מתי יגיע הציוד החדש לרכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
כן, כי המעבורות גם כלולות בארגון, ראה לדוגמה את היוונים

RIC בא מאיטלקית ואומץ על ידי רשויות רכבתיות כמעט בכל אירופה
זה קצור של
Regolamento Internazionale delle Carroze
כלומר: קרון מאושר לתנועה בכל הרשתות, במהירות מירבית של 200קמ״ש ללא תנאים מגבילים; בתמונה המצורפת מדובר על קרון מאושר גם לעליה על Ferry(ראה את העוגן המודפס).
כן, כי המעבורות גם כלולות בארגון, ראה לדוגמה את היוונים
BlueStar Ferries & Superfast Ferries שהם גם בקובץ זה

כולל גם את Eurail אשר מנפיקה כרטיסים תקופתיים התקפים בכמעט כל רשויות הרכבות הלאומיות של אירופה וגם במספר חברות מעבורות

אגב רכבות ראיתי די הרבה במהלך טיול שכזה עם כרטיס Eurail הגלובלי התלת חודשי בשנה שעברה, חציתי את כל היבשת פעמיים, אציג תמונה רק צריך לחפש איפו שמתי אותו, זה שלושה דפים של ה-travel report מלאים
 

luckydude

Active member
הניחוש שלי הוא ש ISR בהקשר של רכבת ישראל זה ראשי תיבות של

ISR הוא לא קוד בינ"ל רכבתי אלא קוד בינ"ל לכמעט הכל עקב
ISO 3166-1-A3.

קוד 3166-1-A2 דו תווי : IL
קוד 3166-1-A3 תלת תווי : ISR
קוד 639 (שפות) : he, heb
קוד 4217 (מטבע) : ILS
וכו'

(לא לפתוח דיון דמגוגי מהעובדה ש-IR ב-3166-1 הוא איראן)
הניחוש שלי הוא ש ISR בהקשר של רכבת ישראל זה ראשי תיבות של
Israel State Railways
 

luckydude

Active member
חשבתי על זה.

או פשוט ISrael Railways
חשבתי על זה.
עקרונית זה יכול גם להיות
&nbsp
ISRael railways
&nbsp
בכל מקרה, לפי התמונה שסקורפיון צירף למטה, נראה שבמקרה המדובר הכוונה של IR הוא אכן Israel Railways כמו שחשבתי בהתחלה.
 
אתה צודק, סה״כ יש כאן טעות בתום לב של Bombardier

הניחוש שלי הוא ש ISR בהקשר של רכבת ישראל זה ראשי תיבות של
Israel State Railways
אתה צודק, סה״כ יש כאן טעות בתום לב של Bombardier
אם לשפוט לפי התמונה המצורפת(DB הרכבת הגרמנית) היה צ״ל רשום ISR ליד המספר 160(כי IR שייך ל רכבת ההודית).
DB,ISR,IR,SNCF וכו׳ וכו׳׳ הם סימנים שניתנו לחברות המאוגדות בארגון הבינלאומי למסילות ברזל(UIC, Union Internationale des Chemins de fer).
אותו ארגון העניק גם לר״י את המספר המזהה 95(היה מופיע במקום המספר 80 בתמונה המצורפת) שבפועל אין בו צורך בישראל המבודדת מסילתית.

 

arseny92

Well-known member
מנהל
בתמונה זו רשום DB הגדל את התמונה

אתה צודק, סה״כ יש כאן טעות בתום לב של Bombardier
אם לשפוט לפי התמונה המצורפת(DB הרכבת הגרמנית) היה צ״ל רשום ISR ליד המספר 160(כי IR שייך ל רכבת ההודית).
DB,ISR,IR,SNCF וכו׳ וכו׳׳ הם סימנים שניתנו לחברות המאוגדות בארגון הבינלאומי למסילות ברזל(UIC, Union Internationale des Chemins de fer).
אותו ארגון העניק גם לר״י את המספר המזהה 95(היה מופיע במקום המספר 80 בתמונה המצורפת) שבפועל אין בו צורך בישראל המבודדת מסילתית.
בתמונה זו רשום DB הגדל את התמונה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
סביר להניח שזה יתוקן אם יהיה תוכניות לחיבור עם ירדן, כי 95

