מתוך הדוח הרבעוני האחרון...

superdrink7

New member
מתוך הדוח הרבעוני האחרון...

. היבטי ממשל תאגידי
הליך אישור הדוחות הכספיים
דירקטוריון השותף הכללי הינו האורגן המופקד על בקרת העל בשותפות.
במסגרת הליך אישור הדוחות הכספיים של השותפות על ידי דירקטוריון השותף הכללי, מועברת
טיוטת הדוחות הכספיים לעיונם של חברי הדירקטוריון, שלושה ימים לפני מועד הישיבה שנקבעה
לאישור הדוחות. במהלך ישיבת הדירקטוריון בה נידונים ומאושרים הדוחות הכספיים, סוקרים
מנכ"ל השותף הכללי ומנהל הכספים בשותף הכללי את עיקרי הדוחות הכספיים וכן את הסוגיות
המהותיות בדיווח הכספי, ומוצגים נתונים אודות פעילות השותפות והשוואה לתקופות קודמות, את
ההערכות המהותיות והאומדנים הקריטיים שיושמו בדוחות הכספיים, את סבירות הנתונים, את
המדיניות החשבונאית שיושמה ושינויים שחלו בה ואת עיקרון הגילוי הנאות בדוחות הכספיים.
בישיבת הדירקטוריון לצורך אישור הדוחות הכספיים נוכח רואה החשבון המבקר של השותפות
ועומד לרשות חברי הדירקטוריון בכל שאלה והבהרה בנוגע לדוחות הכספיים טרם אישורם
מצורף בזאת דוח רבעוןשלישישלשנת 2013 בדבר אפקטיביות הבקרה הפנימית על הדיווחהכספי
ועל הגילוי לפי תקנה 38ג. לתקנות ניירות ערך (דוחות תקופתיים ומיידיים), תש"ל- 1970:

(1) דוח בדבר הבקרה הפנימית על הדיווח הכספי ועל הגילוי:
דוח רבעון שלישי של שנת 2013 בדבר אפקטיביות הבקרה הפנימית על הדיווח הכספי ועל הגילוי לפי
תקנה 38ג(א):
ההנהלה, בפיקוח הדירקטוריון של ישראמקו אויל אנד גז בע"מ, השותף הכללי בישראמקו נגב 2,
שותפות מוגבלת (להלן: "השותף הכללי" או "השותפות", בהתאמה), אחראית לקביעתה והתקיימותה
של בקרה פנימית נאותה על הדיווח הכספי ועל הגילוי בשותפות.
לעניין זה, חברי ההנהלה הם:
1. ערן סער, מנהל כללי בשותף הכללי;
2. איתן וולוך, מנהל כספים בשותף הכללי;
3. נועה לנדנר, יועצת משפטית ומזכירת השותף הכללי;
בקרה פנימית על הדיווח הכספי ועל הגילוי כוללת בקרות ונהלים הקיימים בשותפות, אשר תוכננו בידי
המנהל הכללי ונושא המשרה הבכיר ביותר בתחום הכספים או תחת פיקוחם או בידי מי שמבצע בפועל
את התפקידים האמורים, בפיקוח דירקטוריון השותף הכללי ואשר נועדו לספק ביטחון סביר בהתייחס
למהימנות הדיווח הכספי ולהכנת הדוחות בהתאם להוראות הדין, ולהבטיח כי מידע שהשותפות
נדרשת לגלות בדוחות שהיא מפרסמת על פי הוראות הדין נאסף, מעובד, מסוכם ומדווח במועד
ובמתכונת הקבועים בדין.
הבקרה הפנימית כוללת, בין השאר, בקרות ונהלים שתוכננו להבטיח כי מידע שהשותפות נדרשת
לגלותו כאמור, נצבר ומועבר להנהלת השותף הכללי, לרבות למנהל הכללי ולנושא המשרה הבכיר
ביותר בתחום הכספים או למי שמבצע בפועל את התפקידים האמורים, וזאת כדי לאפשר קבלת
החלטות במועד המתאים, בהתייחס לדרישת הגילוי.
בשל המגבלות המבניות שלה, בקרה פנימית על הדיווח הכספי ועל הגילוי אינה מיועדת לספק ביטחון
מוחלט שהצגה מוטעית או השמטת מידע בדוחות תימנע או תתגלה.

