מתוך פורום חינוך בYNET
נושא : אילו הייתי שר החינוך תאריך : 30/07/03 12:29 מחבר/ת : ד"ר נמרוד אלוני ראשית, בשמחה הייתי לוקח את המפתחות, משום שבניגוד לחברי כנסת רבים, לפחות אני מאמין שיש לי את הכישורים, גם ההשכלתיים וגם המקצועיים להוביל מערכת חינוך. לשם כך, צריך להיות מורה הרבה שנים וצריך להיות איש אקדמיה עם קבלות ונדמה לי שבתנאים האלה לפחות, עמדתי. משום שלא יכול להיות שבראש הפירמידה החינוכית, יעמדו אנשים שאין להם שום קשר למופת חינוכית. דבר שני, הייתי מנסה להציג את החינוך כמקצוע נדרש: שכר לימוד נמוך, מלגות ושיפור תנאי העבודה של המורים - וזאת כדי להבטיח שהילדים שלנו יפגשו מורים יותר איכותיים. דבר שלישי, כל בית ספר חייב לעצב את הארכיטקטורה הפיזית שלו והאקלים החינוכי שלו בצורה מסבירת פנים, תומכת ומעודדת התפתחות אישית. דבר רביעי, בית הספר ישדר מחוייבות לתרבות איכותית: בשפה, בהתנהגות, בכבוד לזולת, בעמידה בזמנים, בכל המימדים שהופכים ג'ונגל לתרבות. דבר חמישי, חבילות הידע לא ילמדו כמטרות בפני עצמן, אלא עץ הדעת ישמש כעץ חיים. במילים אחרות, כל ההוראה חייבת להיות קשורה גם לעולם האמיתי של התלמידים וגם לעולם של האקטואליה, כדי שהידע יתורגם לתובנות ממשיות שאיתן עושים חברה טובה יותר. זה על רגל אחת...
נושא : אילו הייתי שר החינוך תאריך : 30/07/03 12:29 מחבר/ת : ד"ר נמרוד אלוני ראשית, בשמחה הייתי לוקח את המפתחות, משום שבניגוד לחברי כנסת רבים, לפחות אני מאמין שיש לי את הכישורים, גם ההשכלתיים וגם המקצועיים להוביל מערכת חינוך. לשם כך, צריך להיות מורה הרבה שנים וצריך להיות איש אקדמיה עם קבלות ונדמה לי שבתנאים האלה לפחות, עמדתי. משום שלא יכול להיות שבראש הפירמידה החינוכית, יעמדו אנשים שאין להם שום קשר למופת חינוכית. דבר שני, הייתי מנסה להציג את החינוך כמקצוע נדרש: שכר לימוד נמוך, מלגות ושיפור תנאי העבודה של המורים - וזאת כדי להבטיח שהילדים שלנו יפגשו מורים יותר איכותיים. דבר שלישי, כל בית ספר חייב לעצב את הארכיטקטורה הפיזית שלו והאקלים החינוכי שלו בצורה מסבירת פנים, תומכת ומעודדת התפתחות אישית. דבר רביעי, בית הספר ישדר מחוייבות לתרבות איכותית: בשפה, בהתנהגות, בכבוד לזולת, בעמידה בזמנים, בכל המימדים שהופכים ג'ונגל לתרבות. דבר חמישי, חבילות הידע לא ילמדו כמטרות בפני עצמן, אלא עץ הדעת ישמש כעץ חיים. במילים אחרות, כל ההוראה חייבת להיות קשורה גם לעולם האמיתי של התלמידים וגם לעולם של האקטואליה, כדי שהידע יתורגם לתובנות ממשיות שאיתן עושים חברה טובה יותר. זה על רגל אחת...