, וזאת שש שנים מאז יצאה הרפורמה לפועל. בבזק, לשם השוואה, הנתון עומד על כ־23%, שהם כ־570 אלף לקוחות. לפי הנתונים האלה, הקנס שהטיל משרד התקשורת על HOT בגין הכשלת הרפורמה כבר נראה צנוע מדי



מה שברור הוא שעבור חברה שמכניסה כמיליארד דולר בשנה, קנס של 6 מיליון שקל כמעט אינו מורגש. הפגיעה התחרותית שמובילה HOT היא הרבה מעבר לכך שמנויים אינם עוברים לשוק הסיטונאי. מדובר בפגיעה לטווח ארוך, שמשליכה גם על פיתוח רשתות מתקדמות, שכן בצעדיה מונעת HOT ממתחרותיה הכנסות משמעותיות נוספות, שיכולות להיות מתועלות להקמת תשתיות סיבים עצמאיות ופיתוח מנועי צמיחה חדשים. לשם השוואה: על הכשלת השוק הסיטונאי בטלפוניה נקנסה בזק בסכום של 11 מיליון שקל


הפיקוח של משרד התקשורת התרכז בכשלים הטכניים שהערימה HOT על מתחרותיה כדי למנוע חיבור לקוחות לתשתית האינטרנט שלה. גם עתה טוענות מתחרותיה של HOT, כמו סלקום ופרטנר, כי החברה מכשילה בדרכים שונות את הרפורמה. בעקבות זאת החליטה סלקום שלא לעבוד עם HOT, כך שרוב הלקוחות מחוברים דרך פרטנר



הערמת קשיים טכניים אינה הצעד היחיד שנקטה HOT כדי לעכב את קידום הרפורמה. ביוני 2019 עצר משרד התקשורת שיווק מהירות 500 מגה של החברה למשך שלושה חודשים, לאחר שHOT לא הודיעה למתחרות מראש על המהלך, כפי שהיא נדרשת לעשות

קושי נוסף שעמד בפני המתחרות תקופה ארוכה הוא שהמחיר הקמעונאי שHOT גבתה מהצרכן היה נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה שאותו הן שילמו לה, מה שהשאיר להן רווח זעיר ובמקרים מסוימים אף שלילי



בחודשים האחרונים עלתה לכותרות פרשת המינויים הכפולים בחברות התקשורת, שבמסגרתה גובות החברות תשלום ממנויים שבאופן תמים לא יודעים שהם כלל אינם עושים שימוש בשירות. משרד התקשורת פרסם כי מספר המנויים עומד על 180 אלף, וכי נתון זה לא כולל את HOT, שלא מוסרת למשרד נתונים מלאים. גם את ד”וחותיה הרבעוניים של HOT יש לבחון בעין ביקורתית. חרף התחרות העזה מצד המתחרות,מזה שבעה רבעונים ברציפות שהחברה מדווחת על עלייה במספר המנויים במגזר הנייח, הכולל אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה. עם זאת, לאור הנטייה של החברה להתבונן במספרים "ברוטו", יש להביא בחשבון כי לקוח שמצטרף למסלולי סלולר מסוימים, הכוללים גם אפליקציית VOD לנייד של נקסט TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה - עשוי להיספר גם כלקוח במגזר הנייח


מאז חדלה להיסחר בבורסת תל אביב בספטמבר 2018, HOT אינה מדווחת על תוצאותיה באופן מפורט. החברה אינה מפרידה בין התחומים במגזר הנייח ואינה מפרידה בין לקוחות קמעונאיים לסיטונאיים. החשאיות סביב נתוני החברה צפויה אף להתגבר, עם מחיקתה הצפויה מהבורסה באירופה של אלטיס, החברה־האם, לאחר שבעל השליטה פטריק דרהי ביקש להופכה לפרטית



בימים אלה בוחנים רשות התחרות ומשרד התקשורת עסקה שבמסגרתה תיכנס HOT כשותפה בחברת הסיבים האופטיים IBC. משרד התקשורת כבר פרסם כי בכוונתו להמליץ על אישור העסקה, תחת תנאים כמו הרחבת חובות הפריסה של החברה. אם HOT לא מקיימת שוק סיטונאי תקין באופן עצמאי, מה מבטיח לרגולטור כי תקיים זאת במסגרת כניסתה לIBC, שכל מהותה הוא מכירת שירות סיטונאי לספקיות האינטרנט?

אתמול החליט המשרד למנות צוות שמטרתו קיומו של שוק סיטונאי פעיל ואפקטיבי. הצוות יאתר וימפה את החסמים להפעלת השוק וכן את המחלוקות בין ספקי השירות לבין בעל התשתית. זה צעד בכיוון הנכון.

מ־HOT נמסר: “מתחילת רפורמת השוק הסיטונאי חוברו בידי מתחרות כ־120 אלף לקוחות לשירות הסיטונאי על הכבלים. אשר למצבת הלקוחות, בכל רגע נתון יש עשרות אלפי לקוחות סיטונאיים פעילים ברשת הכבלים
 

WHAAAT

Active member
אין לי מושג איך החברה הזאת עוד לא סגרה פשטה רגל. בשירות לקוחות גרוע יותר עוד לא ניתקלתי.
 

JEK12345JEK

Well-known member
יד אחת קונסת יד שניה מאשרת
רגולציה עם פיצול אישיות
 

WHAAAT

Active member
יד אחת קונסת יד שניה מאשרת
רגולציה עם פיצול אישיות
מה קרה לחברת החשמל המהוללת שהיא לא מסוגלת לפרוס ולתחזק תשתית אינטרנט עצמאית?
 

לוייםLEVIM

Well-known member
שר התקשורת בני גנץ חתם על אישור לבקשת IBC להעברת אמצעי שליטה בחברה לקבוצת הוט

לאחר ההעברה יחזיקו בשותפות המחזיקה בגרעין השליטה בחברה (70%) סלקום קרן תש"י והוט בחלקים שווים (23.3%) ב30% הנותרים תמשיך להחזיק חברת החשמל

 
למעלה