מתוך דברי הרמח''ל

Mr Adam

New member
מתוך דברי הרמח''ל

"וצריך שתדע, שאין כלל הבריאה משתלם עד שתסודר כלל האומה הנבחרת בסדר נכון... ואתה כן יגיע העולם למצב השלם...ונמצא שעל כל פנים צריך שנגיע לזה, שתהיה האומה בשלמותה בכל התנאים הצריכים לזה, ותקבל הבריאה כולה שלמותה, ואז יקבע העולם במצב המתוקן". (רמח"ל,בגאולה,דרך ה')
 

ינוקא1

New member
../images/Emo45.gif

ספר "דרך ה'" זה אחד הספרים הכי קטנים בכמות והכי רבים באיכות שקיימים.
 

ינוקא1

New member
משהו היה נראה לי מוזר

כי לא זכרתי את הקטע הזה. והקטע הזה הוא מתוך מאמר העיקרים שהוא חיבור נפרד מ"דרך ה'" אך מודפס איתו.
 
למה התכוון הרמח"ל לדעתך מר אדם במשפט:

"שתהיה האומה בשלמותה בכל התנאים הצריכים לזה" ?
 

Mr Adam

New member
...

ובתנאים שגדולי המקובלים דבירו עליהם כמו הרב קוק לדוגמה .. "אהבת הבריות צריכה להיות חיה בלב ובנשמה, אהבת כל האדם בייחוד, ואהבת כל העמים כולם, חפץ עילוים ותקומתם החומרית והרוחנית... תכונה זו היא שמסגלת את רוחא דמלכא משיחא לחול על ישראל." (מוסר אביך,נ"ז)
 
התנאים שגדולי המקובלים דבירו עליהם הם המצוות

כפי שאפשר לראות אם לומדים את ההקשר המלא של הציטוט שהבאת מהרמח"ל: "ואמנם מציאות הטוב והרע האמתי הוא, שהנה שם האדון ב"ה בעולם קדושה וטומאה. פירוש - קדושה היא מציאות קורבה אליו ית'. וטומאה היא מציאות ריחוק מנו ית'; הקדושה היא השפעה שהאדון ב"ה משפיע במי שראוי לזה. והשראה ששורה עליו, הטומאה היא ריחוק שהקב"ה מתרחק, והעלם שמתעלם. ואולם שם האדון ב"ה כח במעשי האדם לעורר את השרשים העליונים, והיינו שיהיו ממשיכים אור שפע קדושתו יתברך ואור טובו, או המשך הזוהמא והטומאה ההיא. והנה יחד לו מעשים שעל ידם תמשך הקדושה, וצוה להתמיד בהם, והם כלל המצוות ויחד מעשים שעל ידם תמשך הזוהמא, וצוהו לימנע מהם, והם כלל האיסורים. ואמנם הטובה האמתית אינה אלא הדבקות בו ית', והנה המצות כבר ביארנו שהם הממשיכים שפע קדושתו ית' ואור טובו על כן אלה הם האמצעים שעל ידם תושג טובה האמתית, כי מי שהרבה להתקדש בשפע קדושתו ית', הוא ראוי להדבק בו, וליהנות בטובה האמתית, ומי שהרבה ליטמא בזוהמא שזכרנו הוא יהיה בלתי ראוי לידבק בו, וידחה ממנו. ואמנם יש בכל הדברים האלה מדרגות רבות, בין בשפע הקדושה או הזוהמא שזכרנו, וכן בטובה שנקנית על ידי המעשים הטובים, והדחיה שנדחה האדם ממנה, על ידי הרעים, והוא ההפרש שבין אדם לחברו במעלה האמתית, וכמו שנבאר עוד בס"ד. וצריך שתדע שכמו שניתן לאדם שיהיה ממשיך לעצמו קדושה או זוהמא, כן ניתן לו שבכח מעשיו ימשיך בכל הבריאה כולה הקדושה או הזוהמא, ונמצא כל הבריאה מתתקנת או מתקלקלת על ידי האדם, ויחשב זה לזכות לצדיקים שמטיבים לבריאה ולחובה לרשעים שמקלקלים אותה וכמ"ש לפנים. הנה מבחר המין האנושי הוא ישראל והוא עם המעותדים לדבקות בו ית', וראוי להם שיהיו מעוטרים בעטורי קדושה גדולה, ותהיה שכינתו יתברך שורה עליהם ומתדבקת בם, שישתלמו בזה, עד שיזכו לטובה האמתית. "וצריך שתדע, שאף על פי שהטובה האמתית נקנית מכל אחד ואחד בפני עצמו כפי מעשיו, אמנם אין כלל הבריאה משתלם, עד שתסודר כלל האומה הנבחרת בסדר נכון, ותשתלם בכל עטוריה, ותתדבק בה השכינה, ואחר כך יגיע העולם למצב השלם, ויזכו הפרטים כל אחד ואחד כפי מה שזכה במעשיו". ואולם דבר זה עדיין לא נשלם מתחילת הבריאה ועד הנה, כי מיד שנברא אדם חטא, ואחר כך שהתחילו האבות ונמשכו הבנים אחריהם להיות לעם סגולה, עם כל זה מעולם לא נשלם הדבר כראוי, מפני כמה חטאים, שנזורו בם אחור מהתקון השלם, ונמצא שעל כל פנים צריך שנגיע לזה, שתהיה האומה בשלמותה בכל התנאים הצריכים לזה, ותקבל הבריאה כלה שלמותה, ואז יוקבע העולם במצב המתוקן, שבו יוקבעו הצדיקים להנאה הנצחיית, ותהיה הנאתם בה כל אחד לפי מעשיהם."
 

