משתתפת חדשה

נונינה

New member
אסנת - שוב חבל לי שאת כל כך רחוקה

נראה לי שאם היית בארץ הייתי נעזרת בך על בסיס קבוע...... קודם כל אין לי ויכוח איתך, פשוט התגובה שאליה הגבתי היתה כל כך נחרצת - רק ABA שרציתי לאמר שזה לא כך. ושצריך לבדוק. אשמח אם תספרי לי איך נעזרתם ב-ABA לנושא של ההתמודדות עם החריגות (אם הבנתי נכון) תודה מראש.
 

ריקי 04

New member
הבהרה

לא התכוונתי להרגיז אף אחד, וגם אני יודעת, באופן אישי, על שני ילדים שהגיעו מאד רחוק (תפקוד רגיל לגמרי) בשיטות אחרות. ילדים שהם, כמו שמגדירים - High functioning, יתקדמו אם יעבדו איתם - וזה ממש לא משנה באיזו שיטה. הילדים האלו מתקדמים בכל מקום - כי מה לעשות - הנתונים האישיים שלהם מאפשרים את זה. השאלה היא מה לעשות כשאתה עוד לא יודע מה רמת הילד - ובגיל שנה ועשר, בדרך כלל לפחות - לא יודעים. לקח לנו שלושה חודשים של תוכנית עד שהבנו מה הרמה של הבן שלנו. ומכיוון שגילאי 2-5 הם הכי קריטיים אז מה לעשות - אי אפשר לחכות ולראות. לתוכניות ABA יש משמעות כלכלית קשה, ואין ספק שלצערי הרבה משפחות לא יכולות להרים תוכניות כאלו (ועוד במצב המשק של היום...). אבל בשנה האחרונה יש את הגנים של אלו"ט (אסף הרופא, פתח תקווה ועכשיו שמעתי שפותחים גן חדש ברחובות), כלומר יש פתרון שהוא כמעט שווה לכל כיס (2000-3500 ש"ח לחודש זה עוד סכום שאפשר לחשוב על להתמודד איתו) אז אני חושבת שכדאי לפחות לנסות. ותפסיקו להציג ש-ABA זה בהכרח ללכת עם הראש בקיר, אם יודעים לעשות את זה נכון - אפשר מאד "ללכת עם הילד", אנחנו רואים את זה בתקופה האחרונה- כמה שהבן שלנו יוזם וספונטני, וזה בפירוש לא היה קודם.
 
משתתפת חדשה

בני אובחן אתמול כ-pdd הוא בן שנה ועשרה חדשים. למעשה, אני כבר הבחנתי בכך לפני כחצי שנה אך יתר הסביבה לא ראתה דבר ונתנה לי לשקוע באשליות מתוקות. בקיצור (כרגע אני עייפה אפילו בכדי לכתוב פה) אני מלאת הפניות לאנשי מקצוע, המון אינפורמציה ראשונית הרבה דמעות בעיניים ורצון להתחזק. אשמח לקבל פה כמה טיפים להתמודדות ראשונית זו ומעבר לכך-אם יש פה חברים הגרים באזור חיפה, ועדיף יותר-קריות הייתי רוצה לשמוע מהן המסגרות המוצעות באזורנו (פרטיות וציבוריות) תודה
 

נונינה

New member
קרן יקרה....דברייך מחזירים אותי

אחורה, לתקופה בה אנחנו גילינו שבננו PDD. זוהי תקופה נוראה. הפחדים הגדולים, השוק, התחושה שחייבים לעשות משהו ומהר - אבל לא יודעים מה.... אז נכון, קודם כל צריכים ללמוד את הנושא, לקרוא, לדבר, לשאול, ואם אפשר, אני מאוד ממליצה להצטרף לקבוצת תמיכה בה יש עוד הורים בדיוק במצב שלכם. זה עוזר לא רק נפשית, זה עוזר גם להחשיף להרבה מידע בנושא. כל אחד קורא משהו ומביא אותו למפגשים. הכיני את עצמך ומשפחתך למרתון. זוהי לא תקופה של טיפול וזהו, יש לכם ילד עם קושי והוא יצטרך את עזרתכם להרבה זמן. אבל, עם טיפול אינטנסיבי, ואני מדגישה שוב אינטנסיבי !!! אפשר לקדם את הילד והרבה. לא מספיק פעם בשבוע קלינאית תקשורת ופעם בשבוע ריפוי בעיסוק. צריך הרבה יותר - גן טיפולי, מסגרת טיפולית בבית (ראי ABA), הרבה לימוד שלכם ההורים - כדי שתבינו את צרכי הילד, ואיך לסייע לו ביומיום. לא משנה איך קוראים לבעיה - אוטיזם, PDD, בעיות קשר ותקשורת, קווים אוטיסיטים ועוד.. מה שחשוב הוא היכן בדיוק הקשיים של הבן שלך באים לביטוי (הבנת שפה, שליפה, היגוי, שיתוף פעולה, גריה עצמית, תחושתיות יתר או חסר, רגישות שמיעתית, ....). אנסה לתמצת לך את שתי הגישות העיקריות : הבעיה של ילדינו נובעת קודם כל מרגישות עצומה - חושית ורגשית. רגישות זו גורמת להם לחוות את הגירויים שהעולם מספק להם בעוצמה כל כך גדולה שהעולם מבחינתם הינו בלתי נסבל. (תחשבי שהיו שמים לך אור מול העיניים וצועקים עלייך כל היום....) חויות אלו גורמות להם לבחור להתנתק רגשית וחושית על מנת לשרוד. והם יוצרים לעצמם בועת מגן. על מנת לעזור להם לווסת את הגירויים כדי שיהיו נסבלים ולוותר על חומת המגן יש שתי גישות עיקרויות - הרגשית וההתנהגותית - אני אנסה על קצה המזלג לתאר אותן. בגישה הרגשית (אופשן, מפנה, הגנים של העמותה לילדים בסיכון) אומרים שאנחנו צריכים לנסות ליצור לילד סביבה רגישה במיוחד, הבנה למקום בו הוא נמצא ועדינות מירבית בגישה אליו ואז הוא יפתח צוהר בחומות שלו ויפתח לאט לאט לגירויים עדינים שנעמיד מולו, וילמד לאט לאט לווסת את הגירויים. בגישה ההתנהגותית (לובאס, ABA) "עובדים" עם הילד כ-8 שעות ביום, כשהמטפלים מתחלפים בינהם, עם תוכנית עבודה המותאמת לכל ילד ובה מנסים ע"י פירוק הדברים שרוצים ללמד את הילד להרבה שלבים פשוטים, ללמד את הילד ולקדם אותו, ודרך ההתנסות הזו לעזור לו ללמוד מתוך הבועה שלו, ואולי גם להעיז לצאת ממנה כאשר הכישורים שלו מתפתחים. בגישה זו לא מניחים לילד "לנוח" בבועה שלו אלא דורשים ממנו שיתוף פעולה ומתגמלים אותו על כל הצלחה - כך שגם לגישה זו אספקטים רגשיים משמעותיים. יש גם הרבה שמשלבים בין שתי הגישות....... בהצלחה !
 

