משתפת בחוויית שירות מוזרה

a wild rose

New member
משתפת בחוויית שירות מוזרה

וגם קצת מעוניינת בהתייעצות:

מדובר בשירות קצת פחות שגרתי - ייעוץ השקעות. פניתי לכמה גורמים רלוונטיים כולל בית השקעות מסוים, והתעניינתי באפשרויות. חזרו אלי מהר מאוד, נציג אדיב הסביר לי על האופציות וקבע לי פגישה, ומכאן דברים התחילו ללכת בצורה מוזרה:
בפגישה מסרו לי מידע על אפשרות אחת, כששאלתי על אפשרויות נוספות אמרו שייצרו איתי קשר בנושא ויוכלו להסביר לי אפילו טלפונית לפני קביעת פגישה נוספת. שאלתי על אפשרות שיתקשרו אלי בשעות אחר צהריים מאוחרות ואמרו שאין שום בעיה, אבל בכל זאת מי שהתקשר עשה את זה בשעת בוקר, ביקשתי שיתקשר מאוחר יותר והוא אמר שיתקשר ו-לא עשה זאת. המתנתי בסבלנות 3 ימי עסקים נוספים ואז פניתי לאיש הקשר בחברה, שהתנצל מאוד והבהיר לי שזה לא משהו תקין. אחרי שהוא העביר את הנושא לבירור נוסף ועבר עוד יום עסקים, התקשר אלי אותו יועץ השקעות - בשעת צהריים... כששאלתי (בנימוס ובאדיבות) אם יוכל להתקשר בשעה מאוחרת יותר הוא אמר שהוא יודע שביקשתי שיתקשרו אלי בשעות הערב, אבל הוא מעדיף שנדבר עכשיו כי הילדה שלו חולה וזו הסיבה שהוא בעצם לא התקשר לפני כן (גרסה מתקדמת ומיותרת של "הכלב אכל לי את השיעורי בית"). אמרתי לו שאין אפשרות, ולכם אני אומרת שעם כל הכבוד לאבא המסור וכל האמפתיה לילדה החולה, גם לי יש אילוצים והם נראים לי קצת יותר משמעותיים ב"מערכת היחסים הזאת".

השורה התחתונה - הוא התקשר בערב תוך כדי שמציין שהוא נמצא עם הילדה שלו ותוך כדי שהוא מטפל בה הוא נזכר שהוא צריך להתקשר אלי. אמרתי לו שהוא לא צריך שום דבר ומבחינתי הייתי מוכנה לנתק את השיחה, אבל הוא המשיך אותה והדגיש שהוא צריך וחייב... ואחרי ההסברים שנתן והמידע שנראה לי באופן כללי, הוא אמר שישלח לי מייל למחרת עם המידע ופרטים עם מי ליצור קשר. אני מקווה שהמצב של הילדה לא החמיר, ושלא זו הסיבה שהוא לא שלח לי את המייל וגם לא ביקש ממישהו אחר שיעשה את זה (כמו שמקובל במקומות עבודה כשמישהו לא זמין מכל סיבה שהיא).

אז אחרי ששיתפתי אולי תוכלו לייעץ לי: אני רוצה לתת הסבר לאיש הקשר בחברה למה קשה לי לסמוך על מקום שמתנהל ככה, כשיש לי בינתיים מספיק הסברים הגיוניים עוד לפני שמגיעים להתנהלות המוזרה של אותו יועץ - יש את העובדה שלקח המון זמן עד שיצרו איתי קשר, את העובדה שכשנקבעה לי פגישה ביקשתי פרטי התקשרות ואת השם של מי שאני אמורה להיפגש איתו ולא מסרו לי אלא אמרו שהכל ישלח במייל וכלום לא נשלח, ורק אחרי שפניתי שוב שלחו לי פרטי התקשרות ללא שם היועץ איתו הייתי אמורה להיפגש אלא אמרו לי "לגשת למזכירות", שם לא היה אף אחד ומצאתי את עצמי תופסת בחור נחמד שעבר שם ומבקשת שיעשה לי טובה ויברר עם מי אני אמורה להיפגש (זה היה מביך). מצד אחד - זה מרגיש לי לא נעים להעביר את המידע הזה כלשונו וברור לי שזה יגרום לו להיראות רע גם בעיני הקולגות שלו, אבל מהצד השני - אני חושבת שאם עובד שלי היה מסביר ללקוחה שהוא לא חזר אליה כי הבת שלו חולה ומדגיש בפניה שהוא נותן לה שירות על חשבון טיפול בבת החולה שלו, הייתי רוצה לדעת מזה והייתי רוצה לברר איתו מה בדיוק עבר לו בראש ולהסביר לו מה עושים במצב כזה. מה אתם חושבים?
 

nofi1456

New member
החיים האישיים שלו לא אמורים לעניין אותך

לא הבנתי..הוא ניסה לשחק לך על המצפון? לגרום לך להרגיש אשמה? לגרום לך להסכים לעשות את השיחה הזאת בשעות הבוקר? לא ברור..
גם להדגיש שהוא מתקשר רק כי "הוא חייב/צריך" - זה נותן תחושה של "אני לא רוצה להשקיע בעבודה שלי אבל אני עושה מה שאני חייב לעשות". זה נותן תחושה של זלזול בך כלקוחה ומראה שאולי לא יטפלו בבקשה שלך על הצד הטוב ביותר.
אם הוא לא יכל לדבר, ואם אף אחד לא יכול להחליף אותו, שלא יתחייבו מראש. המקרה שלך משאיר רושם שזאת חברה שלא יודעת להתנהל כמו שצריך.. מיילים לא נשלחים, מתחייבים לשעות ולא עומדים בהם, אין מזכירות פעילה, את צריכה לרדוף אחרי מי שאת צריכה להיפגש איתו תוך כדי שאת בכלל לא יודעת מי זה, וכמובן העניין הזה שאותו יועץ לא יודע לסנן מידע לא רלוונטי בין נותן שירות ללקוח.
אם תציגי את כל אלה מול איש הקשר שלך בחברה, זה בהחלט מספיק כדי שתיווצר לו תמונה ברורה על מה שקרה. השאלה מה יעשו עם זה...תקווי שהפעם יטפלו ברצינות ושהדברים לא יחזרו על עצמם בפניות עתידיות.
 