Mr Adam

New member
נו מה סותר בזה את מה שהבאתי ??

"צדיק באמונתו יחיה" "ונמצא שעל כל פנים צריך שנגיע לזה, שתהיה האומה בשלמותה בכל התנאים הצריכים לזה, ותקבל הבריאה כלה שלמותה, ואז יוקבע העולם במצב המתוקן, שבו יוקבעו הצדיקים להנאה הנצחיית, ותהיה הנאתם בה כל אחד לפי מעשיהם."
 
מצא את ההבדלים

אתה ציטטת את דברי הרמח"ל מעיתון 'קבלה לעם', שגם הוצא מהקשרו וגם סורס ע"י השמטת חלקים שלמים מתוכן הציטוט איפה שיש שלוש נקודות כאלה..., כמו שהם תמיד עושים כדי להצדיק את השקרים שלהם, שכביכול על פי הקבלה אין ח"ו קשר בין עבודה רוחנית והגאולה, לבין הדת ושמירת התורה מצוות, כפי שאפשר להבין ח"ו מהציטוט המוצא מהקשרו והמסורס שהבאת : "וצריך שתדע, שאין כלל הבריאה משתלם עד שתסודר כלל האומה הנבחרת בסדר נכון... ואתה כן יגיע העולם למצב השלם... ונמצא שעל כל פנים צריך שנגיע לזה, שתהיה האומה בשלמותה בכל התנאים הצריכים לזה, ותקבל הבריאה כולה שלמותה, ואז יקבע העולם במצב המתוקן". לעומת הציטוט בהקשרו המקורי שהבאתי בהודעה הקודמת, וללא הסירוס מהחלקים שרומזים על שכר על פי המעשים שלנו בתורה ומצוות: "וצריך שתדע, שאף על פי שהטובה האמתית נקנית מכל אחד ואחד בפני עצמו כפי מעשיו, אמנם אין כלל הבריאה משתלם, עד שתסודר כלל האומה הנבחרת בסדר נכון, ותשתלם בכל עטוריה, ותתדבק בה השכינה, ואחר כך יגיע העולם למצב השלם, ויזכו הפרטים כל אחד ואחד כפי מה שזכה במעשיו ואולם דבר זה עדיין לא נשלם מתחילת הבריאה ועד הנה, כי מיד שנברא אדם חטא, ואחר כך שהתחילו האבות ונמשכו הבנים אחריהם להיות לעם סגולה, עם כל זה מעולם לא נשלם הדבר כראוי, מפני כמה חטאים, שנזורו בם אחור מהתקון השלם, ונמצא שעל כל פנים צריך שנגיע לזה, שתהיה האומה בשלמותה בכל התנאים הצריכים לזה, ותקבל הבריאה כלה שלמותה, ואז יוקבע העולם במצב המתוקן, שבו יוקבעו הצדיקים להנאה הנצחיית, ותהיה הנאתם בה כל אחד לפי מעשיהם". כמובן זה לא באשמתך אלא באשמת 'בני ברוך- קבלה לעם', אבל על כן צריך לדעת שאסור לצטט שום דבר מהאנשים השקרנים האלה, שמעוותים ומסלפים כל חלקה טובה מחכמי הקבלה כדי להצדיק את הסילוף והשקר שלהם, ה' ישמור ויציל מהם ומדומיהם.
 