ריקי 04

New member
בגיל שנה ועשר - ABA

ABA, ABA ושוב ABA. כי מה לעשות - זה הכי אפקטיבי, והיום זה כבר קיים בארץ. אפשר לבדוק הרבה שיטות, אבל בשורה התחתונה - להסתכל על הסטטיסטיקות. אז נכון, היום כבר מדברים רק על 20% הצלחה, וידוע כבר שלובאס באמת לקח הרבה ילדים גבוהים (HIGH FUNCTIONING) וככה הגיע ל-47% הצלחה. אבל השורה התחתונה והכי חשובה - שהשיטה הזאת מקדמת את כל הילדים, נכון - ביחס לעצמם. אין ספק שהפוטנציאל המקורי קובע. אבל כולם (כמעט, אני יודעת על משפחה אחת בארץ שהפסיקה אחרי שנה וחצי כי זה לא עבד על הבן שלהם) מתקדמים. וזה הכי חשוב - למצות את הפוטנציאל, להביא את הילד הכי רחוק שאפשר. תתקשרי - שלחתי לך את המספר. ושיהיה טוב - לכולנו.
 

נונינה

New member
הבן שלי מתקדם שיגעון בלי ABA

ואין לי שום דבר נגד ABA ! אני פשוט חושבת שצריך להתאים את השיטה לילד. והכי טוב יודעים ההורים מה מתאים לילד שלהם. הילד שלי לומד מאוד בקלות, לעומת זאת אנחנו רצינו לפתח אצלו את היוזמה ואת הרצון להצטרף לעולמנו ועשינו זאת ע"י יצירת סביבה סופר רגישה עבורו. אצלו זה עובד נהדר. היום הוא משולב בגן רגיל, מדבר מלא, מחפש את חברת הילדים, ומשחק איתם עד גבול מסוים כמובן (מחבואים, דג מלוח, משחקי תפקידים במשפחה וכדו´). אם היינו משתמשים ב-ABA יכול להיות שחלק מהכישורים שלו היו יותר גבוהים היום, אבל נדמה לי שזה היה בא על חשבון התחזקות רגשית, והתפתחות הדרגתית במסלול נורמלי שעובר כל ילד.........אבל זו רק הרגשה שלי. חשוב להדגיש שאנחנו עושים את הדרך עם צוות צמוד של פסיכולוגית, קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק. ושצוות הגן בשנים שעברו (רמת-חן - גן של העמותה לילדים בסיכון) עשה עבודה נפלאה איתו ואיתנו.
 

Diana M

New member
שלום קרן יקרה וברוכה באה אלינו

האם כרגע יהלי נמצא במסגרת?
 

א תי

New member
קודם כל קבלי ../images/Emo24.gif

האם את יכולה לספר פלו קצת יותר על הבן שלך?
 
קרן היקרה - מידע מהאינטרנט

קרן שלום כתבתי לך מכתב ארוך על תקופה קשה זאת של החלטות קשות,דילמות לגבי עתיד הילד והתאוששות מהשוק אבל המערכת המעצבנת של תפוז מחקה לי הכל אז אנסה לפחות להעביר לך שוב את המקורות ואמצא זמןנוסף לכתיבת ההסברים בעברית . מצאי כוחות כי הדרך ארוכה היא וקשה ומייגעת אך יש החלמה מאוטיזם!
 
למעלה