מתעניין בהשקעה בארה"ב

אט12

New member
קודם כל תודה לעונים..

קראתי את התגובות וההמלצות שכתבתם פה ונראה שבאמת יש פה אנשים שמבינים עניין...
וכמו שנאמר פה לגביי חברה אמינה - שתעמוד לצידי ברגע האמת ולא תברח זה חשוב לי יותר(ואין לי בעיה שלוקחים עמלה- רק שתהייה בגדר הנורמה ולא יהיו חזירים).
אישית מעדיף תשואה של -7% למרות שיודע שאין אחריות לדבר כזה בנדל״ן אבל ללללל לפחות שלא ישקרו ויזרקו לי מספרים מעל 10% תשואה..
 
קנייה ישירה לעומת קנייה מנכס "מוכן ומושכר"

זה נושא שאם תשימו לב חוזר על עצמו מספר פעמים בעיקר בשאלות של קונים לגבי ניתוח נכס לעסקאות שכבר הציעו להם.

בעקרון כמו בישראל, ככל שמגיעים למקור של העסקה העלויות יורדות וניהול נכון של השיפוץ וההשכרה משיגות את התוצאות ה"אמיתיות" בשוק.
כשקונים מחברה שכבר קנתה מהמקור ואז שיפצה (ולפעמים זה שיפוץ מאד מינורי ולא באמת יסודי) ומכניסה דייר היא מנפחת את המחיר ומנסה להגיע לפרמיה של כמה עשרות אלפי דולרים ממחיר המקור והשיפוץ וזה בדרך כלל מתגלגל למחיר שהוא מעל מחיר השוק הנוכחי, רוצה לומר שזה סכומים שמתגלגלים לקונה החדש.

זה לא יהיה מדויק להגיד ש 100% מעסקאות קנייה של נכס מוכן ומושכר הן גרועות, אבל בין אם זה בצורה עצמאית או עם ליווי, לדעתי שווה לעשות את המאמץ ולנסות להגיע למקור כי הפיתוי של קניית נכס "משופץ" ומושכר יכול להיראות נחמד בהתחלה אבל יכול לחזור כמו בומרנג ולהפוך לעסקה לא משתלמת.
 
חברה אמינה

יש בארץ לא מעט חברות אמינות, הבעיה שהן קונות מכספן, משפצות ושמות דייר. יש להן לא מעט הוצאות בדרך ולכן הרווחים של החברות הללו צריכים להיות גבוהים וזה לא משתלם למשקיע. אם תרכוש מהמקור (מהשוק החופשי שם) תוכל לרכוש הרבה יותר זול.
זה כמו לרכוש אייפון בארץ או בחנות של אפל במנהטן - רק שבבתים הפערים הם בעשרות אלפי דולרים לעיתים
 

AsiDS

New member
לא מעט? מי?

לא מעט חברות אמינות? אשמח לשמוע מי?
השקעה צריכה להיות משתלמת ובטוחה למשקיע, אם אתה מציין שבסופו של דבר זה לא משתלם למשקיע, אז איפה האמינות?
 

MyREAdvisor

New member
משתלם או לא זה כבר עניין אישי של כל אחד

שוק הנדל״ן בארה״ב מושך אליו הרבה משקיעים, השקעה שם דורשת ידע והבנה רבה בתחום בין אם אתה משקיע באופן עצמאי או בין אם אתה רוכש דרך חברה שכבר עושה בשבילך הכל, ישנם עשרות פרמטרים שמשפיעים על ההשקעה ועל כל אחד הם משפיעים בצורה שונה.
ישנם אנשים בעלי יכולת לבצע בעצמם הכל כולל לנסוע לארה״ב לבדוק אזורים ועסקאות, לרכוש לבד לשפץ וכו׳ אך ישנם כאלה שזה לא אפשרי מבחינתם ולכן השקעה דרך חברה/מלווה שעושה עבורם הכל עשויה להיות ההשקעה הנכונה ולכן יש גם פרמיה שמשלמים בהתאם.
בין אם משקיעים באופן עצמאי ובין אם לאו הידע וההבנה שלכם טרם ביצוע רכישה ממוכר כלשהוא הוא הכרחי לאופן הצלחתה ורצוי לקבל יעוץ מגורם שאין לו שום אינטרס כלכלי אם תעשו עסקה או לא או היכן תרכשו נכס.
 