Mr Adam

New member
מה לעשות שהחומר שלהם שוטף את האינטרנט

שנראה בהתחלה כחומר אמיתי ודומה לפעמיים למקור ככה שקל מאוד להתבלבל . בכל מקרה אני מסכים עם זה שהמקורות חייבים להשאר כמו שהם בלי סילופים וכ''ו . אולי צריך ליזום סיפרית מקורות מקובלים מורחבת כשרה..זה גם יכול להיות רעיון . חוץ זמז שיצא טוב כי זה בעצם מחזק את מה שדיברנו עליו בשירשור הקודם .
 
הרמח"ל התכווין לימי המשיח.

לפי פירושי הרמח"ל לאר"י , המציאות החל מהאלף השביעי הולכת לעבור שינוי ולהפוך למציאות רוחנית - אם העולם עד היום נחשב כחלק מהעולם הנקודים + התיקון , החל מהאלף השביעי מגיע הזמן של עולם העקודים ושאר אורות אח"פ. בעולמות הללו הכלי טפל לאור , והגוף יהיה טפל לנשמה. וזהו זמן העולם הבא. בניגוד לזמנינו בהם יש כלי (גוף) והוא השולט. כדי שנגיע לזמן הזה , צריך להעביר את הרע מהעולם. להעביר גילולים מן הארץ. הדברים מתבצעים במהלך עבודתם של ישראל בששת אלפים השנה , ובמיוחד בסופם - ימות המשיח. המשיח הוא זה שיביא את האומה אל מצבה השלם. וכפי שמפרט רמח"ל עצמו בהמשך המאמר שם - "הנה שיתא אלפי שנה הגבילה החכמה העליונה לעבודת בני האדם והשתדלותם על השלמות, ואחר כך יתחדש העולם בצורה אחרת, ראויה למה שיעשה בו אחרי כן, דהיינו ההנאה הנצחיית לזוכים לה, וטרם יכלו ששת אלפים אלה, הנה צריך שתעמוד האומה הנבחרת במצבה השלם, שיוכלו ליעתק הדברים אחר כך אל הנצחיות, וזה מה שהובטחנו עליו שיהיה על כל פנים, והאמצעי לזה יהיה אחד מזרע דוד שיבחרהו האדון ב"ה לזה, ויעזרהו שיצליח בו, והוא מלך המשיח. והנה בזמנו ועל ידו יתוקנו ישראל תקון גדול וכל הבריאה אחריהם, שירבה הטוב בכל הצדדים, ויסור הרע לגמרי, בין במה שנוגע לנפש ובין במה שנוגע לגוף, דהיינו לב האבן יעשה לב בשר, והוא שתגבר בבני האדם הנטיה לטובות, ובאופן שלא ימשכו אחרי החומר כלל אלא ינטו תמיד לעבודה ולתורה ויתגברו בה, וכנגד זה תרבה השלוה והרוחה, ולא ימצאו נזקים ולא הפסדים כלל, והוא מה שהבטיחו הנביאים: "לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי" (ישעיהו י"א ט'), ולא יהיה סכלות בעולם, אלא כל הלבבות יהיו מלאי חכמה, ורוח הקדש יהיה שפוך על כל בשר, באופן שיזכו לו הכל, בלי קושי כלל, והוא מה שאמר הנביא: "אשפוך את רוחי על כל בשר" וגו' (יואל ג' ו'), והנה ישמחו ויעלצו ברוב הטובה, והם מתדבקים בבורא יתברך ועובדים לפניו עבודה שלמה, ועל ידי זה יהיו מתעלים והולכים עלוי על עלוי עד שיגיע למה שצריך שיגיעו לו, לעבור ממנו אל מצב הנצחיות בחדוש העולם".
 
תודה, יישר כוח !

שאלתי את מר אדם מה הכוונה לדעתו בציטוט? מאחר ומדיונים קודמים איתו בעבר הוא ניסה לטעון שמספיק ב-ללמוד את הקבלה גם ללא שמירת המצוות.
 
למעלה