בדוח הרבעוני בדבר אפקטיביות הבקרה הפנימית על הדיווח הכספי ועל הגילוי אשר צורף לדוח
הרבעוני של השותפות לתקופה שנסתיימה ביום 30 ביוני 2013 (להלן: "הדוח הרבעוני בדבר הבקרה
הפנימית האחרון"), נמצאה הבקרה כאפקטיבית.
עד למועד הדוח, לא הובא לידיעת דירקטוריון השותף הכללי ולהנהלת השותף הכללי כל אירוע או
עניין שיש בהם כדי לשנות את הערכת האפקטיביות של הבקרה הפנימית, כפי שהובאה במסגרת הדוח
הרבעוני בדבר הבקרה הפנימית האחרון;
למועד הדוח, בהתבסס על האמור בדוח הרבעוני בדבר הבקרה הפנימית האחרון, ובהתבסס על מידע
שהובא לידיעת הנהלת השותף הכללי ודירקטוריון השותף הכללי כאמור לעיל, הבקרה הפנימית היא
אפקטיבית
 

superdrink7

New member
מה בדיוק הבקרה אמורה לספק?!

בשל המגבלות המבניות שלה, בקרה פנימית על הדיווח הכספי ועל הגילוי אינה מיועדת לספק ביטחון
מוחלט שהצגה מוטעית או השמטת מידע בדוחות תימנע או תתגלה.
 

superdrink7

New member
הצעת חוק לתיקון פקודת השותפויות )מס' 5

כאמור, כללי הממשל התאגידי החלים על שותפויות נסחרות מוסדרים בפקודת השותפויות, בתקנון הבורסה
ובהסכם הנאמנות של כל שותפות. לפי הפקודה זכויות השותף המוגבל מצומצמות. סעיף 63)א( לפקודה קובע
כי השותף המוגבל רשאי לעיין בכל עת בפנקסי השותפות, לבחון את מצבה ואת סיכוייה ולהתייעץ בעניין
זה עם השותפים. הפקודה אינה מסדירה באילו נושאים זכאים השותפים המוגבלים להביע את עמדתם, מהו
מעמדו של השותף המוגבל במקום שבו השותף הכללי מצוי בניגוד עניינים, וזכויות אחרות המוקנות לבעלי
מניות בחברה ציבורית, כדי שיוכלו לפקח באופן יעיל ואפקטיבי על השקעתם. מכאן, שיכולת הבקרה והפיקוח
של השותף המוגבל על השותף הכללי, בהתאם להוראות הפקודה, מוגבלת ביותר.
פרק י"ז לתקנון הבורסה קובע הוראות ודרישות נוספות, מעבר לאלה המנויות בפקודת השותפויות, החלות
על שותפות מוגבלת המגייסת הון מהציבור באמצעות הנפקה לציבור של זכויות השותף המוגבל בבורסה. התקנון
מחייב מינוי של מפקח שהוא עורך דין או רואה חשבון. תפקידו הוא לפקח על ניהולם התקין של עסקי השותפות
ולהבטיח שהשותף הכללי, המנהל את עסקי השותפות, ממלא אחר דרישות תקנות השותפות והסכם הנאמנות
שבו מעוגנות הזכויות הצמודות ליחידת השתתפות. המפקח מתמנה, אם כן, כדי להבטיח את זכויותיהם של
מחזיקי יחידות ההשתתפות.

