מתלבטת. תרגישו חופשיים למחוק.

מצד אחד הפקקים בכבישים הראשיים מתחילים לחזור. וייז לא ממש מדווח (בצדק) אבל הם שם. האזעקה תפסה אותי היום באחד מהם.
מצד שני תדירות הרכבות ירדה, אפילו לרבע מאשר בשגרה, ועדיין לא מעלים אותה.
אם נחשוב רק על ביטחון, קשה מאוד לכוון רקטה על רכבת נוסעת (בטח ברמת ה"דיוק" של ר. ישראל), ואילו פגיעה של טילים בפקקי ענק עלולה לגרום נזק רב.
צריך להתעשת (גם) במשרד התחבורה. במקום לעשות תשדירים ברדיו מסוג "משרד התחבורה למענכם במלחמה".
 

מיקלוש77

Well-known member
מצד אחד הפקקים בכבישים הראשיים מתחילים לחזור. וייז לא ממש מדווח (בצדק) אבל הם שם. האזעקה תפסה אותי היום באחד מהם.
מצד שני תדירות הרכבות ירדה, אפילו לרבע מאשר בשגרה, ועדיין לא מעלים אותה.
אם נחשוב רק על ביטחון, קשה מאוד לכוון רקטה על רכבת נוסעת (בטח ברמת ה"דיוק" של ר. ישראל), ואילו פגיעה של טילים בפקקי ענק עלולה לגרום נזק רב.
צריך להתעשת (גם) במשרד התחבורה. במקום לעשות תשדירים ברדיו מסוג "משרד התחבורה למענכם במלחמה".
לגמרי איתך.

כבר כתבתי פה בשתי הזדמנויות נפרדות שלהמתין בתחנה חצי שעה לאוטובוס באיזור שאין בו מחסה קרוב (בניין או חדר מדרגות) זאת סכנה של ממש.

צריך לחזור ולהעלות את תדירות האוטובוסים והרכבות למקסימום האפשרי בהינתן למגבלות כוח האדם: רק חלק מזערי מנהגי האוטובוס גויס ולמרות זאת התדירות נחתכה בחצי. בעניין הרכבת אני מניח שיש קצת יותר מגוייסים באופן יחסי אבל לא ברמה שמצדיקה את התדירות שיש כיום (הורידו את הקו בלולאת השרון מ 4 רכבות בשעה לאחת, את הקווים ממודיעין לנהריה ומבאר שבע לנהריה חתכו בחצי, וגם את אשקלון בנימינה. את הקווים לכרמיאל, בית שאן, בית שמש ודימונה ביטלו לגמרי, וגם את ירושלים מודיעין). זה לחלוטין כמות מוגזמת של צמצומים ביחס למגבלות כוח האדם.

לא צריך להתעלל בנוסעים כמו שהתעללו בתקופת הקורונה, כשחזרו הנוסעים אבל לא חזרה התדירות. ובמקרה זו אותה שרה מנותקת, שמאמללת ומקצצת.
 

מנכל אחד

Well-known member
לגמרי איתך.

כבר כתבתי פה בשתי הזדמנויות נפרדות שלהמתין בתחנה חצי שעה לאוטובוס באיזור שאין בו מחסה קרוב (בניין או חדר מדרגות) זאת סכנה של ממש.

צריך לחזור ולהעלות את תדירות האוטובוסים והרכבות למקסימום האפשרי בהינתן למגבלות כוח האדם: רק חלק מזערי מנהגי האוטובוס גויס ולמרות זאת התדירות נחתכה בחצי. בעניין הרכבת אני מניח שיש קצת יותר מגוייסים באופן יחסי אבל לא ברמה שמצדיקה את התדירות שיש כיום (הורידו את הקו בלולאת השרון מ 4 רכבות בשעה לאחת, את הקווים ממודיעין לנהריה ומבאר שבע לנהריה חתכו בחצי, וגם את אשקלון בנימינה. את הקווים לכרמיאל, בית שאן, בית שמש ודימונה ביטלו לגמרי, וגם את ירושלים מודיעין). זה לחלוטין כמות מוגזמת של צמצומים ביחס למגבלות כוח האדם.

