מתי יהיה קישור ישיר מהדרום לנתב"ג?

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
גם עכשו בכפר חב"ד עוצרות רק רכבות

קובי לו - מספר עובדות
בכפר חב"ד עוצרות 32 רכבות מדי יום (16 בכל כיוון). לעצם דבריך: ראשית התנגדת לדברי (כצפוי) ביטלת אותם וכתבת בטון מזלזל ואילו בהודעה השנייה שלך, הסכמת איתי. טענתי היא פשוטה - חיבור נתב"ג
לוד ושידרוג של הקו הקיים לירושלים, בשילוב עם רכבות טילטינג, הארכה של הקו הקיים לתחנת החאן ולמרכז העיר יצרו את הפתרון היעיל ביותר והזול ביותר האפשרי. הרי לך, כולם מרוצים - הקו שאתה אוהב יהיה שימושי, נתב"ג תחובר לירושלים ולדרום וכולם יהיו מרוצים. את תחנת כפר-חב"ד אפשר יהיה לחבר למסלול פרוורי, לרכבת הבאה מאשקלון/אשדוד/רחובות לתל-אביב.
גם עכשו בכפר חב"ד עוצרות רק רכבות
פרבריות שיוצאות מרחובות... רכבות מאשדוד (ובעתיד הקרוב מאשקלון) לא עוצרות בכפר חב"ד וגם לא בבאר-יעקב.
 

idos2

New member
תלוי באיזה שעה

גם עכשו בכפר חב"ד עוצרות רק רכבות
פרבריות שיוצאות מרחובות... רכבות מאשדוד (ובעתיד הקרוב מאשקלון) לא עוצרות בכפר חב"ד וגם לא בבאר-יעקב.
תלוי באיזה שעה
בשעות ה"עמוסות" עוצרות שם הרכבות בקו נתניה-רחובות/לוד. בשעות הצהריים שיש רק רכבת 1 בשעה בקו בנימינה-אשדוד היא כן עוצרת בכפר חב"ד. ביום שישי למשל עוצרות שם הרכבות בקו בית שמש-תל אביב...
 

nitsansh

New member
בשעות שיש פחות רכבות הן עוצרות יותר

תלוי באיזה שעה
בשעות ה"עמוסות" עוצרות שם הרכבות בקו נתניה-רחובות/לוד. בשעות הצהריים שיש רק רכבת 1 בשעה בקו בנימינה-אשדוד היא כן עוצרת בכפר חב"ד. ביום שישי למשל עוצרות שם הרכבות בקו בית שמש-תל אביב...
בשעות שיש פחות רכבות הן עוצרות יותר
עיקר הביקוש רכבת הוא בשעות השיא בבוקר ואחה"צ... לאנשים שנוסעים בשעות האלה חשוב להגיע ליעד מהר, ולכן הרכבות למרחקים ארוכים צריכות לעצור כמה שפחות, והן מדלגות על התחנות הקטנות. זה גם מאפשר להגדיל את תדירות השירות בכל המערכת, כי כל עצירה מגדילה את זמן הנסיעה.
 

OMER G17

New member
אני לא בטוח שאתה צודק...

גם עכשו בכפר חב"ד עוצרות רק רכבות
פרבריות שיוצאות מרחובות... רכבות מאשדוד (ובעתיד הקרוב מאשקלון) לא עוצרות בכפר חב"ד וגם לא בבאר-יעקב.
אני לא בטוח שאתה צודק...
אני כמעט בטוח שפעם נסעתי מיבנה לת"א (הרכבת באה מאשדוד כמובן....) והרכבת עצרה בכפר חב"ד
 

Image of me

New member
נכון, זה קורה בשעות השפל, שבהן

אני לא בטוח שאתה צודק...
אני כמעט בטוח שפעם נסעתי מיבנה לת"א (הרכבת באה מאשדוד כמובן....) והרכבת עצרה בכפר חב"ד
נכון, זה קורה בשעות השפל, שבהן
יש רכבת אחת לשעה מרחובות, וזאת אותה רכבת שבאה מאשדוד. בשעות השיא, שבהן יש שלוש רכבות בשעה מרחובות, ושתיים מהן מגיעות מאשדוד, רק זו שאינה מגיעה מאשדוד עוצרת בכפר חב"ד.
 

