מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?

מצב
הנושא נעול.

OMER G17

New member
מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?

מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?
האם יהיו רכבות ישרות מאשדוד/אשקלון לנתב"ג רק אחרי שייבנה הקו לוד-נתב"ג? ואם כן מתי זה צפוי לקרות...?
 

קובי לו

New member
אולי בעוד שנתיים, עם סיום שלב

מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?
האם יהיו רכבות ישרות מאשדוד/אשקלון לנתב"ג רק אחרי שייבנה הקו לוד-נתב"ג? ואם כן מתי זה צפוי לקרות...?
אולי בעוד שנתיים, עם סיום שלב
א' של הקו המהיר ת"א-נתב"ג-מודיעין-ירושלים, והוא השלב בין נתב"ג למודיעין. אז, אולי, יחלו לסלול את משולש הרכבות בין לוד לנתב"ג ולרינתיה (המסילה הממשיכה צפונה לראש העין דרום).
 

OMER G17

New member
אם למישהו יש מפה טובה וברורה של הקו

אולי בעוד שנתיים, עם סיום שלב
א' של הקו המהיר ת"א-נתב"ג-מודיעין-ירושלים, והוא השלב בין נתב"ג למודיעין. אז, אולי, יחלו לסלול את משולש הרכבות בין לוד לנתב"ג ולרינתיה (המסילה הממשיכה צפונה לראש העין דרום).
אם למישהו יש מפה טובה וברורה של הקו
המתוכנן לי-ם והקו למודיעין שיעלה אותם מפה שמתחילה בת"א אני מתכווון....כי עד עכשיו אני לא לגמרי סגור על המסילה הזאת איפה היא מתחילה איפה היא מתפצלת...אם למישהו יש אפשרות להעלות לכאן..אני אשמח
 

mucool2

New member
באתר חדשות הרכבת

אם למישהו יש מפה טובה וברורה של הקו
המתוכנן לי-ם והקו למודיעין שיעלה אותם מפה שמתחילה בת"א אני מתכווון....כי עד עכשיו אני לא לגמרי סגור על המסילה הזאת איפה היא מתחילה איפה היא מתפצלת...אם למישהו יש אפשרות להעלות לכאן..אני אשמח
באתר חדשות הרכבת
הקלק "מעקב" מימין - היכנס ל"הקמת קו רכבת חדש לירושלים ולמודיעין דרך נתב"ג" ושם תמצא את כל החומר בנושא.
 

nitsansh

New member
מי אמר שזה יהיה???

מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?
האם יהיו רכבות ישרות מאשדוד/אשקלון לנתב"ג רק אחרי שייבנה הקו לוד-נתב"ג? ואם כן מתי זה צפוי לקרות...?
מי אמר שזה יהיה???
אם וכאשר תהיה מסילה מלוד לנתב"ג... לדעתי יסעו שם רכבות מבאר-שבע... הרכבות מאשקלון לת"א ייסעו בכלל בקו החוף דרך ראשל"צ...
 

hck

New member
דרך שכונת הרכבת

מי אמר שזה יהיה???
אם וכאשר תהיה מסילה מלוד לנתב"ג... לדעתי יסעו שם רכבות מבאר-שבע... הרכבות מאשקלון לת"א ייסעו בכלל בקו החוף דרך ראשל"צ...
דרך שכונת הרכבת
יהיו רכבות לנתב"ג מב"ש. אלו אכן יהיו הרכבות שבאות מב"ש, אולם במקום להמשיך לכיוון (כפר חב"ד/)ההגנה הם ימשיכו בקו הישן לכיוון רינתיה שיתחבר לנתב"ג מהצד השני. אין לי מושג מה תאריך היעד.
 

nitsansh

New member
זה מה שהתכוונתי...

דרך שכונת הרכבת
יהיו רכבות לנתב"ג מב"ש. אלו אכן יהיו הרכבות שבאות מב"ש, אולם במקום להמשיך לכיוון (כפר חב"ד/)ההגנה הם ימשיכו בקו הישן לכיוון רינתיה שיתחבר לנתב"ג מהצד השני. אין לי מושג מה תאריך היעד.
זה מה שהתכוונתי...
לא נראה לי שיש צורך דחוף בחיבור בין לוד לנתב"ג... רוב האנשים לא נוסעים כל יום לנתב"ג וקיצור זמן הנסיעה לא כזה קריטי...
 