לא צריך להתעלל בנוסעים כמו שהתעללו בתקופת הקורונה, כשחזרו הנוסעים אבל לא חזרה התדירות. ובמקרה זו אותה שרה מנותקת, שמאמללת ומקצצת.
בחברת קווים, הנהגים מהמגזר הערבי לא הגיעו לעבודה, ממה שנאמר לי מדובר בלחץ חברתי פנימי שלא להגיע לעבודה.
 

מיקלוש77

Well-known member
בחברת קווים, הנהגים מהמגזר הערבי לא הגיעו לעבודה, ממה שנאמר לי מדובר בלחץ חברתי פנימי שלא להגיע לעבודה.
בימים הראשונים היה פחד של רבים בציבור הערבי להגיע לעבודה (כנראה מחשש למעשי נקם). בגלל זה גם היה מחסור עצום של שליחים וסדרנים במרכולים. עברנו את השלב הזה לשמחת הכל, וכיום יש אחוז התייצבות מאוד גבוה של עובדים. לכן אני מניח שגם נהגי האוטובוס מהמגזר הערבי חזרו לעבודה.
 

Ccyclist

Well-known member
מצד אחד הפקקים בכבישים הראשיים מתחילים לחזור. וייז לא ממש מדווח (בצדק) אבל הם שם. האזעקה תפסה אותי היום באחד מהם.
מצד שני תדירות הרכבות ירדה, אפילו לרבע מאשר בשגרה, ועדיין לא מעלים אותה.
אם נחשוב רק על ביטחון, קשה מאוד לכוון רקטה על רכבת נוסעת (בטח ברמת ה"דיוק" של ר. ישראל), ואילו פגיעה של טילים בפקקי ענק עלולה לגרום נזק רב.
צריך להתעשת (גם) במשרד התחבורה. במקום לעשות תשדירים ברדיו מסוג "משרד התחבורה למענכם במלחמה".

מבחינת נהיגה בתנאים כאלו - שמירת מרחק וקמפיין לשמירת מרחק הם דרך להקשות על פגיעה בטור רכבים צפוף.

יש צירים כמו האיילון וגהה שפשוט עדיף להמנע כי הם פקק אחד ענק.

זה שרגב מעתיקה את כשלונות הקורונה שלה למלחמה עצוב אך לא מפתיע. בפעם הראשונה שהמשרד הוצע לה היא שאלה מה לה ולתחבורה.

אולי יש מקום לדרוש מיגוניות ליד תחנות באזורים בינעירוניים פתוחים, אך בערים אני לא רואה איך ימקמו מבנים כאלו ברחובות.

בבניה עם מקלטים אולי צריך לשקול לפתוח מקלטים לציבור הרחב בבניינים הסמוכים לתחנות. בבריטניה עדיין אפשר למצוא מגי פעם שלטי S היסטוריים שציינו מיקומי מקלטים ציבוריים בעידן הבליץ ומלחמת העולם השניה.

בבנייה עם ממ"דים זה בעייתי יותר כי אלו חדרים בבתים פרטיים ובבנייה מוקדמת יותר אין מקומות מקלט.

בשכונות מסויימות בירושלים יש מקלטים ציבוריים שאינם חלק מבניין כזה או אחר. יש כזה ברחוב עזה מול הבית של מר גולדה 2. אולי מוטב שמקלטים אלו יפתחו לציבור וכך גם מקלטים של בנייני מסחר ומשרדים. אולי יהיה צורך באיזשהו גוף אכיפה שישמור על הסדר במקלטים כאלו וידאג שאנשים לא יתנחלו בהם אלא ישתמשו בהם לזמני האזעקות.

