מתן צדקה - בסתר או לא.

amera

New member
מתן צדקה - בסתר או לא.

מתן צדקה - בסתר או לא.
אני תורם מדי שנה סכום כסף לנזקקים שהם חלק מהקהילה ששייכת למקום העבודה שאני חלק ממנו. הקהילה מונה כמה אלפים ואני תורם ל 30 נזקקים.
הקוליגות שלי לא יודעים מזה (שאני תורם). הערכים שלי והחינוך שקיבלתי מפצירים בי לתת בסתר.
מבחינה אחרת, יש שיקולים לא להמשיך את זה בסתר:
זה יכול לעודד אחרים לתרום
זה יכול אולי לעזור לי להוביל עוד פרוייקטים מוצלחים במקום העבודה עם פחות רגשי קנאה מקולגות אחרים. ההנחה שלי שקולגות יישתפו יותר פעולה כאשר יידעו שאני תורם!!!
 
סליחה שאני מתערבת;אבל זו שאלה מדהימה וחשובה.

נקודה למחשבה ממני - הרעיון שעומד מאחורי ה"מתן בסתר" הוא זה שהאדם הנזקק לא יחוש בושה בפני הנותן! כלומר ה"סתר" הוא מהנזקק ודרגה הכי גבוהה של ה"סתר" היא להצליח לתת מבלי שהמקבל יידע שנתנו לו צדקה! כלומר,שמכניסים את הממון לרשותו באופן שהוא חושב שהוא שייך לו בזכות ובצדק... אז קודם כול אין מניעה שאחרים ידעו שאתה תורם -אלא אפילו להפך! העניין הוא להשתדל ככול האפשר שהמקבל לא ירגיש מושפל מול מישהו.שנה טובה ונהדרת לך!
 
צדקה

שלום לך, יש לך דילמה שאליך ליפתור האם להמשיך לתרום בסתר או לחסוף ואולי לתת לאחרים גם לתרום. בהחלטה שתקבל יהיו גם פלוסים וגם מינוסים. עם תמשיך לתרום בסתר אולי תמנע מתגובות לא רצויות ואתה לא יכול לדעת מראש איך האנשים יגיבו. מצד שני עם תספר אולי הקולגות שלך הישתפו פעולה ותוכל לתת הזדמנות גם לאחרים לתרום ואולי לעזור ליותר אנשים נזקקים. עם תבחר באפשרות השנייה כן לגלות גם עם יהיו מתנגדים עדיין המעשה שלך בא ממקום טוב ואתה תדע שאתה אולך עם האמת שלך.
 
למעלה