OMER G17

New member
אתה לא חושב שלטובת הנוסעים מהדרום

זה מה שהתכוונתי...
לא נראה לי שיש צורך דחוף בחיבור בין לוד לנתב"ג... רוב האנשים לא נוסעים כל יום לנתב"ג וקיצור זמן הנסיעה לא כזה קריטי...
אתה לא חושב שלטובת הנוסעים מהדרום
שווה לקצר את זמן הנסיעה לנתב"ג? אגב לדעתכם הרכבת מאשדוד לנתב"ג תיסע דרך תל אביב אם יהיה קיצור לוד-נתב"ג?
 

nitsansh

New member
כבר כתבתי את דעתי בענין...

אתה לא חושב שלטובת הנוסעים מהדרום
שווה לקצר את זמן הנסיעה לנתב"ג? אגב לדעתכם הרכבת מאשדוד לנתב"ג תיסע דרך תל אביב אם יהיה קיצור לוד-נתב"ג?
כבר כתבתי את דעתי בענין...
אין אפשרות שכל הרכבות שנוסעות בין לוד ות"א יעברו בנתב"ג... בעתיד הלא רחוק, כשייפתחו הקו למודיעין והקו המהיר לי-ם, יעברו בנתב"ג כל הרכבות מהכיוון הזה, ולא יישאר כמעט מקום לרכבות נוספות... מספיק שקו אחד לדרום יעבור בנתב"ג, והנוסעים לשאר היעדים יוכלו להחליף רכבת בלוד... נוסף לכך, הקו מאשדוד-אשקלון לת"א יהיה דרך ראשל"צ-מערב, ומאשדוד ללוד יסעו רכבות מעטות.
 

OMER G17

New member
אבל למה להשאיר את המסילה חסרת שימוש

כבר כתבתי את דעתי בענין...
אין אפשרות שכל הרכבות שנוסעות בין לוד ות"א יעברו בנתב"ג... בעתיד הלא רחוק, כשייפתחו הקו למודיעין והקו המהיר לי-ם, יעברו בנתב"ג כל הרכבות מהכיוון הזה, ולא יישאר כמעט מקום לרכבות נוספות... מספיק שקו אחד לדרום יעבור בנתב"ג, והנוסעים לשאר היעדים יוכלו להחליף רכבת בלוד... נוסף לכך, הקו מאשדוד-אשקלון לת"א יהיה דרך ראשל"צ-מערב, ומאשדוד ללוד יסעו רכבות מעטות.
אבל למה להשאיר את המסילה חסרת שימוש
אפשר לפתוח קו אשקלון-אשדוד-יבנה-רחובות-לוד-נתב"ג..כמובן לא בתדירות גבוהה ואולי אפשר להמשיך את הקו לאנשהו..אבל למרות שהקו הזה באמת לא נשמע יותר מידי הגיוני...אין היגיון בהחלפת רכבות לנתב"ג...אנשים כבר יעדיפו לנסוע ברכב הפרטי
 

luckydude

Active member
ממצב העבודות נראה שעד סוף השנה

מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?
האם יהיו רכבות ישרות מאשדוד/אשקלון לנתב"ג רק אחרי שייבנה הקו לוד-נתב"ג? ואם כן מתי זה צפוי לקרות...?
ממצב העבודות נראה שעד סוף השנה
ניתן יהיה ליישם חיבור כזה לרכבות ישירות לוד-נתב"ג-ת"א. אם ירצו להניח מסילה בתוואי ולתפעל אותה אז זו כבר שאלה אחרת.
 

