משתתפת חדשה ובעיה ישנה

Dulcinea

New member
משתתפת חדשה ובעיה ישנה

מזה שנתיים אני עובדת כמתרגמת מהבית. אני בשנות ה-40, לא נשואה וללא ילדים. להלן הבעיה שלי: אני מוצאת שבכל הקשור לעבודה המקצועית אני מתפקדת מצוין - מבצעת עבודה באיכות גבוהה ומגישה אותה תמיד בזמן. אבל, בכל הקשור ל"מסביב", דהיינו אדמיניסטרציה, שיווק, ניהול פיננסי וכו', אני פשוט נפל. דוחה את הדברים מיום ליום ומשבוע לשבוע. אלה תמיד היו דברים ששנאתי לעשות, לעומת לתרגם שאני ממש אוהבת. וכידוע, שנמצאת בבית, תמיד יש דברים אחרים לעשות - אם זה מול המחשב או "מאחוריו" - ואין אף אחד שיושב על הראש. איך מתגברים על הבעיה הזאת? האם גם אתם "סובלים" ממנה? תודה על שיתוף הפעולה. ואגב, הפורום חשוב ואני שמחה שהחל להתמקד יותר בנושא המרכזי שלו...
 

שש שבע

New member
איזה מזל שהרשויות יושבות על הראש?

ככה לפחות את הדוחות אנחנו מוכרחים לעשות במזמן. Y Y Y זאת בעיה כאובה, אני גם שונאת ניירת וכל מיני, אבל כל פעם כשאנ\י נשארת עד 4 לפנות בוקר כדי לגמור את דיווחי המע"מ או הדו"ח השנתי, אני מחליטה "מעכשיו אני אתייק כל דבר מיד כשאקבל" נו, מילים והבטחות פורחים באויר. אבל יש לזה פתרון, פעםן לקחתי לי נערה מסודרת, והושבתי אותה יום יומיים בחודש לתייק לי את כל הניירת, פעם אחת הסברתי לה, ואחר כך הכל זרם, היא הייתה בת 14 ושמחה עלך הכסף שהרויחה, ולא שילמתי לה כל כך הרבה, משהו כמו 18 שקל לשעה, זה הרבה יותר מבייבי סיטר, ובלי בלאגן של ילדים על הראש. היום הבחורונת הזו עברה דירה, אז חזרתי לעשות את העבודה, אולי אלמד את בתי, עכשיו היא בת 14...
 

Lilit25

New member
איזו עבודה חלומית ../images/Emo99.gif

להיות מתרגמת בית
אני עושה כל מיני עבודות קטנות מול המחשב בבית, בעיקר הדפסות ותמלולים, כעבודה נוספת זה נפלא בדיוק בזכות המעלות שציינת: אין בוס על הראש, אני קובעת את לוח הזמנים (מלבד עבודות עם דד-ליין) והעבודה מתבצעת בסביבה הכי נוחה לי: בחדרי הפרטי
אני מניחה שזה עניין של משמעת עצמית. את יכולה לערוך לעצמך יומן מטלות, שבו תקבעי לך ימים מסויימים לעבודה על דו"חות, כספים, שיווק וכו'. את קובעת את לוח הזמנים אז מן הסתם הוא יהיה גמיש ונוח לך, ובכל זאת ברגע שאת יודעת שמטלה מסויימת רשומה לך ביומן - ברקע תהיה קיימת תזכורת תמידית, כך שייקל עליך להשתלט על רשימת המשימות השבועית/חודשית. אפשרות שניה היא באמת לשכור את שירותיהם של מזכיר או מזכירה צעירים שכל תפקידם יהיה לנהל את יומן המטלות שלך.
 

