מתלבט לגבי רכב מיני

מתלבט לגבי רכב מיני

רוצה לעזור לאחותי לבחור רכב מיני (שיתאים ל3-4 אנשים):
1) ספארק LT פלוס 1400 98 כס
2 ) ויונדאי אי 10 נפח 1200
שנות 2016 או 2017 גג
אחת עדיפה על השניה מבחינת נוחות. ריווח. אחיזה על הכביש. חסכונית בדלק?
אגב פיקנטו צורכת הרבה דלק?
יש מיני אחרות שמאוד מומלצות?
סוזוקי סויפט
טיוטא יאריס
דיהטסו הקטנה
אשמח לשמוע מנסיונכם
 

ANZ1

New member
תשובות

1. סוזוקי סוויפט וטויוטה יאריס הם לא מכוניות מיני, הם סופר מיני
וברור שהם יותר מרווחות, עם אחיזת כביש הרבה יותר טובה,
אבל גם בגלל זה יותר יקרות וצורכות יותר דלק.
2. דייהטסו לא מכרה מכוניות בישראל בשנים האלו
3. שיקולים של מרווח ,נוחות ואחיזת כביש הם בדרך כלל הפוכות לחסכונות בדלק, אם אתה צריך לקחת יותר רכב הוא יצרוך יותר דלק.
4. קיה ויונדאי הם בעצם אותו מכונית עם אותו מנוע לכן יצרכו אותו דבר.
5. בן הספארק ליונדאי, אם מדובר על אותו כסף ואותו שנתון אני הייתי לוקח את היונדאי, היא תשמור על הערך יותר טוב, והיא יותר רחבה ויציבה (7 סנטימטרים מהותיים).
 

enigo

New member
הזכרת לי בדיחה ישנה, שהפאנץ' שלה הוא

"יודע מה ההבדל בין תאוריה למציאות? בתאוריה יש לנו שני מליון דולר, במציאות יש לנו שתי זונות בבית"...
&nbsp
רוב מה שאמרת נכון, אולי, בתאוריה - לאו דווקא במציאות.
רוחב משפיע על יציבות בעומסי צד, או יותר נכון מפשק סרנים, ועוד יותר נכון - היחס בין מפשק הסרנים לגובה מרכז הכובד. ואם ממש רוצים להיכנס לזה מגלים שגם נתוניהמתלים (בדגש על מוטות היצוב), תכנון זוויות ההגה וכו' משפיעים על היציבות. אז לגזור מרוחב חיצוני של המרכב על יציבות זה די מטופש. ספציפית למקרה הזה, דווקא השברולט יציבה יותר בפניות (בפער חסר משמעות אמיתי), אגב.
בנוסף - אין שום קשר הפוך בין נוחות ואחיזת כביש לצריכת דלק. יש המון דוגמאות סותרות - גולף, למשל, נוחה יותר מאופל אסטרה - וגם חסכונית יותר.
&nbsp
ושואל המקורי - היונדאי תהיה נוחה יותר (בזכות מתלים רכים יותר) ומרווחת יותר במושב האחורי ועם ת"א מטען גדול יותר. הספארק מציעה מנוע חזק יותר ושיוט רגוע יותר בבין עירוני, יתרון קל בצריכת הדלק, ועמדת נהג קצת יותר מרווחת (הדלת קרובה מדי ביונדאי).
 
היונדאי אולי יותר נוחה ביחס לאחרים ,אבל היא עגלה רצינית .

זה רכב מתחתית הבור של הייצור הסידרתי .
לחפש שם יציבות ונוחות זה אוקסימורון .
קטגוריה שפורחת בישראל בעיקר כי כל רכב כאן עולה כיפליים ממקומות אחרים
למשל קיא פיקנטו וזה מה שמצחיק תמחרו אותה ב 500000 אולי קצת יותר
בקומפלטציה בסיסית . או קרוב מאוד למשפחתיות אחרות
כמו יונדאי סולריס מאובזרת יותר . זו הסיבה שמקום הפריחה של המיני הוא בישראל . המחיר .
 

em28

Well-known member
ההבדל בין קטגוריית המיני לסופר מיני מתבטא בעיקר מחוץ לעיר

יש לנו בבית פיקנטו, משפחתית וג'יפון.
הרבה פעמים כשצריך לקפוץ למרכז העיר הפקוקה (לבד או עם נוסע אחד) - בוחרים בפיקנטו.
מכוניות המיני (קיה/יונדאי, ספארק, 500 ועוד כמה) מאפשרות התנהלות זריזה בעיר, חניה קלה וצריכת דלק שפויה.
התשלום מתבטא בתא המטען הלא קיים, במרווח המצומצם, במנוע קטנטן וגיר קצרצר שלא אוהבים יציאה מחוץ לעיר ונוחות בסיסית.
&nbsp
אם השימושים שלך עירוניים ולרב עם נהג+נוסע הייתי הולך על קטגוריית המיני (I-10 יותר נוחה, ספארק יותר חזקה, פיקנטו פשרה בין כל העולמות),
אחרת הייתי הולך על סופר מיני, ואם הנסיעות עם 3-4 נוסעים מרובות אז על הגדולות שבהן (ג'אז, ריו, קליאו).
 

selalerer

New member
השכרתי פעם אחת i10 לנסיעה מחוץ לעיר והופתעתי לטובה

המרווח לנהג אומנם היה קצת לחוץ אבל לא ברמה של הפרעה משמעותית והרכב נסע מאוד חלק גם במהירויות גבוהות יותר, בין השאר כנראה בגלל בידוד רעשים לא רע.
&nbsp
הספק היחיד שלי הוא שהיה יום נעים ואני לא יודע איך היא במזג אוויר סוער
 

enigo

New member
באיזה מובן הפיקנטו היא פשרה?

אם כבר, ההפך - לא נוחה כמו ה-i10 ולא חזקה כמו הספארק.
 

em28

Well-known member
הפוך גוטה, הפוך !!


יותר נוחה מהספארק ויותר זריזה מהיונדאי.

במיני בכלל הייתי הולך על ה-500, נותנת את הסטייל שאין לאחרות.
 
יותר זריז מהיונדאי?

רק בתנאי שהפיקנטו השחור שלך מהיר מהפיקנטו הלבן של השכנה
 

em28

Well-known member
אכן, Brother from other nother או.. Sister from other mister

נכון, יש להן את אותו מנוע ואותו גיר - אבל הן לא תאומות זהות.
אפשר להציץ בנתוני ההאצה: 12 שניות לעומת 13.8, או המהירות המרבית 173 קמ"ש לעומת 163.
https://www.auto.co.il/compare
 

enigo

New member
עשיתי יותר מזה - האצתי בהן אחת ליד השניה

אין הבדל.
מדובר בטעות סופר או בהבדל שנוסע משיטות מדידה שונות.
 

tedys strm

New member
הקישור שלך מדבר על I10 משנת 2013 לעומת פיקנטו מ2017

הדגם השתנה ב2017
הרכב שונה
אין סיכוי שהI10 לא התעדכן גם כן מאז 2017 ועד 2019
הכי קל לוודא לפי מידת הצמיגים החדשה 175/65 ולא עוד ה165/60 המיושן.
 

em28

Well-known member
יכול להיות, אבל התחושה שלי שהפיקנטו יותר תזזיתית

הפיקנטו שלנו היא משנת 2015, היונדאי שנהגתי בה מ-2014.
&nbsp
זה אמור להיות עם אותו מנוע/גיר
 

enigo

New member
תחושה זה עניין בעייתי. למשל רעש וקופצנות

יכולים להשפיע על תחושת המהירות.
 
למעלה