מתלבטים בין 2 מסלולי לימודים – כך תקבלו החלטה נכונה

תוכן-מקודם

Member
מנהל
pexels-photomix-company-946250 (2).jpg
קרדיט תמונות: pexels

החלטה בין שני מסלולי לימוד יכולה להיות מאתגרת. כאשר כל החלטה יכולה להוביל בסופו של דבר למסלול אחר בקריירה ולתחום עיסוק שונה. מכיוון שמדובר בהחלטה משמעותית וחשובה יש לא מעט שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה.
אז אם אתם נמצאים לקראת הרשמה ללימודים ומתקשים להחליט בין 2 מסלולים שונים, כך תוכלו לקבל החלטה נכונה:

הליך של התבוננות פנימית​

חשבו על תחומי העניין, התשוקות והמטרות ארוכות הטווח שלכם. יש לנסות ולהבין מאילו נושאים או תחומים אתה באמת מתלהב. חשבו על החוזקות, החולשות שלכם ואיזו סוג של סביבת עבודה או לימודים מועדפת עליכם. כמובן, כאן יכולה לעלות השאלה אם אתם מתלבטים בין 2 תחומים קרובים כמו לדוגמא: הנדסת תוכנה או תואר במדעי המחשב. או בין 2 תחומים רחוקים יותר כמו לדוגמא, לימודי חשבונאות או לימודי עיצוב גרפי. אם התחומים קרובים, אז השלב של מחקר והתעמקות בפרטים יהיה משמעותי יותר בעבורכם מאשר השלב הזה. אם מדובר ב-2 מסלולים מתחומים רחוקים, להתבוננות הפנימית יכולה להיות לא מעט ערך והשפעה על ההחלטה.

מחקר מקיף ומעמיק של כל אחד מהמסלולים​

ההמלצה היא לאסוף מידע מפורט על כל אחד משני מסלולי הלימוד, כולל תכנית הלימודים, שיעורי הקורס, דרישות קדם ותוצאות קריירה פוטנציאליות. בנוסף על כך, מומלץ להשקיע אף יותר ולחקור את שוק העבודה והביקוש לאנשי מקצוע בכל תחום.

דברו עם יועצים ו"יודעי דבר"​

חפשו הדרכה וייעוץ מקצועי מיועצים אקדמיים, בוגרי המסלולים הרלוונטיים או אנשים אשר עוסקים במקצועות אליהם אתם מכוונים. אנשים אלה יכולים לספק תובנות לגבי מסלולי הלימוד ביניהם אתם מתלבטים. הם עשויים להציע נקודות מבט והמלצות חשובות על סמך תחומי העניין והיכולות שלכם.

התמחות ולמידה חווייתית​

יש לנסות ולחקור הזדמנויות להתמחות, תוכניות שיתופיות או עבודה התנדבותית בכל אחד מהמסלולים לגביהם אתם מתלבטים. ניסיון מעשי יכול לספק לכם הבנה ממקור ראשון של האחריות והאתגרים היומיומיים בכל אחד מהמסלולים וכחלק מכך, להשפיע על הבחירה.

ערכים, ציפיות ושאיפות​

יש לשקול ולתת מקום גם לערכים והעדיפויות האישיות שלכם. חשבו על גורמים כמו איזון בין עבודה לחיים, פוטנציאל השתכרות, יציבות בעבודה ושביעות רצון בעבודה. פרמטרים אלו עשויים להתיישר טוב יותר עם הערכים שלכם.

מגמות צפויות​

בכדי לקבל החלטה נכונה יש לחקור מגמות נוכחיות ועתידיות בשני מסלולי הלימוד ביניהם אתם מתלבטים. תחומים מסוימים עשויים להתפתח במהירות, להציע הזדמנויות חדשות, בעוד שאחרים עשויים להתמודד עם רוויה או אוטומציה. יש לקחת בחשבון שתקופת הלימודים אורכת כ-3 – 4 שנים ואם תבקשו לעשות גם תואר שני מדובר בפרק זמן ארוך יותר ויש לקחת בחשבון שבתקופה הזאת עתידים לקרות לא מעט שינויים.

שיקולים פיננסיים​

העריכו את ההיבטים הפיננסיים, לרבות עלויות שכר לימוד, הלוואות פוטנציאליות לסטודנטים ומשכורות צפויות בכל תחום. ערכו תקציב וקבעו כיצד הבחירה שלכם תשפיע על מצבכם הכלכלי ובססו את הבחירה שלכם גם על הפרמטר הזה.

יעדים לטווח ארוך​

קחו בחשבון את יעדי הקריירה אותם אתם מצבים לטווח הארוך והאם מסלול לימודים אחד מבין השניים נראה כמתאים יותר ליעדים אלו. שיש לקול את הפוטנציאל לצמיחה, אפשרויות הקידום השונות ומידת שביעות רצון הפוטנציאלית בקריירה בכל אחד משני התחומים שאתם שוקלים.

לסיכום, אם אתם מתלבטים בין 2 מסלולים, קיימת חשיבות גבוהה שתיקחו בחשבון את כל הפרמטרים אשר יכולים לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת, נבונה ומתאימה – אין סיבה להתפשר על פחות.
 
למעלה