מתחילה מ - 0

מתחילה מ - 0

היי, אני מתחילה את לימודי החינוך המיוחד באוקטובר ורציתי לשאול איך אני יודעת מה מתאים לי יותר, אוטיזם? פיגור שכלי? או בכלל תחום של ייעוץ ואבחון??? הבנתי שבלוינסקי ביטלו השנה את ההתנסות המעשית בשנה הראשונה, אז איך יוצא לי להבחין בין התחומים האלו ולראות למה אני מתחברת? תודה רבה.
 

FOR THE LD

New member
איך לדעת מה מתאים...

ראשית, ברכות לקבלתך למסלול. שנית, כשמגיע הרגע לבחור מגמה מקבלים את מלוא המידע במוסד הלימודי. מכל מגמה מגיעה "נבחרת" שמציגה את מהות המגמה ומנסה לשווק אותה. כמובן שבאפשרותך לגשת לסיפרייה במכללה ולקרוא ספרות מקצועית רלוונטית העוסקת בכל תחום ותחום. שלישית - על אוכלוסיית האוטיזם והפיגור שיכלי, ניתן ללמוד באותה מגמה הנקראת "נכויות התפתחותיות", שכן יש קווים משיקים בין שתי האוכלוסיות. לגבי תחום האבחון (הדידקטי) זה נלמד רק לאחר שיש בידך תואר ראשון בחינוך מיוחד + חמש שנות ותק בהוראה (לפחות) - רצוי בתחום לקויות הלמידה. בנוסף לתחומים שמנית, יש גם את התחומים הבאים: לקויות שמיעה, לקויות למידה והפרעות התנהגות. גם כאשר בוחרים במגמה - באופן תיאורטי, אין הדבר דומה לעבודה בשטח. אם יש באפשרותך לבקר במסגרות חינוכיות רלוונטיות - להתוודע אל אנשי הצוות והתלמידים, ולהכיר מקרוב את אופי הליקוי או העיכוב ההתפתחותי ואת דרכי הטיפול בהם - זוהי הדרך המומלצת. שיהיה לך בהצלחה!
 

rotem1980

New member
שלום לך

בתור אחת שסיימה (כמעט) את לימודי חינוך מיוחד בלוינסקי, אני חייבת לציין שהופתעתי לקרוא שההתנסות המעשית בוטלה לחלוטין בשנה הראשונה. לגבי שאלתך, לא ניתנת לך אפשרות בחירה בין אוכלוסיות, למעט אוכלוסיות מסוימות, שאיתן ההתנסות המעשית תהיה רק בשנה ג'. כך שעד אז יהיה לך מספיק זמן להכיר את עולם החינוך המיוחד ולהחליט איזו אוכלוסייה מעניינת אותך. אבל עם אוכלוסיות: פיגור וליקויי למידה - כולם מתנסים! בהצלחה, רתם.
 
למעלה