נו! זה בדיוק מה שאני אומר, שם כתוב DB ובאותו מקום על קרונות
ר״י היה צריך לכתוב ISR ולא IR.
סביר להניח שזה יתוקן אם יהיה תוכניות לחיבור עם ירדן, כי 95
גם לא מופיע שם

או שמישהו יכול לשים את צומת הלב של מי שאחראי בר"י על זה וזה יתוקן עוד קודם, כי רכבת ללא רישוי נורמלי זו עילה למשרד התחבורה
 
חיבור לחו״ל ?????? ואז זהוי הקרון הישראלי יהיה:

סביר להניח שזה יתוקן אם יהיה תוכניות לחיבור עם ירדן, כי 95
גם לא מופיע שם

או שמישהו יכול לשים את צומת הלב של מי שאחראי בר"י על זה וזה יתוקן עוד קודם, כי רכבת ללא רישוי נורמלי זו עילה למשרד התחבורה
חיבור לחו״ל ?????? ואז זהוי הקרון הישראלי יהיה:
5095XX7XXXXY
(ראה את המספר הגרמני בתמונות המצורפות, להשוואה).
אני לא מתמצא בכל המספרים, אני רק יכול לציין ש 50 הוא קרון מסחרי לשימוש לאומי, ש 95 מאפיין את ר״י, ש 7 זה למהירות של עד 160 קמ״ש וש Y זו ספרת ביקורת.
אם הקרונות ישרתו פעם את הקו לאל-עריש(כפי שחשבו בשנות ה 90) אז המספר 50 יוחלף ל 61 האופייני לקרון עם מזוג לשימוש בינלאומי במסילה סטנדרטית(1435).
עכשיו להראות שאנחנו בחברה טובה אני מציין ש:
96=אירן
97=סוריה
98=לבנון
99= עירק

אנגליה=70
גרמניה=80
שוייץ=85
צרפת=87
פורטוגל=94



 

Bus Nerd

Active member
לא נראה לי שיהיה חיבור עם ירדן לרכבות נוסעים

סביר להניח שזה יתוקן אם יהיה תוכניות לחיבור עם ירדן, כי 95
גם לא מופיע שם

או שמישהו יכול לשים את צומת הלב של מי שאחראי בר"י על זה וזה יתוקן עוד קודם, כי רכבת ללא רישוי נורמלי זו עילה למשרד התחבורה
לא נראה לי שיהיה חיבור עם ירדן לרכבות נוסעים
אם יעשו דבר כזה זה כנראה יהיה לרכבות משא בלבד.

אבל אפשר להמשיך לחלום על יום שבו יהיה שלום עם לבנון וסוריה (ושלבנון ישקמו את רשת הרכבות שלהם) כדי שנוכל לקחת רכבת מחיפה לפריז דרך ביירות ואיסטנבול.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שבכל מקרה אינו אפשרי על מסילת רכבת כבדה בלבד

לא נראה לי שיהיה חיבור עם ירדן לרכבות נוסעים
אם יעשו דבר כזה זה כנראה יהיה לרכבות משא בלבד.