ה ו מ ר

New member
כפר-חב"ד מול נתב"ג

מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?
האם יהיו רכבות ישרות מאשדוד/אשקלון לנתב"ג רק אחרי שייבנה הקו לוד-נתב"ג? ואם כן מתי זה צפוי לקרות...?
כפר-חב"ד מול נתב"ג
חשיבות חיבור נתב"ג ללוד, לשימוש רכבות נוסעים הוא בחשיבות עליונה. בכפר חב"ד עוצרות שלוש וחצי רכבות מדי יום. אין לי ספק שברגע שיווצר חיבור בין נתב"ג ללוד, הוא יהיה החיבור העיקרי לרכבות הבאות מדרום, כלומר מבאר-שבע ומירושלים (מלחה + בניני האומה תובב"א) למרכז, חיבור שכזה יאפשר גם לירושלמים ודרומיים להגיע גם כן למוצאה האווירי של מדינת ישראל, בנוחות. החשש שלי, הוא שיווצר צוואר בקבוק חדש בין תחנת ההגנה לנתב"ג ותדרש הוספת מסילה שלישית ואפילו רביעית בתוואי. האם מישהו יודע אם קיימת האפשרות להוסיף מסילות במנהרות השונות בתוואי? האם יש מקום בתחנת נתב"ג להוספת רציפים שידרשו לאור העומס הצפוי? נראה לי שפנינו לפקק חדש, בהמשכו של ציר האיילון, חלם בהתהוותה.
 

mucool2

New member
אין מקום להרחיב את תחנת נתב"ג

כפר-חב"ד מול נתב"ג
חשיבות חיבור נתב"ג ללוד, לשימוש רכבות נוסעים הוא בחשיבות עליונה. בכפר חב"ד עוצרות שלוש וחצי רכבות מדי יום. אין לי ספק שברגע שיווצר חיבור בין נתב"ג ללוד, הוא יהיה החיבור העיקרי לרכבות הבאות מדרום, כלומר מבאר-שבע ומירושלים (מלחה + בניני האומה תובב"א) למרכז, חיבור שכזה יאפשר גם לירושלמים ודרומיים להגיע גם כן למוצאה האווירי של מדינת ישראל, בנוחות. החשש שלי, הוא שיווצר צוואר בקבוק חדש בין תחנת ההגנה לנתב"ג ותדרש הוספת מסילה שלישית ואפילו רביעית בתוואי. האם מישהו יודע אם קיימת האפשרות להוסיף מסילות במנהרות השונות בתוואי? האם יש מקום בתחנת נתב"ג להוספת רציפים שידרשו לאור העומס הצפוי? נראה לי שפנינו לפקק חדש, בהמשכו של ציר האיילון, חלם בהתהוותה.
אין מקום להרחיב את תחנת נתב"ג
אולי אפשר לסלול מסילה עוקפת, אבל היא לא תיכנס לתחנה. יש תכניות לשלילת מסילה שלישית (ואולי אפילו רביעית) בין המחלף הרכבתי שבצומת גנות לתל אביב. לא ברור מתי הן יתממשו. אגב, ממה שכתבת השתמע כאילו הקו מבנייני האומה יעבור בלוד, וזה לא מתוכנן לקרות.
 

ה ו מ ר

New member
מבנייני האומה ../images/Emo26.gif לנתב"ג

אין מקום להרחיב את תחנת נתב"ג
אולי אפשר לסלול מסילה עוקפת, אבל היא לא תיכנס לתחנה. יש תכניות לשלילת מסילה שלישית (ואולי אפילו רביעית) בין המחלף הרכבתי שבצומת גנות לתל אביב. לא ברור מתי הן יתממשו. אגב, ממה שכתבת השתמע כאילו הקו מבנייני האומה יעבור בלוד, וזה לא מתוכנן לקרות.
מבנייני האומה
לנתב"ג
ולייתר דיוק, בנייני האומה, (מבשרת), פאתי מודיעין, נתב"ג, ההגנה וגו'.
 

mucool2

New member
לא פאתי מודיעין...

מבנייני האומה
לנתב"ג
ולייתר דיוק, בנייני האומה, (מבשרת), פאתי מודיעין, נתב"ג, ההגנה וגו'.
לא פאתי מודיעין...
כמה פעמים אני צריך לחזור על זה? הפיצול בין המסילות לירושלים ולמודיעין יהיה בצומת דניאל (ליד כפר דניאל). בשלב הראשון תהיה שם רק תחנת תפעולית כנראה. תחנת פאתי מודיעין זה משהו אחר. בעניין מבשרת: לצערי, ככל שהזמן עובר ואין התייחסות תקשורתית לצורך בתחנה במבשרת, הסיכויים לתחנה שם פוחתים והולכים.
 

ה ו מ ר

New member
גם הסיכוי לקו המהיר לירושלים...

