מתי המטרונית תתחיל לפעול ?

ערן שחר

New member
מתי המטרונית תתחיל לפעול ?

ראיתי שבימים האחרונים הפעילו את השילוט האלקטרוני בתחנות,
היום האוטובוס הזה גם עבר שם מדי פעם
 

danits2008

New member
בתאריך 5/8/13....סופי.

אבל החל ממחר בבוקר (27/3 יום רביעי) יתחילו ל"הריץ" אותה בשדרות ההסתדרות בתחום שבין קרית ים לקרית אתא (בערך).
 

scooby5

Member
סופי עד הדחייה הבאה ...

שאני מקווה מאוד שלא תגיע.
החל ממחר (למעשה כבר מהלילה) יסגרו נתיבי המטרונית ברחוב העצמאות ובשדרות ההסתדרות מצומת קריתי אתא עד חוצות המפרץ (כולל) לטובת עבודות על רציפי המטרונית.
 

scooby5

Member
לא מתכוון לנהל איתך ויכוח גם פה

ענו לך בפורום השני ושם מקומם של דיונים כאלה, לפחות לטעמי.
בכל מקרה, אין סיבה לעשות את זה גם פה.
 

tapuzo

New member
אין על מה להתווכח אלו עובדות פשוטות

המטרונית כמו אוטובוס ארוך הייתה אמורה להכיל 60 מקומות ישיבה ו-80 בעמידה. בגלל ששינו את התכנון, היא תכיל רק 40 מושבים בישיבה ו-100 בעמידה.
מה שיצרת פה זה סבל להרבה יותר נוסעים מהקריות לחיפה וחזרה, שהיום יש להם מקום ישיבה ועם הפעלת המטרונית יאלצו לעמוד אפילו חצי שעה.
וזה בגלל שמישהו ביפה נוף החליט על דעת עצמו לקצץ שליש מהמושבים

תוסיף על זה עוד שני דברים: הם למעשה מודים שלא יעמדו בתדירות שהבטיחו ולכן אין בעיה לתת לאוטובוסי אגד להשתמש במסלול מה גם שברור שאין
אלטרנטיבה אחרת כי הוא בא על חשבון מסלולים רגילים וזה היה תוקע את כל המערך המשלים של אגד בפקקים לאורך המסלול
דבר שני, הבטיחו תחבורה ירוקה מנועים חשמליים ושקטים ובסוף מלבד 6 בניסוי של מנוע משולב כל המערך הוא דיזל.
 

scooby5

Member
כמה תיקונים (לפחות לפי מה שאני יודע)

המטרונית לא הייתה אמורה להכיל 60 מקומות ישיבה. במפרקיים כיום יש 53/54 מקומות ישיבה.
אני לא מכיר "הודאה באי יכולת עמידה בתדירות" שבגללה אוטובוסי אגד ינועו בנתיבים יחד עם המטרונית. קווי אגד המקבילים למטרונית אמורים להתבטל, למעט מספר קטעים משולבים, אשר בהם תוכנן מלכתחילה שיעברו גם אוטובוסים רגילים.
דבר אחרון, בשום מקום לא ראיתי הבטחה לאוטובוסים חשמליים. למיטב זכרוני, דובר על 90 מטרוניות דיזל וכ-10 נסיוניות היברידיות. במידה שההיברידיות יוכתרו כהצלחה - ירכשו עוד כאלה.
 

אבישי ק

New member


 
טעות בעיבוד הנתונים:

אם יש 140 מקומות כאשר 60 מקומות ישיבה והשאר בעמידה, ביטול מקומות ישיבה יביא ליותר מקומות עמידה ביחס של 2~ מקומות עמידה על כל מקום ישיבה.
ולכן החישוב שלך מוטעה.
מ.ש.ל.
 

tapuzo

New member
זה פשוט לא נכון.

ביטול מקום ישיבה לא מייצר שני מקומות עמידה. גם בעמידה צריך מרווח בין אנשים אולי אפילו יותר.
בסה"כ יש 140. באוטובוס ארוך יש 55-60 מקומות ישיבה ו-80 בעמידה.
במטרונית יהיו רק 40 מקומות ישיבה ולכן 100 בעמידה.
אבל אתה חושב שאנשים יעלו בקרית מוצקין ויעמדו עד רמב"ם?
או יעלו בקרית אתא ויעמדו עד הדר?
זה נסיעות ארוכות הם כמו נסיעות בינעירוניות ויהיו הרבה עצירות ולכן הנסיעה עדיין תהייה ארוכה
אז אפילו הורדה של 10 מושבים זה כבר עוד 900 איש שיכלו לשבת. זה כמו לעמוד כל בוקר מחדרה לתל אביב.
המטרה לתת לכמה שיותר אנשים לשבת בנוחות ולהנות מהנסיעה רק ככה תשכנע אנשים לעבור לתחבורה ציבורית
ולכן מה שעשו בביטול מושבים זאת שערורייה שיאלצו עוד מאות אנשים לעמוד בכל נסיעה.
 

scooby5

Member
באוטובוס ארוך 53 מקומות ישיבה ולא 60

והן לא אמורות להיות כמו נסיעות בינעירוניות.
גם כיום אגב, עומדים גם בקווים 52/52א ו-108, כך שאין כזה הבדל, למעט העובדה שהתדירות תהיה גדולה יותר.
 

refael22

Member
כל הפרוייקט הזה הוא קישקוש חסר תועלת

אין שום סיבה שבעולם שתושב הכרמל יזנח את רכבו לטובת האוטובוס המצחיק הזה.
 

scooby5

Member
את זה ניתן יהיה לדעת רק אחרי שהוא יופעל

ובכל מקרה, כרגע הוא לא מספק אלטרנטיבות (ישירות) לתושבי הכרמל אלא רק באמצעות החלפות, שחלקן קיימות גם כיום.
 

אבישי ק

New member
זה ישרת את תושבי הקריות בעיקר

אולי קצת את העיר התחתית והדר
תושבי הכרמל ימשיכו להינות מנוף מדהים ופקקים
וד"א
לרמב"ם ימשיכו לקחת רכבת כי זה יותר מהיר

הגיע הזמן שיקצצו לאגד את המונופול בחיפה
ולא מעניין אותי איך יקראו לזה
 

tapuzo

New member
איזה להריץ? מריצים ספינים הכל בחפירות - הכל!!

סע בדרך גיבורים בהדר סע בצ'ק פוסט ליד החשמל
הכל בחפירות שום דבר לא הושלם ומה שבנו חופרים מחדש החלמאים האלה
הכל הם פותחים מחדש
הרצה רק של ספינים זה מה שמריצים לנו
 
למעלה