אבל אפשר להמשיך לחלום על יום שבו יהיה שלום עם לבנון וסוריה (ושלבנון ישקמו את רשת הרכבות שלהם) כדי שנוכל לקחת רכבת מחיפה לפריז דרך ביירות ואיסטנבול.
שבכל מקרה אינו אפשרי על מסילת רכבת כבדה בלבד
המרמריי באיסטנבול זה תחצ עירוני למעבר בין הצד האסיאתי לצד האירופאי
רכבת הכבדה הטורקית TCDD באסיה מסיימת בפנדיק, ובצד הארופאי ממשיכה מסירכג'י (אגב הצד הארופאי של המסילות בשיפוצים, אז בשנה שעברה עברתי עד הגבול בכאפיכולה על אוטובוס המחליף קו רכבת זה
 

cesium

New member
להבנתי, משדרגים את הישנים מ140 ל160 קמ"ש

בקשר לקרונות
אם אני לא טועה (אני צריך לבדוק בצד הקרון בפעם הבאה שיוצא לי לנסוע במערך מהסדרה החדשה, אבל לא יודע מתי הפעם הבא שייצא לי לנסוע ברכבת. אם אתה נוסע, שים לב למידע הרישוי בצידי הקרונות) הסדרה הכי חדשה שיש בר"י בימים אלו כבר מותאמת להפעלה חשמלית מראש וגם למהירות 160 קמ"ש, ואני מניח שאפשר לחבר קרונות מההזמנה החדשה לקרונות הקיימים.

ויקיפדיה העברית תומכת בטענה שלי עם מקור שהוא כתבה בגלובס מ־2014: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000928150

חלק מהקרונות הישנים יותר הוסבו גם הם להפעלה חשמלית ועליהם יש מדבקה "הוסב לחשמל", אבל אני חושב שהמהירות המקסימלית שלהם נשארה 140 קמ"ש.

גם קרונות הסימנס, שיועדו במקור לקו לירושלים, מותאמים כבר ל־160 קמ"ש, ואם ר"י תפעיל אותם בקו לירושלים (לא סביר, הם רוצים את קיבולת הנוסעים הגבוהה יותר של קרונות הדאבל-דק) הם בהחלט יופעלו במערכים של 10 קרונות.

מבחינת מסילה לניסוי, כבר יש קטע mockup של עמודים אז אני מניח שתוך כמה חודשים גם תהיה שם חשמולת ויהיה אפשר לעשות שם נסיעות ניסוי (בקטע בין ענבה לכניסה למנהרות). אני בספק שמקימים מסילת ניסוי מחושמלת במקום אחר כדי להתאמן על הקטר. איפה היו בונים אותה? החשמול לא מגיע עדיין לבאר שבע או חיפה, אז המקום ההגיוני היחיד הוא לוד, ושם אין הרבה שטח לניסיונות. יכולים גם בבית הספר למקצועות הרכבת בהולץ, אבל זו תהיה מסילה מאוד קצרה שמתחברת ל־main line, אז זה לא יהיה מאוד שימושי לניסויים
להבנתי, משדרגים את הישנים מ140 ל160 קמ"ש
ראה כאן.
 
By hook or by crook

קטר חשמלי ראשון יגיע במרץ
לפי ״כלכליסט״ מ 25.09.2016.
לא ברור מה יעשו איתו!
האם בסוד מקימים מסילה קטנה מחושמלת כדי שיתאמנו נהגים ואנשי תחזוקה?
הקרונות החדשים של בומברדיה מיועדים למהירות של 160קמ״ש, כלומר שרק בהם ישתמשו ב A1, כי אלה שברשות ר״י כמדומני מיועדים ל 140קמ״ש בלבד.
מעניין שבהודעה של בומברדיה שהביא Bus Nerd כתוב שהקרונות החדשים מיועדים למערכים של 8 יחידות, כאשר מאידך היו כבר פרסומים שבקו החדש לירושלים יש כוונה להפעיל רכבות של 10 קרונות; משהו לא מסתדר לי!
סביר להניח שהקרונות החדשים כבר מותאמים לחשמל למרות שהם הוזמנו הרבה זמן לפני הזמנת הקטרים החשמליים(לא היה פרסום בנדון).
סביר גם להניח שחלק מהקרונות החדשים הם עם תא נהיגה לתפעול ב מו-דו, עד כה לא היה פירסום על כמות, כמדומני (צריכים 62 יחידות?).
הסימולטור מסוג Full mission simulator המדמה את הקטר החשמלי של בומברדיה יגיע מצרפת רק בסוף השנה, זה אומר שיקח עוד זמן עד שאפשר יהיה להתאמן עליו.
נכון להיום, סימן השאילה הגדול הוא, מי הזוכה במכרז 330 הקרונועים החשמליים, כנראה קשה לר״י להחליט, מכאן שהיא בטח לא תוכל לקבל את הראשונים ב 2019 כפי שהיא פירסמה?
By hook or by crook
באותה כתבה שציינתי בהודעה הקודמת שלי גם כתוב:
״.......מרכבת ישראל נמסר כי למנהלת הפרוייקט יש פתרונות וחלופות למהמורות אלה, לפיכך רכבת ישראל דבקה בלו״ז המתוכנן להפעלת הקו המהיר״
כמו כן ב״כלכליסט״ מ 20.09.2016 נכתב:
״מנכ״ל תהל, סער ברכה...............הקו לירושלים שהוא הסיבה לעיקר העבודות עכשיו בתל אביב, יחושמל בזמן ויעבוד בתחילת 2018, סיכם״.

