מתוך שלא לשמה וגו' (בהפוכה)
אתם בטח יודעים שליבוביץ טען\היתמם שהוא לא חידש דבר ורק חזר על דעת קודמיו, ובכלל - היהדות באופן היסטורי בחרה בדרך המיוחסת לו ("לשמה") ולא בדרך ההפוכה שלכאורה נתמכת (לדעת מתנגדיו) על ידי אינספור ציטוטים מהכתובים.
אני חושב שהוא כן חידש, אך לא בכך שהמציא יש מאין דת חדשה (שוב - לדעת מתגדיו), אלא בכך שאיחד מוטיבים ורעיונות ברורים מאליהם לכלל גישה שיטתית.
כך קורה שאנחנו מגלים את ליבוביץ בכל מיני טקסטים שכלל אינם מצדדים בו, אך מתוך שלא לשמה (=ללא כוונה לתמוך בו) באו לשמה (=מבלי משים מובילים אליו); כמו למשל במאמר "הפרשת חלה עם ריח רע" שלהלן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4700936,00.html
אתם בטח יודעים שליבוביץ טען\היתמם שהוא לא חידש דבר ורק חזר על דעת קודמיו, ובכלל - היהדות באופן היסטורי בחרה בדרך המיוחסת לו ("לשמה") ולא בדרך ההפוכה שלכאורה נתמכת (לדעת מתנגדיו) על ידי אינספור ציטוטים מהכתובים.
אני חושב שהוא כן חידש, אך לא בכך שהמציא יש מאין דת חדשה (שוב - לדעת מתגדיו), אלא בכך שאיחד מוטיבים ורעיונות ברורים מאליהם לכלל גישה שיטתית.
כך קורה שאנחנו מגלים את ליבוביץ בכל מיני טקסטים שכלל אינם מצדדים בו, אך מתוך שלא לשמה (=ללא כוונה לתמוך בו) באו לשמה (=מבלי משים מובילים אליו); כמו למשל במאמר "הפרשת חלה עם ריח רע" שלהלן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4700936,00.html