לא פאתי מודיעין...
כמה פעמים אני צריך לחזור על זה? הפיצול בין המסילות לירושלים ולמודיעין יהיה בצומת דניאל (ליד כפר דניאל). בשלב הראשון תהיה שם רק תחנת תפעולית כנראה. תחנת פאתי מודיעין זה משהו אחר. בעניין מבשרת: לצערי, ככל שהזמן עובר ואין התייחסות תקשורתית לצורך בתחנה במבשרת, הסיכויים לתחנה שם פוחתים והולכים.
גם הסיכוי לקו המהיר לירושלים...
הייתה על זה כתבה שלשום ב"הארץ"
 

mucool2

New member
אני לא מסכים איתך

גם הסיכוי לקו המהיר לירושלים...
הייתה על זה כתבה שלשום ב"הארץ"
אני לא מסכים איתך
אולי יהיו עיכובים, אבל מתישהו זה יקרה. חוצמזה, ממתי הירוקים מצליחים למנוע משהו?
 

ה ו מ ר

New member
ראה את הקו הישן לירושלים

אני לא מסכים איתך
אולי יהיו עיכובים, אבל מתישהו זה יקרה. חוצמזה, ממתי הירוקים מצליחים למנוע משהו?
ראה את הקו הישן לירושלים
הוא עתיד להיות "פיל לבן" "בזכות" התנגדות הירוקים לכריית מנהרות לאורך נחל שורק, ולקצר את עיקוליו הרבים. אילו היו מישרים את העקומות בדרך לירושלים ומאריכים את הקו החדש לחאן ולמרכז העיר לא היה צורך בהקמת קו חדש ובעייתי מכל מובן שהוא וחדש בדרך לירושלים. אילו ר"י הייתה משתמשת ברכבות נוטות לא היה צריך לסגור את הקו לשבע שנים וזמן הנסיעה היה 45 ד' בקושי, זמן סביר לכל הדעות.
 

mucool2

New member
לא לא לא

ראה את הקו הישן לירושלים
הוא עתיד להיות "פיל לבן" "בזכות" התנגדות הירוקים לכריית מנהרות לאורך נחל שורק, ולקצר את עיקוליו הרבים. אילו היו מישרים את העקומות בדרך לירושלים ומאריכים את הקו החדש לחאן ולמרכז העיר לא היה צורך בהקמת קו חדש ובעייתי מכל מובן שהוא וחדש בדרך לירושלים. אילו ר"י הייתה משתמשת ברכבות נוטות לא היה צריך לסגור את הקו לשבע שנים וזמן הנסיעה היה 45 ד' בקושי, זמן סביר לכל הדעות.
לא לא לא
זאת בכלל לא היתה הכוונה, ומי ש"הרג" את חלופה G1 (הקו הישן ה"מקוצר") היה משרד התחבורה ולא הירוקים. ההחלטה הזאת היתה מוצדקת לחלוטין כי קו A1 לא רק קצר יותר, אלא גם מחבר את עיר התיירות החשובה ביותר בארץ (הפתעה - לא אילת!) עם נמל התעופה הבינלאומי. עם רכבות רוכנות (טילטינג) או בלי, הקו הישן דרש שיפוץ נרחב, וזה מה שנעשה עכשיו, באיחור רב. גם כאן הירוקים לא הצליחו למנוע את הרס הנוף.
 

ה ו מ ר

New member
וחוזרים לנק' ההתחלה

לא לא לא
זאת בכלל לא היתה הכוונה, ומי ש"הרג" את חלופה G1 (הקו הישן ה"מקוצר") היה משרד התחבורה ולא הירוקים. ההחלטה הזאת היתה מוצדקת לחלוטין כי קו A1 לא רק קצר יותר, אלא גם מחבר את עיר התיירות החשובה ביותר בארץ (הפתעה - לא אילת!) עם נמל התעופה הבינלאומי. עם רכבות רוכנות (טילטינג) או בלי, הקו הישן דרש שיפוץ נרחב, וזה מה שנעשה עכשיו, באיחור רב. גם כאן הירוקים לא הצליחו למנוע את הרס הנוף.
וחוזרים לנק' ההתחלה
כיום נסלל חיבור שיאפשר את נתב"ג ישירות לירושלים, מבלי שיהיה צורך בסלילת מסילה חדשה לירושלים.... ניתן היה לעשות זאת כבר קודם. רק שמישהו החליט להקים את הפרוייקט הגדול ביותר האפשרי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה