מתלבטים לגבי גן ילדים

החורזת**

New member
מסכימה איתך שמסגרת רננים היא

אחת המסגרות הטובות של החינוך המיוחד ברחובות. עם זאת כדי להעמיד דברים על דיוקם, המסגרת אינה מיועדת דווקא לילדים עם פ.ד.ד אלא לילדים בגילאי 3-7 שנים עם בעיות התפתחותיות שונות. יש שם אכן שמונה כיתות גן המחולקות לפי רמת התפקוד של הילד (מכיתה ללילדים עם פיגור בינוני ועד כיתה ללקויי למידה ברמה גבוהה שעובדת על מוכנות ללמידה וחלק נכבד מבוגריה ממשיכים אח"כ בחינוך רגיל) ולא ע"פ התסמונת שלו. כל הטיפולים הפאררפואיים ניתנים במקום וכן יש מגוון של תרפיות שונות.
 

LeonardoDV

New member
מתלבטים לגבי גן ילדים

בננו בן ה-4 אובחן כאספרגר, משולב כרגע בגן רגיל עם סייעת ומקבל טיפול של פסיכולוג ומרפא בעיסוק מחוץ למסגרת הגן, אך לא באופן אינטנסיבי - פעמיים בשבוע. אנו מתלבטים לגבי המשך הדרך. האם להשאירו במסגרת גן רגיל עם סייעת ותגבור של ריפוי מחוץ למסגרת הגן, או להכניסו למסגרת כלשהי של חינוך מיוחד או גן משולב ולקראת גן חובה להחזירו למסגרת רגילה עם סייעת. רצוי לציין, שיחסית לאספרגר הילד בתיפקוד גבוהה, הוא מתקשר עם בני גילו ועם מבוגרים, משחק במשחקי סימולאציה, נהנה ממגע ויש לו יכולות מוטוריות מעולות. הסימפטומים מתבטאים בעיקר, בקבעונות שונים, חוסר גמישות במשחק וקושי בפיתוח המשחק, קושי בפרגמטיקה של שפה וחוסר רגישות לאנשים אחרים. הייתי רוצה לקרוא דעות של כאלו, שהיו במקומנו ועברו את אחד המסלולים, לגביהם אנו מתלבטים. כמו כן המלצות לגבי מסגרות מתאימות באזור נס-ציונה והסביבה. תודה מראש
 

תירתיר2

New member
דעתי היא...

אני אם לילד בן 5 שאובחן כאספרגר. היכולות של בנך כפי שאתה מתאר אותם נשמעות אכן טובות. אני חושבת-לפחות על פניו, שהילד מתאים להיות במסגרת רגילה, כמובן עם התמיכה הדרושה. המקרים בהם מוציאים ילד עם קשיי תקשורת לחינוך המיוחד, הם כאשר הוא אינו מפיק מספיק מהשהות בחברת ילדים רגילה. אם בנכם מתקשר בצורה טובה עם ילדים ומבוגרים, ומקבל סיוע וטיפולים מחוץ לגן, אין סיבה להוציאו לגן מיוחד. למיטב ידיעתי גם אין מסגרות שמתאימות בצורה אידיאלית לילדי אספרגר. בהצלחה.
 

נונינה1

New member
מסכימה עם תירתיר בגדול אבל....

חשוב מאוד גם שהילד כן יקבל את התמיכה האפשרית ע"י אנשי מקצוע מחוץ לגן, תמיכה בגן אם אפשר וצריך והדרכה של האנשים שאיתו בגן ע"י הצוות המקצועי המטפל. האם הפסיכולוג והמרפאה בעיסוק חושבים שהוא מקבל מספיק טיפול ואת כל הטיפולים הנדרשים ? האם כדאי להוסיף תמיכה בגן ? או להדריך את הצוות בגן כך שיתמוך בו באופן חיובי ולא יכנס איתו למצבים לא בריאים. הכל במסגרת היכולת הכלכלית כמובן, אבל אם היא לא מספיקה אולי כדאי כן לשקול גן טיפולי שייתן את כל התמיכה הנדרשת לפחות לשנה הקרובה ואח"כ לחזור לשילוב. הילדים שלנו גם האינטיליגנטים מאוד זקוקים לסיוע המקצועי על מנת להתפתח באותם תחומים בהם יש להם קושי, ובלי התמיכה הם עלולים להגרר לאט מדי או להיתקע וחבל.
 

נונינה1

New member
מסכימה עם תירתיר בגדול אבל....

חשוב מאוד גם שהילד כן יקבל את התמיכה האפשרית ע"י אנשי מקצוע מחוץ לגן, תמיכה בגן אם אפשר וצריך והדרכה של האנשים שאיתו בגן ע"י הצוות המקצועי המטפל. האם הפסיכולוג והמרפאה בעיסוק חושבים שהוא מקבל מספיק טיפול ואת כל הטיפולים הנדרשים ? האם כדאי להוסיף תמיכה בגן ? או להדריך את הצוות בגן כך שיתמוך בו באופן חיובי ולא יכנס איתו למצבים לא בריאים. הכל במסגרת היכולת הכלכלית כמובן, אבל אם היא לא מספיקה אולי כדאי כן לשקול גן טיפולי שייתן את כל התמיכה הנדרשת לפחות לשנה הקרובה ואח"כ לחזור לשילוב. הילדים שלנו גם האינטיליגנטים מאוד זקוקים לסיוע המקצועי על מנת להתפתח באותם תחומים בהם יש להם קושי, ובלי התמיכה הם עלולים להגרר לאט מדי או להיתקע וחבל.
 

נונינה1

New member
מסכימה עם תירתיר בגדול אבל....

חשוב מאוד גם שהילד כן יקבל את התמיכה האפשרית ע"י אנשי מקצוע מחוץ לגן, תמיכה בגן אם אפשר וצריך והדרכה של האנשים שאיתו בגן ע"י הצוות המקצועי המטפל. האם הפסיכולוג והמרפאה בעיסוק חושבים שהוא מקבל מספיק טיפול ואת כל הטיפולים הנדרשים ? האם כדאי להוסיף תמיכה בגן ? או להדריך את הצוות בגן כך שיתמוך בו באופן חיובי ולא יכנס איתו למצבים לא בריאים. הכל במסגרת היכולת הכלכלית כמובן, אבל אם היא לא מספיקה אולי כדאי כן לשקול גן טיפולי שייתן את כל התמיכה הנדרשת לפחות לשנה הקרובה ואח"כ לחזור לשילוב. הילדים שלנו גם האינטיליגנטים מאוד זקוקים לסיוע המקצועי על מנת להתפתח באותם תחומים בהם יש להם קושי, ובלי התמיכה הם עלולים להגרר לאט מדי או להיתקע וחבל.
 

keren1877

New member
שלום רב...

שמי קרן ואני סטודנטית לפסיכולוגיה שמתמחה בפסיכולוגיה התפתחותית. במהלך השנה האחרונה התנדבתי בגן ילדים שטיפל בילדים שאובחנו כאוטוסטים או כבעלי אספרגר. אחד הילדים בגן היה ברמה מאוד דומה לבנך, והטיפול שהוצע לו ע"י הפסיכולוגית שאחראית על הגן היה לשלב בין הגן שבו הוא היה לבין גן ילדים "רגיל" שנמצא בסמוך. למעשה, הוא החל מעין תהליך הדרגתי של כניסה לגן ילדים "רגיל", כשבכל שבוע נשאר שם חצי שעה או קצת יותר, עד לשלב הנוכחי, שבו הוא נמצא שם מרבית שעות היום, אבל בא לאכול צהריים בגן הטיפולי ומשתתף בחלק מהפעילויות. ככה הוא גם מקבל טיפול יחידני יותר וגם בא במגע עם ילדים ותכנים המתאימים לגילו והתורמים לו להתפתחות. בכל מקרה, הייתי ממליצה לך להתייעץ עם הפסיכולוגית שאבחנה אותו ולשמוע מה דעתה, ייתכם ששילוב הדרגתי יהיה הטוב ביותר עבורו... שיהיה בהצלחה!
 

ריקי 04

New member
מכיוון שהבן שלך כבר נמצא היום בגן

רגיל - אני לא בטוחה שצריך שילוב הדרגתי, אבל מודה שיש כאלו שבוחרים להנות משני העולמות... מבחינתנו הבן הולך לגן רגיל ואין ספקות, וזה כשהוא אומנם "בתפקוד גבוה", אבל בואי נודה שעדיין יש פער עצום בין "בתפקוד גבוה" לבין אספרגר. אנחנו בוחרים בגן רגיל כי הבעיות של הילד חברתיות-תקשורתיות, ולדעתנו המקום הכי טוב להתמודד איתן הוא עם 30 ילדים שיכריחו אותו לתקשר (יש אחת שעושה את זה בצורה נפלאה מתחילת השנה, והשאר - בתורנות...). כמובן - עם סייעת, ואחרי הצהריים מאד מטורטרים - כדי להשלים את כל הטיפולים הפארא-רפואיים.
 

imashelo

New member
לי יש דעה שונה

בני בן שלוש, pdd nos בתפקוד גבוה (הרופאים המאבחנים שראו אותו טוענים שאבחון כאספרגר לא אפשרי לפני גיל 5-6). נמצא כרגע בגן רגיל עם סייעת נהדרת ומקבל טיפולים אחה"צ. בשנה הבאה ילך לגן תקשורת בחנוך המיוחד. כפי שאני רואה את זה, חשוב להתחיל את המסלול בגן מיוחד, גם עבור הילד וגם עבור ההורים. כדי לתת טיפול אופטימלי בשנים שיבואו צריך לדעת כמה שיותר, ולפרטי פרטים, על הילד ובעיותיו. ידע כזה אפשר לאסוף, לדעתי, רק דרך עבודה יומיומית ולאורך תקופה ארוכה עם הילד. בגן תקשורתי אמור להיות צוות מקצועי ומיומן שגם נותן טיפול אינטנסיבי וגם יכול לספק להורים אינפורמציה רבת ערך שמבוססת, כאמור, על ההתנהלות היומיומית של הילד. אחרי שנה כזו, מעבר לטיפול האינטנסיבי, קל יותר להגיע להחלטות מושכלות לגבי המשך הדרך. לי כהורה חשוב מאוד להיות חלק מרשת מידע ותמיכה של אנשי מקצוע שמכירים את הילדון לפני ולפנים, ולא לסמוך רק על חוות הדעת של הסייעת ושל מטפלים שרואים אותו לשעה-שעתיים בשבוע ובתנאי "מעבדה". אני נוטה גם לקבל את דברי אחת הרופאות שאבחנו את הבן שלי, שהיתרונות בטיפול האינטנסיבי בגן מקצועי ותומך עולים על היתרונות שבהמצאות בין ילדים רגילים. כך הילד יכול לקבל כלים שיאפשרו לו להתמודד טוב יותר בחנוך הרגיל בעתיד. זה נכון, לדעתי, לפחות לשנה הראשונה. כמובן שחשוב מאוד לבחור בגן תקשורתי שמציע גם גן משלב, וכמו כן לוודא שיש לפחות ילד או שניים בגן בתפקוד גבוה כמו הילד שלך. פעילויות שמעבר לכך עם ילדים נורמטיביים אפשר להשלים אחה"צ.
 
למעלה