מתיי היאר צייד של הרה"ג ישו ?

מתיי היאר צייד של הרה"ג ישו ?

משהו מוזר. בבשורה ע"פ מתי "בָּרִאשׁוֹן לְחַג הַמַּצּוֹת נִגְּשׁוּ הַתַּלְמִידִים אֶל יֵשׁוּעַ וְשָׁאֲלוּ: "הֵיכָן אַתָּה רוֹצֶה שֶׁנָּכִין לְךָ לֶאֱכֹל אֶת הַפֶּסַח?" הֵשִׁיב לָהֶם: "לְכוּ הָעִירָה, אֶל פְּלוֹנִי וְאִמְרוּ לוֹ, 'כֹּה אָמַר רַבֵּנוּ, עִתִּי קְרוֹבָה. אֶצְלְךָ אֶעֱשֶׂה אֶת הַפֶּסַח עִם תַּלְמִידַי'." הַתַּלְמִידִים עָשׂוּ כְּמִצְוַת יֵשׁוּעַ וְהֵכִינוּ אֶת הַפֶּסַח. בָּעֶרֶב הֵסֵב עִם הַשְּׁנֵים־עָשָׂר,... כַּאֲשֶׁר אָכְלוּ לָקַח יֵשׁוּעַ לֶחֶם, בֵּרֵךְ וּבָצַע וְנָתַן לַתַּלְמִידִים בְּאָמְרוֹ: "קְחוּ וְאִכְלוּ, זֶה גּוּפִי." כידוע הפסח נשחט בע"פ בין הערביים ואינו נאכל אלא למנויו. ולכאורה אומרו "בָּרִאשׁוֹן לְחַג הַמַּצּוֹת" שכאילו מדובר בעיצומו של יו"ט ראשון של החג. והתניא: "בערב הפסח תלאוהו לישו הנוצרי, והכרוז יוצא לפניו ארבעים יום: ישו הנוצרי יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל, כל מי שיודע לו זכות יבוא וילמד עליו. ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח. - אמר עולא: ותסברא, ישו הנוצרי בר הפוכי זכות הוא? מסית הוא, ורחמנא אמר לא תחמל ולא תכסה עליו! אלא שאני ישו דקרוב למלכות הוה".(סנהדרין דף מג) איזה ישו לעזזאל היה מקורב למנחוס ? לא קשיא "אין זה ישו הנוצרי האמור בסנהדרין פ' נגמר הדין שתלאוהו בערב הפסח שאותו היה בימי הילני המלכה סמוך לחורבן הבית ויהושע בן פרחיה היה מדורות הראשונים סמוך לבנין הבית קודם לשמעון בן שטח שהיה בימי ינאי המלך:" (תוספות הרא"ש לסוטה מז) ובהכרח שהיו 3 ישועים. 1 בימי בן פרחיה 2 בימי הליני המלכה שהיה מקורב למנח'וס. ונהרג בע"פ 3. בימי הורדוס ונצלב בידי הרומאים. והחוט המשולש לא במהרה יינתק
 
זה חדש לך

שיש אי דיוקים הסטוריים בתלמוד הבבלי? הרי כבר גדליה אלון ז"ל טען שמי שמנסה להוציא את הגרעין ההסטורי מהתלמוד צריך לבדוק מול הגרסאות בירושלמי. ראה כל האזכורים לינאי מלכא למשל ותגלה שחלקם מימי שלטון הסלאבקים, חלקם מתיחסים כנראה ליוחנן וכו'. מה שכן, באמת היו מספר משיחים, אני זוכר במעומעם אחד שקדם לישו וכנראה היה משפיע יותר. (ההשפעה של ישו בחייו כנראה שהיתה קטנה מאוד ורוב האזכורים אליו הם אנכרוניסטיים)
 
למעלה