יש יתרונות יש חסרונות..
ביתרונות על הותיקות מדובר על תוכניות משותפות, בנייה מסיבית זולה, תכנון אורבני מקיף, בנייה חדשה ועוד (מול זה יש לך אגודות דיור שהחזיקו בדירקטוריונים מנופחים, בדירות מאוד ישנות עם פיזור לא ברור וקהל יעד שונה של נזקקים לדיור ציבורי, לעיתים חינמי.
מובן שאפשר לנסות לתקן חלקית כמו לאגד את כל חברות הדיור הותיקות תחת הגג של המשרד החדש (המשרד לדיור ממשלתי, מחלקת דיור ציבורי) או כמשרד נפרד או לפרק אותם ולמכור את כל הדירות ברגע שהמשרד החדש יתבסס. אבל זה לא שולל את הקמתו של המשרד החדש. אם לשלול אז זה בניית דיור ממשלתי במקום חברות נדל"ן או רשויות מקומיות. לשלול בנייה על שטחים פתוחים ירוקים או שטחים חומים שיועדו לשימושים ציבוריים ועוד.
אגב אפשר תמיד להוסיף למשרד עוד תחומי אחריות. מה עם דירות הוסטלים לדיירים עם מוגבלויות? מה עם הקמת בתי אבות ממשלתיים או דיור מוגן ציבורי, מה עם בתי חולים גריאטריים המיועדים לאשפוזים ארוכים? הגיע מזמן הצורך ברפורמה בכל הנושא של דיור ציבורי והאחריות הממשלתית. לטעמי הקמת חברת דיור לשכירות מוזלת היא רק סעיף ברפורמה שצריך לעשות. סעיפים אחרים הם למשל מיזוג חברות הדיור הציבורי לנזקקים ועוד.