מתכוננים לחתונה עם... האקס. דעתכם?

yanivfel

New member
מתכוננים לחתונה עם... האקס. דעתכם?

אשמח לשמוע את דעתכם, על אף שזה מצריך מעט קריאה... אנסה לכתוב את הדברים כך שאני מציג את שני צדדיו של המטבע, שלי ושל זוגתי. אנחנו מאורסים ובשבועות האחרונים אנחנו בודקים גני אירועים ומנסים להגיע לידי החלטה באשר למיקום החתונה המיועדת להיערך בספטמבר. בשגרה, היחסים ביננו סבבה. האקס (חבר לשעבר של בת-זוגתי) היה חולה וטס לניתוח השתלת כליה בחו"ל. זה כבר חצי שנה שהיא לא נפגשה איתו, מלבד פה ושם טלפונים לשאול לשלומו. היה חשוב לאקס לפגוש אותה והיא הסבירה לי שזה חשוב גם לה, כי הוא היה בניתוח ולא יצא להם להיפגש ולכן הייתה רוצה לפגוש אותו ביחידות (בלעדיי) סביב כוס קפה ולהתעדכן מולו בתלעותיו בזמן האחרון. אני לא מת על הרעיון הזה, על אף שאני לא הטיפוס הקנאי. אין לי בעיה שתיפגש עם מי שהיא רוצה. במיוחד לאור העובדה שהוא בטח לא ירצה לספר לה על הבעיות הרפואיות שלו בנוכחותי, כי אני והוא לא מכירים. הבעיה התחילה כשהיא חוזרת מהפגישה איתו ומתנהגת בצורה שונה מאוד מהרגיל. לאחר הפגישה איתו, עוד לפני שבאה הביתה היא עישנה סיגריה, על אף שהפסיקה וכבר למעלה מחודשיים לא נגעה באחת, אלא ברגעי "משבר" רציניים. בשובה מהפגישה איתו היא פתאום מדברת באופן עצור ושונה מהרגיל. קיבלה ממנו מכתב רגשני ומציינת כמה שזה אומר על הרגש החזק שלו כלפיה. היא אף אילצה אותי לקרוא אותו כדי להיות בסוד העניינים, למרות שאמרתי לה מפורשות שהמכתב לא מענייני. ואחרי שכבר חשבתי שזהו סוף כל הסיפור, היא מספרת לי באריכות על כמה שהוא אדם נפלא בעל מעלות מיוחדות שאחת מהמעלות הללו היא לא מצאה אצל אף אדם אחר, כולל לא אצלי. אגב, זאת על אף שהיא עזבה אותו כי הוא שיקר לה באשר למצבו הבריאותי והיא טענה בעבר שהוא אדם שפל בשל השקר המכוער הזה. כשהבעתי בפניה את העלבון שלי, לנוכך הגילוי הכל-כך עמוק לטעמי, לרגשות שלא ידעתי שקיימים בה כלפי האקס, היא לא הבינה מדוע "הכל חייב להיות קשור אליי". ניסיתי להסביר לה שלעניות דעתי יש אצלה רגשות מאוד מיוחדים כלפיו, שהובעו בצורה שאני לא זוכר שהביעה אותם באותו האופן כלפיי. זה פגע בי והרגיש לי כמעיק על הקשר שלנו כיוון שעל-פניו היא לכאורה לא ממש סגרה את המעגל הרגשי כלפי האקס, לפני שהיא פותחת אחד חדש איתי. היא מצידה הסבירה לי שיש לה מקום בלב עבור כל אחד מהאקסים שלה ואם הם זקוקים לעזרתה או לתמיכה שלה, הם מקבלים את זה ממנה מייד וללא כל עיקוב. לא נשמעים לי טוב הרגשות המופרזים הללו כלפי האקס. גם לא נשמע לי לעניין שהיא ממשיכה להקצות מקום חשוב בלב עבור האקסים האחרים ושהם כל הזמן במחשבותיה. ניסיתי להסביר לה שזה מפריע לי, אבל היא חושבת שאני מגזים ומנפח כל דבר. מה דעתכם? האם אני מגזים או שיש מקום להפוך את העניין הזה לדיון עקרוני, שחשוב לאלץ את עצמנו להביא לפתרונו? תודה מראש לכל המגיבים. יניב.
 
החיים לא פשוטים

מעגלים נסגרים ומעגלים נפתחים ולפעמים מעגלים משתלבים זה בזה. אני חושב שקודם כל אתה צריך להעריך את חברתך על הפתיחות שגילתה בכך שלא הסתירה ממך את רגשותיה. רגשות אינם מכונה שאתה יכול להפסיק את פעולתה בבת אחת. תן לזמן לעשות את שלו ואל תלחץ.
 