nitsansh

New member
לדעתי מספיק שקו אחד ייסע מלוד

כפר-חב"ד מול נתב"ג
חשיבות חיבור נתב"ג ללוד, לשימוש רכבות נוסעים הוא בחשיבות עליונה. בכפר חב"ד עוצרות שלוש וחצי רכבות מדי יום. אין לי ספק שברגע שיווצר חיבור בין נתב"ג ללוד, הוא יהיה החיבור העיקרי לרכבות הבאות מדרום, כלומר מבאר-שבע ומירושלים (מלחה + בניני האומה תובב"א) למרכז, חיבור שכזה יאפשר גם לירושלמים ודרומיים להגיע גם כן למוצאה האווירי של מדינת ישראל, בנוחות. החשש שלי, הוא שיווצר צוואר בקבוק חדש בין תחנת ההגנה לנתב"ג ותדרש הוספת מסילה שלישית ואפילו רביעית בתוואי. האם מישהו יודע אם קיימת האפשרות להוסיף מסילות במנהרות השונות בתוואי? האם יש מקום בתחנת נתב"ג להוספת רציפים שידרשו לאור העומס הצפוי? נראה לי שפנינו לפקק חדש, בהמשכו של ציר האיילון, חלם בהתהוותה.
לדעתי מספיק שקו אחד ייסע מלוד
לנתב"ג... הכי הגיוני לדעתי שהרכבות מחיפה-נהריה שמגיעות לנתב"ג ימשיכו דרך לוד לבאר-שבע... תדירות של חצי שעה תספיק לקטע הזה... בנוסף, כאשר ייפתח הקו המהיר לירושלים חלק מהרכבות יעצרו בנתב"ג (אם התוכנית היא ל-4 רכבות בשעה אז יהיו 2 ישירות ו-2 עם עצירה בנתב"ג), וגם הרכבות ממודיעין. כך שבסה"כ יהיו כ-6 רכבות בשעה מת"א לנתב"ג ו-2 בשעה מירושלים, מודיעין, חיפה-נהריה ובאר-שבע... לא נראה לי שצריך יותר וגם אין מקום במסילה... הנוסעים ממלחה-בית-שמש-רמלה, באר-יעקב-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון, וראשונים יוכלו להחליף רכבת בלוד כדי להגיע לנתב"ג. הנוסעים בקו מכפר-סבא, ברכבות הפרברים מבנימינה ונתניה, וקו החוף הדרומי ראשל"צ-חולון-בת-ים יחליפו בת"א.
 

ה ו מ ר

New member
ירושלים, חיפה, תל-אביב ובאר-שבע

לדעתי מספיק שקו אחד ייסע מלוד
לנתב"ג... הכי הגיוני לדעתי שהרכבות מחיפה-נהריה שמגיעות לנתב"ג ימשיכו דרך לוד לבאר-שבע... תדירות של חצי שעה תספיק לקטע הזה... בנוסף, כאשר ייפתח הקו המהיר לירושלים חלק מהרכבות יעצרו בנתב"ג (אם התוכנית היא ל-4 רכבות בשעה אז יהיו 2 ישירות ו-2 עם עצירה בנתב"ג), וגם הרכבות ממודיעין. כך שבסה"כ יהיו כ-6 רכבות בשעה מת"א לנתב"ג ו-2 בשעה מירושלים, מודיעין, חיפה-נהריה ובאר-שבע... לא נראה לי שצריך יותר וגם אין מקום במסילה... הנוסעים ממלחה-בית-שמש-רמלה, באר-יעקב-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון, וראשונים יוכלו להחליף רכבת בלוד כדי להגיע לנתב"ג. הנוסעים בקו מכפר-סבא, ברכבות הפרברים מבנימינה ונתניה, וקו החוף הדרומי ראשל"צ-חולון-בת-ים יחליפו בת"א.
ירושלים, חיפה, תל-אביב ובאר-שבע
לדעתי לכל אחת מהערים חשוב שיהיה חיבור ישיר לנתב"ג, גם אם זה על-חשבון כפר-חב"ד. העובדה שבכפר-חב"ד עוצרות רק הרכבות שמגיעות מאשקלון מקלות על השינוי התכנוני, בנוסף זה יקל על תושבי כפר חב"ד שיסבלו פחות מרעש הרכבות החולפות במקום ומעצירות תכופות סמוך למחסום הרכבת.
 

