חמיש הסודות ועוד בכניסיה האורטודוקסית
ובו נקראים פסוקים נכבדים מארבע הבשורות (קריאת אלאנאגיל 12 לא יודע עד עכשיו למה 12? ) אחרי שמסיימים את הקריאה בערב מריעים דרך פעמון הכנסיה, בכנסיה המערבית הקתולית בותיקן עורך האפיפיור מיסת (מעמד התלמידים) רחצת התלמידים כאות ענוה כמו שעשה האדון עם התלמידים , ביום חמישי החשוב מתגלות סודות רבים לתלמידים שלא הבינו את הנורא מכל, אהובם הולך למות והוא יודע את זאת כי אין מה לעשות אהבה היא אהבה והקרבה עד הסוף. גם תפילתו היא לא אות חולשה כפי שמציינים בורים בנצרות , אלא חיזוק ובקשות אחרונות לבל יפרדו התלמידים מהאב ,אחרי הרבה זמן שהיה מדבר ברמזים על יעדו מלכתחילה, האריה משבט יהודה משלים את כלל הנבואות מהתנך וגם מהספרים הקאנונים חלק ב.. ישוע מבקש לא לעשות שום חגיגה עד החגיגה המיועדת לבוא בסעודה בארמונו בירושלים שבשמים, כאשר יזמין את המצורעים עניי הרוח ועניי הארץ ורבים מחולי סרטן , ונכים ועיוורים בגוף וחרשים והרבה שנדחו מהעולם שבשליטת השטן , הרבה אבל הרבה סודות התגלו ויתגלו גם בעתיד כאשר הכלה המיועדת תפגוש סופסוף את החתן היותר אמיץ מכל בני אנוש ,הבן שהיה בחיק האב בן למלך המלכים מקבל על עצמו משימה קשה מאד שאף אחד בחילות השמים העיז לחשוב על זה , ההפך השטן ביקש מעמד אף שוה לאב , ישוע הבן גילה סוד אחר והוא בגידת החבר הטוב שלו תמורת חופן של שקלים , פטרוס הולך גם להתנער ממנו בגולגותה מול המשרתים . זה השבוע שמסיים תקופת ארבעים יום צום על פי אבות הכנסיה למיניהם מזרחיים ומערביים , ראשון הדקלים . רביעי הבלבול (אלברטמה בערבית בכנסיה האורטודוקסית) , חמישי הסודות וגם הגוף וגם רחיצת הרגליים .. שישי האדיר או העצוב , בערבית אלגומעה אלעזימה , ובו גם תהלוכה סמלית כאות אבל על מות בן האלוהים .. שבת האור .. ראשון הפסח , אלפסח שבו אלוהים יוצא מהקבר ביום ה3 כמנצח את המוות .. ובו נולדה תקווה לאנושות כי הבן קם ואנו קמנו איתו לחיים חדשים . בראשון הדקלים ויום חמישי ושישי וראשון החג יש תהלוכות ססגונניות בכנסיות בארץ .מומלץ לראות . כמובן כל התיאור לעיל מתיחס לכנסיה האורטודוקסית והקופטית בתאריך שבוע מאוחר מהתאריך הקתולי .