a wild rose

New member
רוב הסיכויים שלא יהיו פניות עתידיות

וזה בפני עצמו מצטרף לדילמה שלי, כי ההרגשה היא כאילו אני מנסה לנזוף ולתת על הראש ולא להתלונן תלונה לגיטימית - הם יכולים לשפר לעתיד בעקבות המידע שאמסור, אבל לי זה לא ייתן שום דבר.
&nbsp
בשלב בו אני נמצאת, הם אלו שאמורים לרדוף אחרי ולשכנע אותי למה כדאי לי להיות לקוחה שלהם ולא של המתחרים שלהם, וזו עוד סיבה למה אני לא מתכוונת לבזבז עליהם יותר מדי זמן. מהצד השני, הוא באמת הגזים עם הגישה שלו לדעתי.
 

nofi1456

New member
אם ככה, פשוט תמצאי מתחרה ראוי ותעברי לשם

אם השירות שם הוא כל כך על הפנים וזה לא משהו חד פעם אז חבל שתבזבזי את הזמן והעצבים שלך..
 
תסלחי לי...

אבל WTF?
&nbsp
אם עובד שלי היה מסביר ללקוח שהעיכוב במענה הוא בגלל בעיה אישית שלו, בין אם מדובר בילדה חולה ובין אם מדובר בכך שאשתו ילדה או שעבר דירה או שהוא בעצמו נפל למשכב, הייתי מאוד רוצה לדעת על זה, להעביר אותו שיחת ניעור ובמקרים מסוימים להעלות אותו לשימוע. אם עובד שלי היה אומר ללקוחה שבזמן שהוא מדבר איתה הוא נמצא בבית עם הילדה שלו והתקשר אליה רק כי הוא צריך, הייתי מחזירה אותו להליך הכשרה ומסבירה לו כמה דברים בסיסיים, כי זה מסוג הדברים שלא אומרים! גם אם הלקוחה נשמעת לך נחמדה וסבלנית. אם כל כך חשוב לך לתת סיבה למה המענה שלך התעכב, תמציא משהו יותר הולם או תסתפק בהתנצלות על העיכוב - רוב הלקוחות לא ידרשו הסברים אלא יסתפקו בכך שתיתן להם את המענה וזהו.
&nbsp
אני גם לא מבינה למה הוא לא העביר את הטיפול לאחד הקולגות שלו אם לא היה זמין, זה דבר מאוד מקובל והרבה יותר הגיוני מאשר לנסות לשכנע לקוחה לשוחח בשעה שהבהירה שלא נוחה לה/להסביר לה שיש לו בעיות אישיות.
&nbsp
עוד דבר שאני לא מבינה זה מה הקטע בכללי של אנשים שאמורים לתת שירות לא להסביר מלכתחילה שיש בעייתיות עם שעות מסוימות - אם הוא היה אומר לך שהשעות בהן הוא יכול לתת מענה הן בין 9:00-16:00 (נניח), אני מניחה שהייתם מוצאים פתרון אחר, ואני לפחות הייתי מוצאת דרך להתגמש במצב כזה, אבל במקרה שאומרים לי שאין בעיה לקבל מענה בשעה שנוחה לי ואז מתנהלים ככה, זה מרגיש חסר מקצועיות לחלוטין.
&nbsp
 

a wild rose

New member
אז יש עדכון

עברו שבועיים ואותו יועץ התקשר לשאול אם יש לי החלטה. אמרתי לו שההחלטה שלי היא שאני לא מעוניינת להשקיע במקום בו אני צריכה לרדוף אחרי אנשים וזוכה להבהרות שהשיחה איתי מתקיימת על חשבון טיפול בילדה חולה. התגובה שלו הייתה שתיקה ואחר כך "תודה, שיהיה לך לילה טוב" (השיחה התקיימה בשעה 17:30).
&nbsp
אני מעריכה את זה שהוא לא התווכח, זה מעיד שכן יש לו מעט מקצועיות. עכשיו אני בלבטים אם לשלוח מייל עם הסבר קצת יותר מקיף לאיש הקשר למה אני לא הולכת להיות לקוחה שלהם. ברור לי שאותו יועץ לא הולך לתת את ההסבר כלשונו, ויכתוב משהו כמו "לא מעוניינת"/"לא רצינית", ואני בלבטים אם כדאי שמישהו אחר שם ידע מה היה שם, כשמהצד השני אני לא רוצה להשפיל את הבחור (למרות שהוא הביא את זה על עצמו). כתבת שאת היית רוצה לדעת מזה בתור הממונה שלו, גם אני הייתי רוצה לדעת מזה בתור הממונה שלו, אבל זה עדיין מרגיש לי קצת לא נעים.
 
הזוי...

לא יודעת כמה ייתייחסו לזה, אבל נראה לי שבשביל ההרגשה שלך לא יזיק אם תדווחי על זה.
תמיד חשבתי שבמקומות כאלו השירות אמור להיות פרימיום...
 
למעלה