באמת???
להזכירך הצעקה של החברה להגנת הטבע היא שהפנתה את תשומת הלב להרס הנוף בשורק, ובזכותה הרכבת היתה צריכה לשכור חברה צרפתית לעבודות השיקום ולהציג תוכנית עבודה מסודרת ותקציבים לשיקום, ואני מבטיח לך שלמרות הסימטיה של הירוקים לתחבורה מסילתית הם ימשיכו להשגיח עליה גם ב-A1, גם במסילה לכרמיאל ובעוד קווים שיעברו באזורים רגישים נופית. כל תשתית פוגעת בטבע באיזושהי מידה, אבל אנחנו לא ניתן לרכבת ישראל להשתולל בלי פיקוח רק כי אנחנו מזדהים עם הקונספט.
באמת???לא לא לא
זאת בכלל לא היתה הכוונה, ומי ש"הרג" את חלופה G1 (הקו הישן ה"מקוצר") היה משרד התחבורה ולא הירוקים. ההחלטה הזאת היתה מוצדקת לחלוטין כי קו A1 לא רק קצר יותר, אלא גם מחבר את עיר התיירות החשובה ביותר בארץ (הפתעה - לא אילת!) עם נמל התעופה הבינלאומי. עם רכבות רוכנות (טילטינג) או בלי, הקו הישן דרש שיפוץ נרחב, וזה מה שנעשה עכשיו, באיחור רב. גם כאן הירוקים לא הצליחו למנוע את הרס הנוף.
להזכירך הצעקה של החברה להגנת הטבע היא שהפנתה את תשומת הלב להרס הנוף בשורק, ובזכותה הרכבת היתה צריכה לשכור חברה צרפתית לעבודות השיקום ולהציג תוכנית עבודה מסודרת ותקציבים לשיקום, ואני מבטיח לך שלמרות הסימטיה של הירוקים לתחבורה מסילתית הם ימשיכו להשגיח עליה גם ב-A1, גם במסילה לכרמיאל ובעוד קווים שיעברו באזורים רגישים נופית. כל תשתית פוגעת בטבע באיזושהי מידה, אבל אנחנו לא ניתן לרכבת ישראל להשתולל בלי פיקוח רק כי אנחנו מזדהים עם הקונספט.