מצד אחד הפקקים בכבישים הראשיים מתחילים לחזור. וייז לא ממש מדווח (בצדק) אבל הם שם. האזעקה תפסה אותי היום באחד מהם.
מצד שני תדירות הרכבות ירדה, אפילו לרבע מאשר בשגרה, ועדיין לא מעלים אותה.
אם נחשוב רק על ביטחון, קשה מאוד לכוון רקטה על רכבת נוסעת (בטח ברמת ה"דיוק" של ר. ישראל), ואילו פגיעה של טילים בפקקי ענק עלולה לגרום נזק רב.
צריך להתעשת (גם) במשרד התחבורה. במקום לעשות תשדירים ברדיו מסוג "משרד התחבורה למענכם במלחמה".
מבחינת נהיגה בתנאים כאלו - שמירת מרחק וקמפיין לשמירת מרחק הם דרך להקשות על פגיעה בטור רכבים צפוף.
יש צירים כמו האיילון וגהה שפשוט עדיף להמנע כי הם פקק אחד ענק.
זה שרגב מעתיקה את כשלונות הקורונה שלה למלחמה עצוב אך לא מפתיע. בפעם הראשונה שהמשרד הוצע לה היא שאלה מה לה ולתחבורה.
אולי יש מקום לדרוש מיגוניות ליד תחנות באזורים בינעירוניים פתוחים, אך בערים אני לא רואה איך ימקמו מבנים כאלו ברחובות.
בבניה עם מקלטים אולי צריך לשקול לפתוח מקלטים לציבור הרחב בבניינים הסמוכים לתחנות. בבריטניה עדיין אפשר למצוא מגי פעם שלטי S היסטוריים שציינו מיקומי מקלטים ציבוריים בעידן הבליץ ומלחמת העולם השניה.
בבנייה עם ממ"דים זה בעייתי יותר כי אלו חדרים בבתים פרטיים ובבנייה מוקדמת יותר אין מקומות מקלט.
בשכונות מסויימות בירושלים יש מקלטים ציבוריים שאינם חלק מבניין כזה או אחר. יש כזה ברחוב עזה מול הבית של מר גולדה 2. אולי מוטב שמקלטים אלו יפתחו לציבור וכך גם מקלטים של בנייני מסחר ומשרדים. אולי יהיה צורך באיזשהו גוף אכיפה שישמור על הסדר במקלטים כאלו וידאג שאנשים לא יתנחלו בהם אלא ישתמשו בהם לזמני האזעקות.
אני חייב לומר שהמדיה בחו"ל אינה משקפת את היקף מתקפות הטילים על ישראל. האתרים הישראלים מביאים אזעקה פה, התרעה שם, אך קשה לבנות מהם תמונת מצב. מאיך שמארחיי ברעננה מדברים ומהדיון הזה מדתקף שזה מצב מתמשך ונרחב המשפיע כל כל הארץ פעמים רבות ביום.