משרד ה``חינוך``....

desert rose

New member
משרד ה``חינוך``....

היום קיבלתי את האכזב של החיים שלי... בעצם מה אני מספרת על היום, נתחיל בכיתה י``א בשיעור מתמטיקה הראשון. כבר שנכנסה המורה ידענו שזו הולכת להיות שנת כישלון (ועוד ב 5 י``ל.. לא נעים!! ) וכבר אז התחלנו בתחנונים להחלפת המורה אבל למי להתלונן? המנהלת לא יכולה לעשות כלום, משרד החינוך שמים זין על כולנו ושר החינוך?? הוא יתפנה לבעייה של כיתה אחת בבי``ס נידח? אז נאלצנו לעבור את השנה עם המורה (שההגדרה ``מורה`` בכלל לא הולמת אותה.. ). אז עברה חלפה לה שנה ופתאום, יומיים לפני הבגרות היא נזכרת שיש איזה נושא ``לא כ``כ חשוב`` שהיא פיספסה בתכנית הלימודים. מהו הנושא? עכשיו זה השוק האמיתי: טריגונומטריה. כן... שתי שאלות בבגרות... שאין לנו אפשרות בכלל לבחור אותן וכך מלאי תפילה בראש מורד ניגשנו לבגרות. השנה קיבלנו את הציונים. בושה וחרפה!! בכיתה של 5 י``ל מתוך 25 תלמידים עברו רק ארבעה. ושוב הגיעה אותה מורה למתמטיקה. ושוב אין לפי לפנות כדי להתלונן. אז ממה בעצם אני הכי מזועזעת? פניתי לבקשה להבחן במתמטיקה בבי``ס אקסטרני ולעשות במועד חורף ב 5 י``ל בבת אחת. ונחשו מי ל-א אישר לי? ז``א שאני צריכה להשאר במסגרת הלימודית (אם יש אחת כזאת) ולקרוע את התחת בשביל תעודת בגרות השנה.. שרוב הסיכויים הם שאני לא אקבל אותה בגלל מורה אחת שלא שווה את הזמן שלי בכיתה. אז מה שווה משרד ה``חינוך`` הזה בכלל? כלום !!
 

desert rose

New member
אשמתנו? לא !

תגיד לי... כש- 90% מהכיתה נכשלת.. לא נדלקת לך נורה אדומה שאולי, אבל רק אולי, משהו לא בסדר כאן? או שפשוט כ-ו-ל-נ-ו טיפשים ( אבל בכ``ז מצטיינים במקצועות אחרים) ...
 
בכל כיתה יש מופרעים....

ואם היא לימדה כיתות אחרות בהצלחה אז שוב זה חוזר אליכם. אבל אם עוד כיתות שהיא לימדה עברו ב``הצלחה`` את הבגרות כנראה הבעיה איתה. תפנו לפקח ולמשרד החינוך, תרימו את ההורים, תצעקו, תעשו משהו!!!!
 
קביעות לטוב ולרע

יש שם לכאלה מורים וזה עלוקות. זה סוג של מורים\אנשים שקיימים בכל חברה ,ותפקידם הוא לחלוב (קורט נא לא לקפוץ באופוריה ולהגיד``שס!``) את המערכת בה הם חיים... זו חבורה של אנשים שהצליחו איכשהו למצוא דרך לעקוף את מערכת הנפוי של אותה מערכת גדולה יותר. או במערכת החינוך קביעות אותו דבר חביב שנועד להגנת זכויות העובדים ומנוצל לרעה על ידי קבוצה לא יוצלחית של מורים שכך שומרים על עבודתם למרות האיכות הגרועה שלה... רדום ונוח לו.
 

נעל

New member
מזכיר לנעל

כמה מהמורים שלימדו אותה (ולצערה חלקם גם ילמדו אותה בעתיד). [אופטימיות] בלשון, לדוגמא, הייתה מורה דווקא טובה וגם די נחמדה, אבל היא לא הספיקה את כל החומר. נכתבה עצומה וקיבלנו שיעורי תגבור של הרגע האחרון עם מורה נוספת. הציונים בסופו של דבר היו די גבוהים. [חצי הכיס המלא] בהיסטוריה היו כיתות שבכלל לא הספיקו את החומר עד לבגרות (הייתה גם שכבה אחת, לפני שנתיים, שבכלל לא ניגשה לבגרות בהיסטוריה, יחידה 1, בגלל שלא הספיקו לסיים את החומר, בקושי התחילו אותו. הם עשו את הבגרות בכיתה י``א, בשנה שעברה, יחד עם נעל ושכבתה). התוצאה של המורים הגרועים להיסטוריה הייתה שציוני המגן היו גבוהים, אבל הציונים בבגרות נמוכים יחסית. למה? כי המורים האלה שלא היו רוצים לעוף מהמערכת ולנקות רחובות (נעל לא בדקה מה יותר רווחי, אבל כנראה שזה פחות נוח) פשוט מעלים את הציונים השנתיים כדי שהתלמידים לא יתלוננו. הציונים לא ממש גרועים (הנכשלים מעטים) בבגרות עצמה בגלל שהתלמידים נעשו מודעים לבעיה לקראת סוף השנה ופשוט למדו הכל לבד (אין בעיה לעשות את זה בהיסטוריה, או ספרות וכו`). [פסימיות] והשיא הוא המורה של נעל לסולפג` (אולי אתם צוחקים, אבל נעל כנראה תצטרך לעשות בגרות במקצוע המעצבן הזה). מורה שמסוגלת להחסיר יותר מ-20% מהשיעורים במחצית (אולי גם אצלכם יש את הטריקים האלה עם אחוזי השיעורים שמותר ל*תלמידים* להחסיר מהם), לאחר בחצי שיעור או שניים (שני חצאים) וללמד בצורה כל כך מיוחדת שגורמת לתלמידים לדעת בסוף השנה פחות ממה שידעו בתחילתה (קוראים לזה disTEACHING). אבל היא מורה חביבה, ובמגמה של נעל יש יחס אישי יחסית בין המורים לתלמידים, כך שעצומה היא דבר שלא מתקבל על דעתם של התלמידים... המסכנים, יש להוסיף. הם בסופו של דבר יעשו את הבגרות (ונעל אולי איתם). מילא, מפגרים אבל אופטמים. נעל ;-)
 
למעלה