Dulcinea

New member
תודה שש ולילית

אז ככה. לקחת "עוזר/ת" אין לי לב, כי באמת יש לי מספיק זמן פנוי לעשות את הדברים האלה - בעיקר כי אני לא עושה מספיק שיווק ודי יושבת על התחת ומחכה שעבודות יגיעו אלי. חוץ מזה, עזרה לא מקצועית היא באמת רק לתיוק, אבל מה עם שיווק, ניהול פיננסי, ניהול מאגר לקוחות, וכו'? ובאשר לכתיבת המטלות ביומן והקצבת זמנים קבועים - עד כה, זה פשוט לא עבד עלי. הדברים היו רשומים ואילו אני בשלי. אני כמעט מרגישה לא נעים להגיד את זה, כי מתוך מה שקראתי, כל המשתתפות כאן העובדות מהבית נורא מלאות מוטיבציה. אולי אם אני אשאר כאן בשטח עוד, אספוג קצת מהמוטיבציה הזאת. בכל אופן, תודה על הרעיונות המעניינים וגם נעים לדעת שאני לא היחידה (למרות שצרת רבית נחמת...) דולי
 

missB

New member
את לא לבד

גם לי יש את המטלות שאני פחות נהנית לעשות ואני בטוחה שלכל אחת כאן יש כאלה. למעשה נראה לי שאין עבודה מושלמת שבה נהנים מהכל. בכל עבודה יש את הדברים שאתה אוהב פחות. לגבי פתרון - יש בעצם רק שניים והם כבר הוצעו לך כאן - האחד הוא להכנס למשמעת חזקה ולהכריח את עצמך לבצע את המשימות. תקבעי זמנים ותעמדי בהם למרות חוסר הרצון. הדרך השניה היא לשכור מישהו שיעשה זאת. וזו כבר פונקציה של עלות תועלת. אם העסק יכול להרשות זאת לעצמו זה יכול להיות פתרון טוב. אם הבעיה היחידה היא ש"אין לך לב" לעשות זאת כי לך יש מספיק זמן תחשבי על אלמנט היתרון היחסי. בזמן שמישהו אחר עושה עבורך תיוק או שיווק את יכולה להספיק יותר תרגומים ולהרוויח מכל הכיוונים.
 

Dulcinea

New member
כנראה עצם העלאת הנושא "קבל עם ועדה"

עשה שינוי. היום אני מחוייבת לחלוטין לעניני הניירת ולא מוכנה לשמוע על שום דבר אחר! למרות שמשפצים אצלי עכשיו ולא חסרים תירוצים להתחמקות. קמתי בבוקר וגמלה החלטה בליבי ש"לא עוד". הרי אם אני רוצה רק לתרגם ושאחרים יעסקו בכל שאר ההיבטים - עלי להיות שכירה. כבר הייתי שם ולמרות שלפעמים אני מתגעגעת לשלוות הנפש ולמסגרת המחייבת - אני מרגישה שזה אתגר הרבה יותר גדול להצליח כעצמאית ושיש לי את כל הנתונים, חוץ מאותן חולשות שעלי להתגבר עליהן. ידעתי על הקושי הזה כשהחלטתי לעבור לעבוד כעצמאית מהבית ומאז אני מתמודדת איתו וממש לא בא לי להרים ידיים. זה נראה לי מימוש עצמי הרבה יותר גדול להצליח כעצמאית. בנתיים תודה על העידוד, ואם לא איכפת לכם, אני אמשיך לעדכן, כי אני מרגישה שזה ממש עוזר לי. בברכת יום פורה לכולם! דולי
 

Lilit25

New member
כל הכבוד, דולי ../images/Emo24.gif

ועכשיו שהבטחת קבל עם ופורום לעמוד במטלות החלטתי לקחת דוגמא ולהתחייב לסדר את קלסר החשבונות שלי עד סוף היום
 

Dulcinea

New member
../images/Emo47.gif אני פותחת בזאת בתחרות מסדרת

הקלסרים המהירה ביותר. במה תזכה המנצחת?
 

Lilit25

New member
והפרס הוא...

קלסרים מאורגנים!
בכיף. אני כבר התחלתי.. האמת שאין לי הרבה לסדר, רק לאסוף את כל החשבונות ולתייק לפי סדר הגיוני בקלסר. טוב, זו התחלה..
 

