בכל גיל חשוב איך מלמדים ולא רק מה מלמדים
אני שמחה מאוד שמישהו מעלה את הבעיה האמיתית. האם הגן הוא בית ספר או גן? אפתח דווקא בניסוח שלילי: ברור לי שהגן א י נ ו ביבי סיטר, כעמדת אנשים רבים , בעיקר פוליטיקאים. הגן נועד להכין את הילד לחיים, לפי הכלל: חנוך לילד על טבעו. צריך להבטיח שבוגר גן יגיע ליסודי עם יכולות שימנעו ממנו כישלון. זה נכון לכל האוכלוסיה ולאותם החלשים שבתוכה זה נכון כפל כפליים. הגן צריך להיות המקום שבו הילד ייחשף לגירויים הנדרשים מבלי שתיפגע ילדותו. לשמחתי, יצאו 4 חוברות של שיטת סינגפור לגיל הרך עוד לפני תכנית הליבה. שמן : "מתימטיקה יסודית לגיל הרך." החוברות האלה מנחות את המחנכים (גננות, מטפלות, הורים , אחים בוגרים וכו') אילו מושגים יש להקנות לילד הרך וכיצד להקנותם. בכל עמוד יש הנחייה למחנך והעמוד עצמו משמש להתבוננות, להסתכלות , לשיחה, לפעילות ולסיכום. המשימות מדורגות ומשולבות בחיי הגן או הבית והמשפחה. ההבדל בין ילדים משכבות מצוקה לילדים מבוססים מתבטא בעיקר בתיווך שילדים מבוססים זוכים לו באופן טבעי, לעומת ילדי המצוקה שהם מקופחי תרבות, וכבר בגיל הגן אתה מבחין בפער שביניהם לבין הילדים המבוססים. החוברות של סינגפור הן בבחינת התוויית כיוון וסיוע. מחנכים בשכבות מבוססות יכולים להפיק תועלת מהחוברות , כי הן מתוות דרך וגם מסייעות למודעות של מבוגר לאינוונטר המושגים הנדרש לפיתוח החשיבה המתמטית - המדעית- והחשיבה בכלל. בוודאי ובוודאי שהקניית מושגים חשובה לילדים משכבות מצוקה. בשום פנים ואופן אין לפגוע במשחקים ובאווירה של הגן, אבל בהחלט יש להבטיח שהילד ייצא מהגן בשל להמשך דרכו. אני מאמינה, שהגננות תצטרכנה לעבור הכשרה מיוחדת כדי שתדענה כיצד לבצע את זה. בעידן הכפר הגלובלי, לצד הילדות המבורכת,יש תחרות קיומית על הרמה. אי אפשר להתעלם ממנה. חייבים להבטיח שהילדים ייצאו מהגן עם היכולת להחזיק נכון וביעילות עיפרון, להבחין בין ימין, שמאל, פנים, אחור , ועוד. שיידעו להתבונן בעולם הסובב אותם בתבונה.שיידעו להשוות בין דברים, למשל, בין: גדול, קטן, קצר ארוך וכו'.שיידעו מונחים כמו: גודל, אורך, כמות ועוד. כל אלה הם מושגים מתמטיים וחייבים להקנותם לילדים הרכים. אני מקווה שהתכנית החדשה, שנראית על פניה טובה מאוד, תוכל לצאת מהכוח אל הפועל ובהנאה. מי ייתן ונצליח
אני שמחה מאוד שמישהו מעלה את הבעיה האמיתית. האם הגן הוא בית ספר או גן? אפתח דווקא בניסוח שלילי: ברור לי שהגן א י נ ו ביבי סיטר, כעמדת אנשים רבים , בעיקר פוליטיקאים. הגן נועד להכין את הילד לחיים, לפי הכלל: חנוך לילד על טבעו. צריך להבטיח שבוגר גן יגיע ליסודי עם יכולות שימנעו ממנו כישלון. זה נכון לכל האוכלוסיה ולאותם החלשים שבתוכה זה נכון כפל כפליים. הגן צריך להיות המקום שבו הילד ייחשף לגירויים הנדרשים מבלי שתיפגע ילדותו. לשמחתי, יצאו 4 חוברות של שיטת סינגפור לגיל הרך עוד לפני תכנית הליבה. שמן : "מתימטיקה יסודית לגיל הרך." החוברות האלה מנחות את המחנכים (גננות, מטפלות, הורים , אחים בוגרים וכו') אילו מושגים יש להקנות לילד הרך וכיצד להקנותם. בכל עמוד יש הנחייה למחנך והעמוד עצמו משמש להתבוננות, להסתכלות , לשיחה, לפעילות ולסיכום. המשימות מדורגות ומשולבות בחיי הגן או הבית והמשפחה. ההבדל בין ילדים משכבות מצוקה לילדים מבוססים מתבטא בעיקר בתיווך שילדים מבוססים זוכים לו באופן טבעי, לעומת ילדי המצוקה שהם מקופחי תרבות, וכבר בגיל הגן אתה מבחין בפער שביניהם לבין הילדים המבוססים. החוברות של סינגפור הן בבחינת התוויית כיוון וסיוע. מחנכים בשכבות מבוססות יכולים להפיק תועלת מהחוברות , כי הן מתוות דרך וגם מסייעות למודעות של מבוגר לאינוונטר המושגים הנדרש לפיתוח החשיבה המתמטית - המדעית- והחשיבה בכלל. בוודאי ובוודאי שהקניית מושגים חשובה לילדים משכבות מצוקה. בשום פנים ואופן אין לפגוע במשחקים ובאווירה של הגן, אבל בהחלט יש להבטיח שהילד ייצא מהגן בשל להמשך דרכו. אני מאמינה, שהגננות תצטרכנה לעבור הכשרה מיוחדת כדי שתדענה כיצד לבצע את זה. בעידן הכפר הגלובלי, לצד הילדות המבורכת,יש תחרות קיומית על הרמה. אי אפשר להתעלם ממנה. חייבים להבטיח שהילדים ייצאו מהגן עם היכולת להחזיק נכון וביעילות עיפרון, להבחין בין ימין, שמאל, פנים, אחור , ועוד. שיידעו להתבונן בעולם הסובב אותם בתבונה.שיידעו להשוות בין דברים, למשל, בין: גדול, קטן, קצר ארוך וכו'.שיידעו מונחים כמו: גודל, אורך, כמות ועוד. כל אלה הם מושגים מתמטיים וחייבים להקנותם לילדים הרכים. אני מקווה שהתכנית החדשה, שנראית על פניה טובה מאוד, תוכל לצאת מהכוח אל הפועל ובהנאה. מי ייתן ונצליח