חברת תהל Kardan N.V היא המנהלת את פרוייקט החישמול( SEMI הספרדית היא המבצעת בשטח).

מדברים על פתיחת הקו בעוד פחות מ..........400 יום!!
ואיי, ואיי, ואיי......נראה.
 

Bus Nerd

Active member
חשבתי שההערכות העדכניות הן דחייה של חצי שנה לפחות

By hook or by crook
באותה כתבה שציינתי בהודעה הקודמת שלי גם כתוב:
״.......מרכבת ישראל נמסר כי למנהלת הפרוייקט יש פתרונות וחלופות למהמורות אלה, לפיכך רכבת ישראל דבקה בלו״ז המתוכנן להפעלת הקו המהיר״
כמו כן ב״כלכליסט״ מ 20.09.2016 נכתב:
״מנכ״ל תהל, סער ברכה...............הקו לירושלים שהוא הסיבה לעיקר העבודות עכשיו בתל אביב, יחושמל בזמן ויעבוד בתחילת 2018, סיכם״.

חברת תהל Kardan N.V היא המנהלת את פרוייקט החישמול( SEMI הספרדית היא המבצעת בשטח).

מדברים על פתיחת הקו בעוד פחות מ..........400 יום!!
ואיי, ואיי, ואיי......נראה.
חשבתי שההערכות העדכניות הן דחייה של חצי שנה לפחות
 

luckydude

Active member
כבוד השר הרי ממשיך להתעקש על מרץ שנה הבאה בכל במה אפשרית

חשבתי שההערכות העדכניות הן דחייה של חצי שנה לפחות
כבוד השר הרי ממשיך להתעקש על מרץ שנה הבאה בכל במה אפשרית
לכן לא נראה שיש כרגע הארכה פורמלית אבל כמובן שזה יגיע מתישהו
 

david80

Member
כמה זמן בד"כ לוקח לחשמל מסילה?

By hook or by crook
באותה כתבה שציינתי בהודעה הקודמת שלי גם כתוב:
״.......מרכבת ישראל נמסר כי למנהלת הפרוייקט יש פתרונות וחלופות למהמורות אלה, לפיכך רכבת ישראל דבקה בלו״ז המתוכנן להפעלת הקו המהיר״
כמו כן ב״כלכליסט״ מ 20.09.2016 נכתב:
״מנכ״ל תהל, סער ברכה...............הקו לירושלים שהוא הסיבה לעיקר העבודות עכשיו בתל אביב, יחושמל בזמן ויעבוד בתחילת 2018, סיכם״.

חברת תהל Kardan N.V היא המנהלת את פרוייקט החישמול( SEMI הספרדית היא המבצעת בשטח).