Image of me

New member
אבל נסיעה דרך נתב"ג תאריך את הדרך.

ירושלים, חיפה, תל-אביב ובאר-שבע
לדעתי לכל אחת מהערים חשוב שיהיה חיבור ישיר לנתב"ג, גם אם זה על-חשבון כפר-חב"ד. העובדה שבכפר-חב"ד עוצרות רק הרכבות שמגיעות מאשקלון מקלות על השינוי התכנוני, בנוסף זה יקל על תושבי כפר חב"ד שיסבלו פחות מרעש הרכבות החולפות במקום ומעצירות תכופות סמוך למחסום הרכבת.
אבל נסיעה דרך נתב"ג תאריך את הדרך.
הדרך מבאר שבע/מלחה/אשקלון לתל אביב תתארך להערכתי לפחות ב-5 דקות. אל תשכחו גם את זה.
 

nitsansh

New member
העצירה זה מה שמאריך את הדרך

אבל נסיעה דרך נתב"ג תאריך את הדרך.
הדרך מבאר שבע/מלחה/אשקלון לתל אביב תתארך להערכתי לפחות ב-5 דקות. אל תשכחו גם את זה.
העצירה זה מה שמאריך את הדרך
צריך בהחלט לקחת בחשבון את השיקול הזה... לכן לא כל הרכבות בין לוד לתל-אביב צריכות לעבור בנתב"ג...
 

Image of me

New member
לא רק העצירה, גם המסלול עצמו.

העצירה זה מה שמאריך את הדרך
צריך בהחלט לקחת בחשבון את השיקול הזה... לכן לא כל הרכבות בין לוד לתל-אביב צריכות לעבור בנתב"ג...
לא רק העצירה, גם המסלול עצמו.
תסתכל במפה, לנסוע מלוד לתל אביב דרך נתב"ג זה סיבוב.
 

nitsansh

New member
כן, אבל רכבות ייסעו לנתב"ג בשביל

לא רק העצירה, גם המסלול עצמו.
תסתכל במפה, לנסוע מלוד לתל אביב דרך נתב"ג זה סיבוב.
כן, אבל רכבות ייסעו לנתב"ג בשביל
לעצור... והעצירה לוקחת יותר זמן מהארכת המסלול... הדילמה הזאת קיימת בכל קו... עצירה בתחנות ביניים תאפשר ליותר אנשים להשתמש ברכבת, אבל תאריך את זמן הנסיעה לנוסעים מתחנות הקצה... לכן באותו קו יש רכבות אקספרס ורכבות מאספות, או בטרמינולוגיה של ר"י בין-עירוניות ופרבריות... בד"כ, רכבות בין-עירוניות נוסעות למרחקים ארוכים ועוצרות במעט תחנות, ופרבריות נוסעות למרחקים קצרים עם עצירות רבות...
 

Image of me

New member
תיקון לטרמינולוגיה

כן, אבל רכבות ייסעו לנתב"ג בשביל
לעצור... והעצירה לוקחת יותר זמן מהארכת המסלול... הדילמה הזאת קיימת בכל קו... עצירה בתחנות ביניים תאפשר ליותר אנשים להשתמש ברכבת, אבל תאריך את זמן הנסיעה לנוסעים מתחנות הקצה... לכן באותו קו יש רכבות אקספרס ורכבות מאספות, או בטרמינולוגיה של ר"י בין-עירוניות ופרבריות... בד"כ, רכבות בין-עירוניות נוסעות למרחקים ארוכים ועוצרות במעט תחנות, ופרבריות נוסעות למרחקים קצרים עם עצירות רבות...
תיקון לטרמינולוגיה
לרכבת ישראל יש חלוקה לרכבות פרבריות ובינעירוניות, והרכבות הבינעירוניות מתחלקות לישירות, מהירות ומאספות. למשל, רכבת מאספת מתל אביב לחיפה היא עדיין בינעירונית (מופיעה בכחול בלו"ז), למרות שהיא מאספת.
 