אני חייב לומר שהמדיה בחו"ל אינה משקפת את היקף מתקפות הטילים על ישראל. האתרים הישראלים מביאים אזעקה פה, התרעה שם, אך קשה לבנות מהם תמונת מצב. מאיך שמארחיי ברעננה מדברים ומהדיון הזה מדתקף שזה מצב מתמשך ונרחב המשפיע כל כל הארץ פעמים רבות ביום.
 

קו 415

Active member
מבחינת נהיגה בתנאים כאלו - שמירת מרחק וקמפיין לשמירת מרחק הם דרך להקשות על פגיעה בטור רכבים צפוף.

יש צירים כמו האיילון וגהה שפשוט עדיף להמנע כי הם פקק אחד ענק.

זה שרגב מעתיקה את כשלונות הקורונה שלה למלחמה עצוב אך לא מפתיע. בפעם הראשונה שהמשרד הוצע לה היא שאלה מה לה ולתחבורה.

אולי יש מקום לדרוש מיגוניות ליד תחנות באזורים בינעירוניים פתוחים, אך בערים אני לא רואה איך ימקמו מבנים כאלו ברחובות.

בבניה עם מקלטים אולי צריך לשקול לפתוח מקלטים לציבור הרחב בבניינים הסמוכים לתחנות. בבריטניה עדיין אפשר למצוא מגי פעם שלטי S היסטוריים שציינו מיקומי מקלטים ציבוריים בעידן הבליץ ומלחמת העולם השניה.

בבנייה עם ממ"דים זה בעייתי יותר כי אלו חדרים בבתים פרטיים ובבנייה מוקדמת יותר אין מקומות מקלט.

בשכונות מסויימות בירושלים יש מקלטים ציבוריים שאינם חלק מבניין כזה או אחר. יש כזה ברחוב עזה מול הבית של מר גולדה 2. אולי מוטב שמקלטים אלו יפתחו לציבור וכך גם מקלטים של בנייני מסחר ומשרדים. אולי יהיה צורך באיזשהו גוף אכיפה שישמור על הסדר במקלטים כאלו וידאג שאנשים לא יתנחלו בהם אלא ישתמשו בהם לזמני האזעקות.

אני חייב לומר שהמדיה בחו"ל אינה משקפת את היקף מתקפות הטילים על ישראל. האתרים הישראלים מביאים אזעקה פה, התרעה שם, אך קשה לבנות מהם תמונת מצב. מאיך שמארחיי ברעננה מדברים ומהדיון הזה מדתקף שזה מצב מתמשך ונרחב המשפיע כל כל הארץ פעמים רבות ביום.
כשלונות הקורונה?
הפעם במקום לבטל את הרכבות לחלוטין היא הוסיפה בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
כשלונות הקורונה?
הפעם במקום לבטל את הרכבות לחלוטין היא הוסיפה בשבת.

תואר כאן מצב של הורדת תדירויות הגוררת המתנות ארוכות מסכנות חיים בתחנות אוטובוס שאין בקרבתן מרחב מוגן.

זו חזרה על מדיניות הקיצוצים של השרה בעידן הקורונה - אם יש בעיה מקצצים בתדירויות ולעזאזל ההשלכות.

ולא - רכבת כל שעתיים לתחנות ספורות שאין תח"צ אליהן זה לא שירות סביר אלא בקע בחומת העוצר.
 

מיקלוש77

Well-known member
תואר כאן מצב של הורדת תדירויות הגוררת המתנות ארוכות מסכנות חיים בתחנות אוטובוס שאין בקרבתן מרחב מוגן.

זו חזרה על מדיניות הקיצוצים של השרה בעידן הקורונה - אם יש בעיה מקצצים בתדירויות ולעזאזל ההשלכות.

ולא - רכבת כל שעתיים לתחנות ספורות שאין תח"צ אליהן זה לא שירות סביר אלא בקע בחומת העוצר.
כל עוד אנשים עובדים בהיקפים של היום, אין הצדקה לתדירויות הכל כך נמוכות. הן בגלל סכנת החיים בהמתנות הארוכות, והן בגלל שחלק מהאנשים עוברים לרכב פרטי שגם זה מסוכן בעקבות הטילים.

בתקופת הקורונה קיצצו תדירות כדי לדרבן אנשים לא לצאת מהבית, אבל התוצאה היא שצופפו אנשים באוטובוסים והגדילו את כמות ההדבקות.

השרה מנותקת לחלוטין, ומקצצת בדיוק כשאסור לקצץ, גם במחיר של סכנה בריאותית (קורונה) או סכנת חיים (מלחמה). זה שהיא אפשרה רכבות בשבת זה מבורך. אבל הבנתי שכבר עשו סיבוב פרסה ועכשיו מאפשרים את זה רק למגוייסים ולא לציבור הרחב! זה פשע, במיוחד בתקופה כזו, כי זה מונע מאנשים להגיע לבקר קרובים או להגיע לבקר בבתי החולים.

כתבתי על זה בפוסט אחר.

לסיכום: צריך להחזיר את התדירות בימי השבוע למקסימום האפשרי, הן ברכבות והן באוטובוסים, ובסופי השבוע לאפשר לכולם לנסוע. די להתעמרות באזרחים במצב הקשה כל כך גם ככה.
 
מצד אחד הפקקים בכבישים הראשיים מתחילים לחזור. וייז לא ממש מדווח (בצדק) אבל הם שם. האזעקה תפסה אותי היום באחד מהם.
מצד שני תדירות הרכבות ירדה, אפילו לרבע מאשר בשגרה, ועדיין לא מעלים אותה.
אם נחשוב רק על ביטחון, קשה מאוד לכוון רקטה על רכבת נוסעת (בטח ברמת ה"דיוק" של ר. ישראל), ואילו פגיעה של טילים בפקקי ענק עלולה לגרום נזק רב.
צריך להתעשת (גם) במשרד התחבורה. במקום לעשות תשדירים ברדיו מסוג "משרד התחבורה למענכם במלחמה".
לגבי הרכבת - הבעיה העיקרית שלה היא מאבטחים שאחוז גבוה מהם מגויסים. בשגרה אולי אפשר להתווכח על ההנחיה לשים מאבטחים אבל כרגע בטח שלא.
אני מניח שזו לא הבעיה היחידה, ולכן יש גם הפחתת תדירות בקווים שכן פועלים אבל על הבעיות האחרות אני לא יודע. אני כן יודע לספר שבתבל (הרק"ל בגוש דן) עזבו את הארץ עובדים זרים רבים וזה מקשה עליהם לעמוד במישמה בלו"ז מלא, אם כי גם הם מתגברים לאט לאט חזרה את השירות ככל שהם יכולים.

לגבי אוטובוסים, הרצון של כולם הוא לחזור כמה שיותר מהר לתדירות של טרם המלחמה. ורואים גם מיום ליום גם יותר נסיעות מתוכננות וגם ירידה באחוז האי ביצוע (הוא עדיין גבוה יחסית לשגרה וכמו שאנחנו יודעים גם בשגרה הוא לא היה משהו). כלומר זה איזון דק בין הרצון לחזור לשגרה לבין הכנת תוכנית שהמפעיל יידע שהוא יוכל לעמוד בה.

השגרה מטפטפת אט אט חזרה אל תוך חיינו וזה מתבטא גם במספר הנוסעים (העדיין נמוך) שהולך ועולה לאיטו. כל מה שאני יכול להגיד הוא שהמשרד עוקב אחר כל הגמות האלה והחזרת השירות מתבצעת בקצב מהיר יותר מחזרת הנוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי הרכבת - הבעיה העיקרית שלה היא מאבטחים שאחוז גבוה מהם מגויסים. בשגרה אולי אפשר להתווכח על ההנחיה לשים מאבטחים אבל כרגע בטח שלא.
אני מניח שזו לא הבעיה היחידה, ולכן יש גם הפחתת תדירות בקווים שכן פועלים אבל על הבעיות האחרות אני לא יודע. אני כן יודע לספר שבתבל (הרק"ל בגוש דן) עזבו את הארץ עובדים זרים רבים וזה מקשה עליהם לעמוד במישמה בלו"ז מלא, אם כי גם הם מתגברים לאט לאט חזרה את השירות ככל שהם יכולים.

לגבי אוטובוסים, הרצון של כולם הוא לחזור כמה שיותר מהר לתדירות של טרם המלחמה. ורואים גם מיום ליום גם יותר נסיעות מתוכננות וגם ירידה באחוז האי ביצוע (הוא עדיין גבוה יחסית לשגרה וכמו שאנחנו יודעים גם בשגרה הוא לא היה משהו). כלומר זה איזון דק בין הרצון לחזור לשגרה לבין הכנת תוכנית שהמפעיל יידע שהוא יוכל לעמוד בה.

השגרה מטפטפת אט אט חזרה אל תוך חיינו וזה מתבטא גם במספר הנוסעים (העדיין נמוך) שהולך ועולה לאיטו. כל מה שאני יכול להגיד הוא שהמשרד עוקב אחר כל הגמות האלה והחזרת השירות מתבצעת בקצב מהיר יותר מחזרת הנוסעים.

אולי זו הזדמות לייעל את מערכת האוטובוסים. לקצץ בכל ה"חלופות" למיניהן ולהעביר תשומות לקווים החזקים כדי שתהיה בהם תדירות טובה למרות המצב.
 

מוישי67

Active member
אולי זו הזדמות לייעל את מערכת האוטובוסים. לקצץ בכל ה"חלופות" למיניהן ולהעביר תשומות לקווים החזקים כדי שתהיה בהם תדירות טובה למרות המצב.
ראיתי שזה קרה בשבועיים האחרונים בקווי מודיעין עילית (לבני ברק קו 200 בלבד במקום 5 קווים, לירושלים קו 300 במקום 4 קווים) חבל שאין סיכוי שזה ימשיך ככה באופן קבוע
 
בירושלים התדירות כבר קרוב לרגילה , הייתה נמוכה יותר בימים הראשונים,
בנוסף השבוע חזרו פועלים גם לעבוד על קווי הרקלת החדשים.

לא נראה שפה יש בעיית עובדים שלא מגיעים.
 

מיקלוש77

Well-known member
בירושלים התדירות כבר קרוב לרגילה , הייתה נמוכה יותר בימים הראשונים,
בנוסף השבוע חזרו פועלים גם לעבוד על קווי הרקלת החדשים.

לא נראה שפה יש בעיית עובדים שלא מגיעים.
נכון, הקווים העירוניים בירושלים מתפקדים כמעט כרגיל. יצא לי לנסוע בקווים 15 ו 13 השבוע ושמתי לב לזה. גם בחיפה התדירות כמעט מלאה, נסעתי בקו 1 ו 115.

אבל בבינעירוניים המצב עדיין רע, דוגמא של קווים שנאלצתי לנסוע בהם השבוע ושבוע שעבר ששם יש ממש קיצוץ דרקוני בחצי:

מודיעין ירושלים קו 110
תל אביב מודיעין קו 111
ראשון לציון מודיעין קו 162
ראשון לציון תל אביב קווים 277 ו 74.
תל אביב חיפה (קו 900 ביום שישי).

וזה רק מהניסיון האישי שלי. בוודאי יש עוד מלא.

לגבי קווי הרכבת - בקו הכחול בירושלים לא ראיתי עובדים לאורך גולדה מאיר, אבל לא יצא לי להסתובב באתרי עבודה אחרים בעיר, כך שאני לא יודע אם זה נקודתי או לא.
 
למעלה