עם זאת, יכולתו של המפקח לנהל בקרה ראויה היא מוגבלת, שכן הוא ממונה על ידי השותף הכללי, ותקנון
הבורסה אינו מחייב אי–תלות של המפקח בשותף כללי. לפיכך, אין ביטחון כי הפיקוח והבקרה שעורך המפקח
על פעילותו של השותף הכללי עצמאיים ובלתי תלויים במידה הנדרשת מגורם מבקר או "שומר סף". כמו כן,
המפקח אינו נדרש לעמוד בתנאי כשירות מקצועית. מכאן שמינוי מפקח בהתאם להוראות תקנון הבורסה אינו
מהווה מענה מספיק לבעיית הנציג בשותפות מוגבלת נסחרת. עם זאת, מוצע לשמר את מוסד המפקח, לצד
מנגנוני הבקרה והפיקוח המוצעים, זאת לאור התפקיד החשוב שהוא ממלא בהגנה על האינטרסים של בעלי
יחידות השתתפות, ולחזק את עצמאותו ואת יכולתו למלא באופן אפקטיבי את תפקידו.
נוסף על הפקודה ועל הוראות תקנון הבורסה, זכויות בעלי היחידות לבקרה ולפיקוח על ענייני השותפות
מעוגנות כיום בעיקר בהסכמי הנאמנות. הסכם נאמנות נחתם בין המפקח לבין הנאמן, המחזיק ביחידות
ההשתתפות בנאמנות לטובת בעלי יחידות ההשתתפות תחת פיקוחו של המפקח. ההסכם קובע מהן הזכויות
הצמודות ליחידות ההשתתפות, וביניהן: זכות השתתפות והצבעה באסיפות בעלי היחידות, הכללים לחלוקת
רווחים לבעלי היחידות, התנאים לשינוי הזכויות הנלוות ליחידות ולשינוי הסכם הנאמנות, להנפקת יחידות
נוספות ולהעברת יחידות ולמיזוגן, הוראות לגבי דוחות והודעות שבעלי היחידות זכאים להם וכיוצא באלה.
כאמור, כללי הממשל התאגידי המעוגנים בהסכם הנאמנות מקורם בהסכמה בין הנאמן למפקח, המתמנים שניהם
על ידי השותף הכללי לפני הנפקת יחידות ההשתתפות בשותף המוגבל לציבור הרחב. לכן למחזיקי היחידות אין
כמעט יכולת להשפיע על תנאי ההסכם. לכך מצטרפות בעיית התיאום בין בעלי היחידות, האדישות הרציונלית
של משקיעים רבים שכל אחד מהם מחזיק אינטרס כלכלי שולי בשותפות מוגבלת ציבורית, וא–סימטריה במידע
בין השותף הכללי למחזיקי יחידות ההשתתפות. לכן גם הסכם הנאמנות אינו מספיק להסדרת כללי ממשל
תאגידי בשותפויות נסחרות, וראוי לעשות זאת באמצעות חקיקה.
 

ml1231

New member
אני מניח שזה סעיף סטנדרטי

של כיסוי תחת.

לדעתי במקום להתעסק כאן בפורום בוויכוחים כאלו ואחרים צריך להוציא את הכביסה החוצה ולראות להנהלה שיש כאן תסיסה של המשקיעים.
אם נגיע לעיתונות ונראה שקרנות פנסיה מחזיקות יה"ש ישראמקו ומוותרות על זכותן לקבל רווחים - זה יכניס אותן למגננה והן יבקשו הסבר מההנהלה.
אנחנו קטנים אבל עם קצת תחכום יכולים להיות קוץ בתחת של כולם ולגרום להם לחלק את מה שמגיע לנו.

צריך להתעורר.
האם מישהו מקושר לכתב כלכלי כלשהו? מבחינתו זו תהיה כותרת כמו שגבעות עשו כותרות עם הדרישה להחליף מפקח.
הדרישות החדשות מכל השותפויות לערבויות כבר שמו את הזרקור על כך שאין כאן בוננזות אך אנחנו עברנו את החלק הקשה והעיתונות רק תחגוג על
שחיתות כזו כמו של הנהלת ישראמקו.

אני כבר פניתי למפקח ולא מתכוון להרפות - מה אתה עשית בשביל לקבל את מה שמגיע לך??!!
כשאני כותב "אתה" אני מתכוון לכל אחד שמחזיק אפילו יה"ש אחד (ולא חלילה לך superdrink)
 
ml1231 -

אני מקורב לכמה כתבים בעיתונים כלכליים
ואם יהיה צורך , תראה כתבות בכל עיתון כלכלי כמעט.
יחד עם זאת , אני מבין כי הומר הגיע למנכ"ל,
בוא נקווה לראות בימים הקרובים שינוי כל שהוא.....
עדיין ממשיכים להישלח היום עוד מכתבים למפקח,
ואשמח לדעת ולראות חברים נוספים מתחילים לעשות גם
עד עכשיו ראינו רק את הגרעין אומר את שלו,
הגיע הזמן שהתצפיתנים יגיבו כאן בהקשר לחלוקת הרווחים
והגיע הזמן שכולם ישלחו מכתבים אם הם באמת רוצים רווחים.
בינתיים השער מתחיל להתעורר , בוא נראה עד לאן ישחררו אותנו......
 
צריך שמנכ"ל יידע שהגרעין זה הקטנים והם עיקר

והוא צריך לשמוע את הקטנים ולא גאווה
 
למעלה