מתכנת המעונין להתחיל ב-3D

  • פותח הנושא lrx
  • פורסם בתאריך

lrx

New member
מתכנת המעונין להתחיל ב-3D

שלום לכולכם, קצת הקדמה: אני הוא מתכנת במקצועי ומעוניין להתחיל ב-3D. הסתובבתי בדפי הפורום ואתם עושים מידולים מדהימים, דבר שרק עושה לי יותר חשק להיכנס לתחום. ההתעניינות שלי נובעת מכך שאני מעוניין למדל אובייקטים ולייבא אותם לתוכניות שלי ע"י קוד(משהו אמר משחקי מחשב?). ועכשיו לשאלתי: לגבי בחירת תוכנה, אני מעוניין להתחיל עם Maya. אני מעוניין להתחיל מהדברים הבסיסיים ביותר ולהתקדם הלאה. מהם שלבי/מקורות הלימוד? תנו לי תוכנית עבודה שבסופה אדע למדל מודלים כמו קהילת הפורום, הרי אני משוכנע שלא כולם למדו קורס או משהו כזה. לעזרתכם אודה. תודה לכולכם!
 

Druyanizem

New member
יש הרבה מקורות

תקרא את המדריך למתחילים שנמצא למעלה. לדעתי, הדרך הכי טובה היא להתחיל עם מידול, אחרכך טקסטור, אחורי זה ללמוד קצת על תאורה, על רינדור... ובסופו של דבר על אנימציה כי זה תחום רחב בפני עצמו. יש לך מלא קישורים להסברים בקישורים של הפורום אז תשוטט קצת. ושיהיה המון בהצלחה!
 

Escova

New member
מצטרף לשאלה...

לאחר שראיתי אילו דברים מדהימים ניתן ליצור בתוכנות תלת מימד, אני מעוניין ללמוד לעבוד בהן... אין לי ניסיון על תוכנות תלת מימד, ניסיון גרפי של חצי שנה על תוכנת גרפיקה (Paint Shop) יספיק ? ולשאלת מיליון הדולר... עם אילו תוכנות כדי להתחיל ? (למטרות יצירה...אומנות...) שמעתי בינתיים רק על Poser...
 

Druyanizem

New member
**דעתי האישית**

תוכנות כמו פוזר וברייס הן רק טיזר לעולם התלת מימד... הן כלכך מוגבלות בהשוואה לתוכנות כמו מקס ומאיה ולייט וייב... אני בטוח שרוב האנשים שנמצאים בפורום הזה והתחילו ב-5 שנים האחרונות להכנס לעולם התלת מימד התלהבו בחודשים הראשונים מפוזר וברייס ואז התחילו לחקור את עולם הזה לעומק יותר (אני הייתי ככה). בכל אופן - אם אתה רוצה כיף... תבדוק את פוזר וברייס... אם אתה רוצה להכנס יותר עמוק לעולם... תבחר אחת מאלה: 3D studio max, maya, lightwave, cinema 4D ואני לא ממש מכיר... אבל שמעתי דברים טובים גם על blender . לכל תוכנה יש יתרונות וחסרונות. אני אישית עובד על מקס ומרוצה מאוד.
 

Escova

New member
אולי השאלה הזו קצת תפתח מלחמת

עולם, אבל... אני מוכרח... מה עדיף לדעתכם, Maya או 3d Max
 

eldarinn

New member
מצטרף לדעתך המלומדת

אני ממליץ גם לנסות קצת "לשחק" ולראות אם הנושא של התלת מימד לא רק קוסם לך אלא גם יש לך חשיבה תלת מימדית והענין מאתגר אותך ברמת הביצוע.
 

Voxel

New member
תשובה

רקע קצר - אני ראש צוות תוכנה ועובד בהיי-טק כבר כמה שנים, בעיקר בתכנות תלת-מימד. לפני כשנה וקצת, נתקלתי ב Zbrush בטעות באתר מפתחים שנקרא Gamasutraוהחלטתי שאני רוצה לעבור לתחום הזה. המגבלה העיקרית היא זמן פנוי ונחישות. התחלתי ללמוד את 3dsmax ואחרי חצי שנה נטשתי אותו לטובת Maya. לדעתי האישית maya יותר טובה מכמה טעמים, היא יותר אינטואיטיבית ונוחה, Mel יותר טבוע במערכת ומאפשר לעשות המון, והדבר הכי חשוב, אני מצאתי שהרשת עמוסה בחומרי לימוד על maya, שהכי טובים מבחינתי הם סרטי ההדרכה של Gnomon. הם עוברים על התוכנה ביסודיות ומקצועיות נהדרת ומסבירים לעומק כל דבר. אחרי שנתקלתי בהם, עקומת הלימוד שלי השתפרה פלאים וזה תענוג צרוף. אגב, היו כמה רגעים בתחילת הדרך שכמעט נשברתי בגלל גודל המשימה ותסכולים ומכשולים לא חסרים. העולם הזה עצום ורחב. הסוד לדעתי הוא ללמוד דברים לעומק ולרוחב ולא להישבר. היום אני ממשיך לללמוד את maya ויש לי עוד שעות על גבי שעות של סרטי הדרכה שאני מצפה בקוצר רוח ללמוד ולעבור. אם יש לך עוד שאלות, אל תהסס.
 

lrx

New member
תודה רבה לכולכם!

עזרתם לי מאוד. Voxel - אנסה ללכת בדרכך ולשלב את האהבה לתכנות במידול עם תוכנות 3D. אני בטוח שע"י שילוב של שני העולמות ניתן להפיק תוצרים מדהימים. אנסה את כוחי ב-Maya ע"י סרטי ההדרכה של Gnomon. בטח תראו אותי פה עוד הרבה. תודה שוב ושמח להצטרף לפורום!
 

lrx

New member
מבקש חוות דעת על מדריכי וידאו

בהזדמנות זו, אבקש חוות דעת על מדריכי וידאו של Digital-Tutors ו-Gnomon. האם עדיף ללמוד מ-Digital-Tutors או מ-Gnomon (עפ"י ניסיונכם כמובן) תודה לעונים.
 

Voxel

New member
השוואה

מנסיוני הקצר, digital-tutors בגישה יותר שטחית. Gnomon הוא בית ספר יותר רציני ומעמיק, נכנסים לכל כפתור ואופציה בכל פיטצ'ר שהם עוברים עליו. לדוגמא, המדריך של digital-tutors ל Mental ray הוא cd אחד כללי ולאחריו אפשר להגיע לתוצאות ברמה בינונית ללא הבנה מעמיקה. ל gnomon יש שלושה dvds שמלמדים את Mental ray ברמה מצויינת.
 
למעלה