e rational
New member
מתמטיקה תיכונית
שלום לכולם, ראשית, הפורום נחמד מאוד ולדעתי עוסק בנושאים חשובים מאוד. יש לי תחושה שהעיסוק הציבורי והמקצועי בהוראת המתמטיקה מתמקד בעיקר בהוראת בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים. משום מה השיח בנושא ההוראה בתיכונים נדחק לשוליים. האם זה מתוך הנחה שהמצב בתיכונים סביר או שמא העדר מבחן מיצ"ב או מבחן בינלאומי בתיכון גורם לנו לעסוק בזה פחות? לידיעתכם: * תוכנית הלימודים במתמטיקה ביסודי עברה שינוי לפני מספר שנים, אנחנו יכולים לחלוק על טיב השינוי והתועלת/נזק שהוא גורם, אבל העובדה היא שיש בזה עיסוק. * תוכנית הלימודים במתמטיקה בחטיבות הביניים נדונה ומציעים כרגע תוכנית חדשה. גם כאן ניתן להיות בעד או להתנגד אבל עדיין יש עיסוק בתחום. * תוכנית הלימודים במתמטיקה בחטיבה העליונה לא שונתה מאז שנת 1975!!! - השינויים שחלו הינם טכניים בלבד וכוללים השמטת חומרי למידה ולא בדיקה מעמיקה של התוכנית מבחינת מטרות למידה ודרכי הוראה. האם מורי המתמטיקה והחוקרים בתחום לא מתעניינים בנושא?
שלום לכולם, ראשית, הפורום נחמד מאוד ולדעתי עוסק בנושאים חשובים מאוד. יש לי תחושה שהעיסוק הציבורי והמקצועי בהוראת המתמטיקה מתמקד בעיקר בהוראת בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים. משום מה השיח בנושא ההוראה בתיכונים נדחק לשוליים. האם זה מתוך הנחה שהמצב בתיכונים סביר או שמא העדר מבחן מיצ"ב או מבחן בינלאומי בתיכון גורם לנו לעסוק בזה פחות? לידיעתכם: * תוכנית הלימודים במתמטיקה ביסודי עברה שינוי לפני מספר שנים, אנחנו יכולים לחלוק על טיב השינוי והתועלת/נזק שהוא גורם, אבל העובדה היא שיש בזה עיסוק. * תוכנית הלימודים במתמטיקה בחטיבות הביניים נדונה ומציעים כרגע תוכנית חדשה. גם כאן ניתן להיות בעד או להתנגד אבל עדיין יש עיסוק בתחום. * תוכנית הלימודים במתמטיקה בחטיבה העליונה לא שונתה מאז שנת 1975!!! - השינויים שחלו הינם טכניים בלבד וכוללים השמטת חומרי למידה ולא בדיקה מעמיקה של התוכנית מבחינת מטרות למידה ודרכי הוראה. האם מורי המתמטיקה והחוקרים בתחום לא מתעניינים בנושא?