הזוייה

New member
יקירי,

ידוע ששובו של האקס מעלה זעזועים לא קלים, מציף נוסטלגיות, חוויות וגורם לחיוכים תוך היזכרות בבדיחות קטנות שאף אחד לא יבין. ותמיד יישאר מקום שמור לו בלב מכיוון שאי אפשר ללחוץ על כפתור הdelete ולמחוק הכל. ומכיוון שבני האדם שונים, ובכל אחד מאיתנו טמון משהו שמייחד אותו ומבדיל אותו מהאחר. דבר שני, לצערך גברים שונים מנשים ולכן הדיאלקט נשמע קצת צורם. היא אומנם קצת נרגשת כעת בגלל הגילוי המסעיר, אבל אתה הוא זה שהיא בחרה בו. במקום להתעסק במה לא בסדר, תנסה לראות את הצד החיובי, אחרת זה יכרסם בך. היא תעזוב את זה לאט לאט, כי אתה הוא הדמות המשמעותית בחייה. בכל אחד מאיתנו טמונים סודות ורגשות מן העבר שלעולם לא נשתף אותם עם אף אחד. דווקא הקנאה העדינה שלך מוכיחה לה כמה היא חשובה לך. תנסה להיכנס לראש שלה, תחמיא לה שהיא חברה טובה לזולת, שיפה המעשה שהיא עשתה (כן, כמה שזה קשה לך, ובא לך להוציא לו את הכליה השנייה). תראה לה שאתה חלק מהסיפור אחרת תפסיד אותה, וזה יגרור לחיכוכים שיוסיפו עליהם עוד אנקונדות שלפתע צצו ואז הכל יתפוצץ. ואולי, בתוך תוכך, אתה לא ממש מכיר את אשתך לעתיד ואולי, אתה מפחד מהפתעות, ואלי פשוט אתה מחפש דברים שיאשרו את החשיבה שלך ויגרמו לך לעזוב? האם אתה בטוח בצעדים שלך? תביט על כל הקשר שלכם ותחשוב: )
 

ענבר.

New member
אילוץ הוא אילוץ.

תוצאות שמתקבלות כתוצאה מ"אילוץ להביא לפיתרון", סופן להחזיק מים. אצלי, התחושה, שאתה עדיין "מרשה" לעצמך לחשוב על צעד לאחור, בתקופת הארוסין. אקסים ואקסיות הם הצל שמלווה אותנו כל כל כל ימי חיינו, גם אם הלווי הזה נעשה בשתיקה. גם אם היא לא תדבר ולא תשתף אותך, הצל הזה ילווה אותה מחד, וירדוף אותך מאידך. רד מזה, תן לעצמכם את המרחב הנדרש לזוג שעומד להיכנס למסגרת של שיגרה...
ושיהיה לכם במזל טוב.
 

yanivfel

New member
סוף טוב הכל טוב - הכל בזכותכם!

כתבתי את ההודעה הזו שלי, שפתחה את השרשור, ברגעים של מועקה. כתבתי אותה פה בפורום כמו גם בעוד כמה פורומים מתאימים של בינו לבינה. התגובות שלכם, שברובן המוחץ היו יקרות מפז, הצליחו להעמידי בפרופורציות, לקבל את הדברים שאמרה אהובתי כנסיון לשתף אותי ולנשק אותה נשיקה ענקית של בוקר טוב, הבוקר. התגובות שלכם היו מחבקות ואוהבות. הן הסבירו בסבלנות ובצורה שקולה (על פי רוב) את אופי הדברים, כפי שעליי להבינם טוב יותר. הן הביאוני לשוחח עם ארוסתי הבוקר ולהסביר לה שאני אסיר תודה על ששיתפה אותי ברגשותיה. עם זאת, עשיתי עוול לאופי הדברים בכך שכתבתי שהיא עשתה השוואות ביני לבינו. לשם הדיוק - היא ציינה כמה תכונות חיוביות שלו, אבל זה הייתי אני שניסיתי למצוא את הקישור שלהן אליי... ובזאת חטאתי בשיחתי איתה ובאופן שבו כתבתי את הודעת פתיחת השרשור. אני שב ומודה לכם על העצות היקרות. יש לכם פה פורום חם ואוהב שהערכתי העמוקה והכנה נתונה לו! תודה. יניב.
 
למעלה