מדברים על פתיחת הקו בעוד פחות מ..........400 יום!!
ואיי, ואיי, ואיי......נראה.
כמה זמן בד"כ לוקח לחשמל מסילה?
בינתיים עשיתי הערכה בלתי מקצועית האם ניתן יהיה לפתוח את הקו באפריל 2018:
&nbsp
מתחנת האומה עד לת"א ההגנה ישנה 58 ק"מ של מסילה כפולה שהן 116 ק"מ של מסילה בודדת. מת"א ההגנה עד ת"א מרכז ישנה 4 ק"מ של מסילה משולשת שהן 12 ק"מ של מסילה בודדת ומת"א ההגנה עד להרצליה ישנה 9 ק"מ של מסילה מרובעת שהן 36 ק"מ של מסילה בודדת - סה"כ 164 ק"מ של מסילה בודדת.
&nbsp
הערכה גסה שהמרחק הממוצע בין עמודי חישמולת הינו 50 מטר, כך שנדרש התקנה של 3280 עמודים. אם יתקינו 10 עמודים בכל לילה ניתן יהיה לבצע את נסיעת המבחן הראשון תוך 328 יום.
&nbsp
האם ניתן להתקין בממוצע 10 עמודים ללילה?
למיטב הבנתי, השלב הממושך ביותר ב"פס הייצור" של התקנת עמוד בדנמרק הינו שלב התקנת הייסוד אשר אורך 20 דקות, אז אם בארץ ישביתו מסילה בודדת מחצות הלילה ועד חמש לפנות בוקר, ניתן יהיה להקדיש 30 דקות לכל שלב ב"פס הייצור" של התקנת עמוד. נשארת השאלה האם לוקח יותר מחצי שעה לעבור מעמוד לעמוד בשלב התקנת הכבלים?
&nbsp
ברור שישנם אי דיוקים בתיאוריות שלי, אך יתכן שהם מתקזזים:
מצד אחד, חשמול ציר האיילון מסובך ביותר וכן לא לקחתי בחשבון את חשמול קטע נתב"ג לוד (כולל הדיפו).
מצד שני, ניתן לעבוד בקטע האומה - ענבה בכל שעות היממה וכן חשמול המנהרות אינם דורשים עמודים ויסודות (אלא אם יעשו זאת בהוראת המתכנן שהחליט להתקין עמודי תאורה בתחנת האומה
)
&nbsp
נקווה שלא תתעוררנה הפתעות נוספות כמו ליקויים בבטיחות אש.
&nbsp
הערות תתקבלנה בברכה!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לאחר סיום העמודים החשמול נעשה יחסית מהר כמו מפעל לערך

כמה זמן בד"כ לוקח לחשמל מסילה?
בינתיים עשיתי הערכה בלתי מקצועית האם ניתן יהיה לפתוח את הקו באפריל 2018:
&nbsp
מתחנת האומה עד לת"א ההגנה ישנה 58 ק"מ של מסילה כפולה שהן 116 ק"מ של מסילה בודדת. מת"א ההגנה עד ת"א מרכז ישנה 4 ק"מ של מסילה משולשת שהן 12 ק"מ של מסילה בודדת ומת"א ההגנה עד להרצליה ישנה 9 ק"מ של מסילה מרובעת שהן 36 ק"מ של מסילה בודדת - סה"כ 164 ק"מ של מסילה בודדת.
&nbsp
הערכה גסה שהמרחק הממוצע בין עמודי חישמולת הינו 50 מטר, כך שנדרש התקנה של 3280 עמודים. אם יתקינו 10 עמודים בכל לילה ניתן יהיה לבצע את נסיעת המבחן הראשון תוך 328 יום.
&nbsp
האם ניתן להתקין בממוצע 10 עמודים ללילה?
למיטב הבנתי, השלב הממושך ביותר ב"פס הייצור" של התקנת עמוד בדנמרק הינו שלב התקנת הייסוד אשר אורך 20 דקות, אז אם בארץ ישביתו מסילה בודדת מחצות הלילה ועד חמש לפנות בוקר, ניתן יהיה להקדיש 30 דקות לכל שלב ב"פס הייצור" של התקנת עמוד. נשארת השאלה האם לוקח יותר מחצי שעה לעבור מעמוד לעמוד בשלב התקנת הכבלים?
&nbsp
ברור שישנם אי דיוקים בתיאוריות שלי, אך יתכן שהם מתקזזים:
מצד אחד, חשמול ציר האיילון מסובך ביותר וכן לא לקחתי בחשבון את חשמול קטע נתב"ג לוד (כולל הדיפו).
מצד שני, ניתן לעבוד בקטע האומה - ענבה בכל שעות היממה וכן חשמול המנהרות אינם דורשים עמודים ויסודות (אלא אם יעשו זאת בהוראת המתכנן שהחליט להתקין עמודי תאורה בתחנת האומה
)
&nbsp
נקווה שלא תתעוררנה הפתעות נוספות כמו ליקויים בבטיחות אש.
&nbsp
הערות תתקבלנה בברכה!
לאחר סיום העמודים החשמול נעשה יחסית מהר כמו מפעל לערך
https://www.plassertheurer.com/en/machines-systems/installation-catenary-fum-100-128.html