שש שבע

New member
לי יש סדרה בת 7 שנים

את יודעת מה הכיף בארגון הקלסרים? שאחרי שבע שנים את פותחת אותם ומשמידה את כל התוכן, כי הרשועיות לא מחיבות אותך לשמור יותר מ-7 שנים, אז מתפנה קלסר חדש, ומקום חדש, וסתם ככה להוציחא את העצבים על הדבר שאני הכי שונאת בעבודה שלי, הניירת.
 

siv30

New member
אוף גם אני מתעבת סדר ומידי כמה זמן

אני חייבת לתייק את כל הניירת (זה אומנם לוקח לי איזה שלושה ימים אבל בסוף זה מסודר).
 

Dulcinea

New member
נכון. וגם ההתייחסות המעשית

והעניינית. בלשון: "קחי את עצמך בידיים. כולם מתמודדים עם קשיים כאלה ויש להם פתרונות שאולי הם לא נעימים כמו לבטל את הזמן בדברים אחרים אבל הבעיה הרי תמיד נשארת." ועל כך, מסורה לכן תודתי. ועוד הירהור כללי יותר. כשאנשים עובדים כשכירים בתחום מסוים, הם חושבים, "למה שלא אעשה את זה באופן עצמאי מהבית? כך גם ארוויח יותר, גם תהיה לי גמישות בזמנים וגם אעבוד מהבית הנעים והנוח שלי [וכל שאר היתרונות של עבודה מהבית]." הרבה פעמים (לפחות אצלי) לא חושבים על כך שבעצם השינוי הזה הופך אותנו, בנוסף למקצוע שאנו עוסקים בו, גם למזכירה, מנהלת, אשת גביה, אשת יחסי ציבור, אשת שיווק, מנהלת חשבונות (קצת לפחות), אדמיניסטורית, מפתחת עסקית, תחקירנית שוק, מנהלת, אשת תמיכה טכנית, מנהלת תחזוקה, ועוד דברים שאולי לא חשבתי עליהם. כשעובדים כשכירים יש אחרים שדואגים לנושאים האלה שהם מחוץ למקצוע שלנו, אבל כעצמאיים, אנחנו אחראים על הכל. והפתרונות לבעיה הם תמיד שניים (שני אלה שהוצעו לי): או להכריח את עצמנו לעשות את הדברים האלה או לקחת אנשים אחרים שיעשו אותם בשבילנו. זהו. ועכשיו חזרה לניירות... דולי
 

שש שבע

New member
האמת דולי

שאני כבר שכרתי מקום ולא עובדת מהבית כבר חודש וחצי, אבל עדין עושה הכל, זה לא פונקציה של עבודה מהבית, אלא של עסק קטן, בעסק קטן אתה העובד, המנהל, המזכירה, החשב הכללי, הקנין, מקבל הפנים והפועל הפשוט. ככל שהעסק גדול, ואיתו כמות העובדים, יש הגדרת תפקיד לכל עובד, ואז יותר קל.
 

Dulcinea

New member
את צודקת. אני מניחה שבבית זה אפילו

יותר פשוט, כי הרבה דברים נעשים כחלק מטיפול בבית ואילו בעסק שמחוץ לבית יש לעשות אותם כפול. כמו למשל כל נושא תחזוקת הבית. מצד שני, כאשר העסק מחוץ לבית זה יותר ממקד אותנו בדברים שדרושים כדי להפעיל ולקדם אותו ויש פחות פיתויים והסחות ש"עוזרים" להתחמק מהפעולות שאמנם אינן דחופות (אין דד-ליין) אך חובה לעשות אותם. אני מניחה שאם הייתי יושבת במשרד מחוץ לבית, לא הייתי מרשה לעצמי לעסוק בדברים שאינם קשורים לעסק כמו שאני עושה עכשיו. בברכת יום שישי מקסים ונינוח וסוף שבוע נפלא. אצלי הוא אמנם הולך להיות עדיין מאובק כי משפצים לי את האמבטיה, אבל לפחות נטול רעש קידוחים.
דולי
 

Karnaf1

New member
Hi Miss B

נהנתי לקרוא את דעתך על פמיניזם....די מסכים איתך
 
למעלה