OMER G17

New member
יש רכבת ממש מאספת ת"א-חיפה

תיקון לטרמינולוגיה
לרכבת ישראל יש חלוקה לרכבות פרבריות ובינעירוניות, והרכבות הבינעירוניות מתחלקות לישירות, מהירות ומאספות. למשל, רכבת מאספת מתל אביב לחיפה היא עדיין בינעירונית (מופיעה בכחול בלו"ז), למרות שהיא מאספת.
יש רכבת ממש מאספת ת"א-חיפה
שעוצרת בכל התחנות בדרך?? לא ידעתי...
 

Image of me

New member
כן, למשל במוצאי שבת.

יש רכבת ממש מאספת ת"א-חיפה
שעוצרת בכל התחנות בדרך?? לא ידעתי...
כן, למשל במוצאי שבת.
יש לך הרבה להשלים
מתי כבר תקנה את חוברת לוח הזמנים החדשה?
אתה תגלה הרבה דברים מעניינים.
 

OMER G17

New member
בפעם הבאה שאני יהיה בתחנת רכבת האמת

כן, למשל במוצאי שבת.
יש לך הרבה להשלים
מתי כבר תקנה את חוברת לוח הזמנים החדשה?
אתה תגלה הרבה דברים מעניינים.
בפעם הבאה שאני יהיה בתחנת רכבת האמת
שיש לי ידידה שנוסעת כל יום ברכבת לביצפר אבל עוד לא ממש "יצאתי מהארון" בפני כל העולם שאני מת על רכבות...בחופש פסח בטח ייצא לי להיות ברכבת ואז אני מקווה שאני לא אשכח
 

nitsansh

New member
זה נורמלי... לא צריך להתבייש...

בפעם הבאה שאני יהיה בתחנת רכבת האמת
שיש לי ידידה שנוסעת כל יום ברכבת לביצפר אבל עוד לא ממש "יצאתי מהארון" בפני כל העולם שאני מת על רכבות...בחופש פסח בטח ייצא לי להיות ברכבת ואז אני מקווה שאני לא אשכח
זה נורמלי... לא צריך להתבייש...
 

Image of me

New member
יש לי רעיון לסקר!

כן...אני יודע אבל זה מוזר כזה..
אני אשאל את יכולה לקנות לי את הלו"ז של הרכת? היא תשאל למה? ומה אני אענה?
יש לי רעיון לסקר!
מה הכי קשה לבקש: 1. "כשתהיי בתחנת הרכבת, את יכולה לקנות לי לוח זמנים של הרכבת?" 2. "אם את עוברת בקניון, את יכולה לקנות לי פאה וליפסטיק? אה, וגם קונסילר." 3. "את הולכת לסופרפארם? מעולה! אני אתן לך כסף, תביאי לי שתי אריזות של קונדומים בטעם שוקולד". 4. "תצלמי לי נידרפלור!" (זה הכי פרוע)
 

OMER G17

New member
חביב...

יש לי רעיון לסקר!
מה הכי קשה לבקש: 1. "כשתהיי בתחנת הרכבת, את יכולה לקנות לי לוח זמנים של הרכבת?" 2. "אם את עוברת בקניון, את יכולה לקנות לי פאה וליפסטיק? אה, וגם קונסילר." 3. "את הולכת לסופרפארם? מעולה! אני אתן לך כסף, תביאי לי שתי אריזות של קונדומים בטעם שוקולד". 4. "תצלמי לי נידרפלור!" (זה הכי פרוע)
חביב...
 

nitsansh

New member
רכבות כאלה יש בד"כ בשעות השפל

יש רכבת ממש מאספת ת"א-חיפה
שעוצרת בכל התחנות בדרך?? לא ידעתי...
רכבות כאלה יש בד"כ בשעות השפל
כאשר תדירות הרכבות נמוכה, במקום להפעיל רכבת בינעירונית מהירה ורכבת פרברים מפעילים רכבת בינעירונית אחת מאספת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה