על פי רוב עוצמת ההידוק המירבית המותרת מסומנת
או שהיא מסומנת על השלדה/בורג, או שהיא מפורטת במדריך למשתמש.
אם אתה לא בטוח - אז המספרים שנתתי יתאימו ברוב המקרים. גם בשלדת אלומיניום לא צריך להדק יותר מדי, בפרט כאשר אתה מהדק בורג פלדה להברחת אלומיניום, אבל בכל זאת הסיכוי לשבר ונזק קצת פחות.
״טורק״ זה שם מקובל למפתחות שמאפשרים להדק במומנט מדוייק. יש גרסאות מכניות בהן אתה מהדק וכאשר עוצמת ההידוק מגיעה לערך הרצוי המפתח מסתובב חופשי או משמיע ״קליק״ כדי למנוע הידוק יתר. יש גרסאות דיגיטליות בהן המפתח יצפצף כאשר אתה מגיע למומנט הרצוי. הכיוון עצמו תלוי בסוג המפתח. במפתח מכני אתה מסובב איזה בורג או טבעת ויש לך סקאלה שמסמנת מה יהיה ערך המומנט שתקבל. יש גם מפתחות מכאניים עם ערך מומנט קבוע מראש ולא משתנה. במפתחות דיגיטליים אתה מכוון את הערך הרצוי באמצעות מתגים/לחצנים ומסך ספרתי שמציג את הערך הרצוי.
בעניין שריטות :
א. קרבון לא רגיש יותר לשריטות מאשר אלומיניום. הנזק של שריטה עמוקה שמגיעה לסיבים אכן חמור יותר, אבל לעיתים ניתן לתיקון.
ב. לא צריך להגיע למצב כזה ומנשא טוב לא גורם לשריטות לרכב. אם המנשא שלך שורט - החלף אותו והשתמש בריפודים בנקודות המגע.
ג. אם אין לך מגבלת תקציב רכוש מנשא איכותי בו האופניים עומדים על מסילה ולא כזה בו האופניים תלויים על זרוע. יש מנשאים כאלה לגג הרכב, ויש גם כאלה שתלויים על הבגאז׳. ואם אין מגבלת תקציב קנה רכב עם בגאז׳ גדול מספיק שאפשר להכניס לתוכו את האופניים ובא לציון גואל.
מידע באשר לסוג הסיבים והמטריצה אפשר לקבל, אולי, אצל הייצרן, וגם זה בספק. יש שם המון מידע מסווג שהיצרן לא משחרר לציבור. גם באשר לסיבים עצמם (״סיבי פחמן״ זה שם גנרי ויש עשרות סוגים שונים שרק חלקם אכן עשוי פחמן), בעיקר באשר לכיוונים ואופן הריבוד שלהם, וכמובן באשר לחומרים מהם עשויה המטריצה הפולימרית או השרף שמקבע הכל ביחד.