 

luckydude

Active member
תוסיף גם דיפו (בלוד כנראה).

כמה זמן בד"כ לוקח לחשמל מסילה?
בינתיים עשיתי הערכה בלתי מקצועית האם ניתן יהיה לפתוח את הקו באפריל 2018:
&nbsp
מתחנת האומה עד לת"א ההגנה ישנה 58 ק"מ של מסילה כפולה שהן 116 ק"מ של מסילה בודדת. מת"א ההגנה עד ת"א מרכז ישנה 4 ק"מ של מסילה משולשת שהן 12 ק"מ של מסילה בודדת ומת"א ההגנה עד להרצליה ישנה 9 ק"מ של מסילה מרובעת שהן 36 ק"מ של מסילה בודדת - סה"כ 164 ק"מ של מסילה בודדת.
&nbsp
הערכה גסה שהמרחק הממוצע בין עמודי חישמולת הינו 50 מטר, כך שנדרש התקנה של 3280 עמודים. אם יתקינו 10 עמודים בכל לילה ניתן יהיה לבצע את נסיעת המבחן הראשון תוך 328 יום.
&nbsp
האם ניתן להתקין בממוצע 10 עמודים ללילה?
למיטב הבנתי, השלב הממושך ביותר ב"פס הייצור" של התקנת עמוד בדנמרק הינו שלב התקנת הייסוד אשר אורך 20 דקות, אז אם בארץ ישביתו מסילה בודדת מחצות הלילה ועד חמש לפנות בוקר, ניתן יהיה להקדיש 30 דקות לכל שלב ב"פס הייצור" של התקנת עמוד. נשארת השאלה האם לוקח יותר מחצי שעה לעבור מעמוד לעמוד בשלב התקנת הכבלים?
&nbsp
ברור שישנם אי דיוקים בתיאוריות שלי, אך יתכן שהם מתקזזים:
מצד אחד, חשמול ציר האיילון מסובך ביותר וכן לא לקחתי בחשבון את חשמול קטע נתב"ג לוד (כולל הדיפו).
מצד שני, ניתן לעבוד בקטע האומה - ענבה בכל שעות היממה וכן חשמול המנהרות אינם דורשים עמודים ויסודות (אלא אם יעשו זאת בהוראת המתכנן שהחליט להתקין עמודי תאורה בתחנת האומה
)
&nbsp
נקווה שלא תתעוררנה הפתעות נוספות כמו ליקויים בבטיחות אש.
&nbsp
הערות תתקבלנה בברכה!
תוסיף גם דיפו (בלוד כנראה).
עריכה: אחר כך ראיתי שהתייחסת לדיפו בהודעה שלך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה