שום דבר הוא לא one way ticket
מנסיונם של אחרים, תמיד אפשר להחליף מסגרת . עם הגיל והטיפולים, הילדים שלנו משתנים , מתפתחים ומתקדמים (טוב - לפחות חלקם). מכירה באופן אישי, ילדים שהתחילו מגן תקשורת, והמשיכו לכיתות תקשורת בבתי ספר רגילים, ומשם אף עברו עם הזמן לשילוב מלא, ללא סייעת צמודה. פשוט עברו מהכיתות הקטנות והשתבצו בכיתות הגדולות. וישנם כאלו שנשארו בשיבוץ של הכיתה הקטנה, אך למדו שילוב מלא בכיתות הגדולות, ובצהריים עם סיום הלימודים בכיתות הגדולות, חזרו לכיתות האם שלהם, שם המשיכו לקבל את הטיפולים הרגשיים, וכל מה שנזדקקו לו, כולל עזרה בהכנת שיעורי בית והתכוננות למבחנים. כיום שלושת הילדים שאני מכירה, האחד שעבר לשילוב מלא לגמרי, והשניים שנשארו בכיתות הקטנות, סיימו כיתות יב' עם בגרות מלאה. אחד מהם אף מתגייס לצבא, גיוס מלא, לא יודעת אבל להגיד לגבי הפרופיל, והשניים האחרים, בשלבים לקראת התנדבות לצבא. האחד שהוא מוזיקאי, כנראה ישובץ בתזמורת צה"ל.