AsiDS

New member
לא מדוייק

כל השקעה, בכל אפיק נמדדת ביחס סיכון סיכוי שלה. גם שאדם נוסע ועושה את הדברים לבד, הוא יכול להיכשל. השאלה היא, האם הפרמיה שאותן חברות לוקחות באמת משאירה את העסקה משתלמת. מהעסקאות שאני רואה בשוק התשובה היא חד וחלק לא! אתה מוזמן להראות לי שאני טועה
 

MyREAdvisor

New member
זה דיון מיותר

אינני תומך בצורת השקעה כזו או אחרת מאחר וזה מאד אינדיבידואלי לכל אחד וחייב להיות מותאם לציפיות לצרכים וליכולות של כל אחד, מה שמתאים למשקיע אחד לאו דווקא יתאים למשקיע אחר.
כאן גם נמדדת איכותו של יועץ נייטרלי לחלוטין שאין לו אינטרס כלכלי אם תבצע השקעה והיכן תבצע אותה.
חשוב שכל משקיע טרם כניסתו להשקעה בארה״ב ובכלל יבין את הפרמטרים המשפיעים על איכות ההשקעה בצורה שקופה ואמיתית, יבין את היתרונות והחסרונות וכמובן את הסיכויים והסיכונים שגלומים בכל סוג של השקעה.
בברכה, אילן
 

AsiDS

New member
זה ממש לא דיון מיותר

השרשור התחיל במישהו שמבקש המלצה על חברה "אמינה" שפועלת בארה"ב, על מנת לעשות השקעה. יריב ענה לו נכון, שבצורה שהחברות הללו בונות את העסקה היא לא תמיד משתלמת. אני הטלתי ספק אם חברה "שמוכרת עסקה לא משתלמת" היא אמינה...
עכשיו, השאלה פשוטה, האם אתה מכיר חברה אמינה? חברה שמוכרת נכס טוב, במחיר ריאלי עם ליווי טוב לאורך כל תקופת ההשקעה. חברה שיודעת לקחת אחריות שמשהו משתבש, לפתוח את הכיס ולתת קצת מהרווחים שהם לקחו בהתחלה... מכיר? ספר לנו!
 

Boston Guy

New member
נראה לי שאתה לא מבין את משמעות המילה "אמינה"

לפי מה שאתה כותב, נראה כאילו הפרשנות שלך למילה "חברה אמינה" היא:
"חברה שתתחייב לך שאתה תרוויח תשואה מסויימת מההשקעה שלך, ושתעמוד מאחורי ההבטחה שלה. ולא איכפת לי אם ההשקעה עצמה לא תניב את הרווח - מצידי שישלמו לי מכיסם".

כלומר - אתה מחפש השקעה שתיתן לך תשואה גבוהה ועם 0% סיכון.
במילים אחרות - אתה מחפש את ברני מיידוף.
 

AsiDS

New member
מבין היטב את המשמעות

קודם כל Boston Guy, חייב לומר שאפו על הפעילות שלך כאן.
לענייננו, תסתכל טוב על מה שכתבתי ותראה שאני לא מבקש התחייבות לתשואה.בוא נראה מה ביקשתי:
אני מבקש נכס טוב - נכס כמו כל שאר הנכסים באזור. לא גדול מדיי או קטן מדיי לשכונה. לא בצד הלא נכון של הרחוב. בקיצור לא רוצה את הברבור השחור של הרחוב
מחיר ראילי - לא ברף העליון של מחיר השוק (או הרבה יותר מכך), אלא במחיר שאם מחר אני ארצה לממש את הנכס, אני אצא לפחות במחיר כניסה.
ליווי טוב - שהחברה שמכרה לי תלווה אותי מול החוקים בארה"ב ומול חברת הניהול. ידוע שחברות ניהול מנצלות את חוסר הידע של משקיעים, אני רוצה שישמרו עליי. אם יהיה תיקון בבית בעלות של 500 וחברת הניהול מחייבת אותי 1000 דולר, אני מצפה שמי שמכר לי את הבית ילווה אותי ויעשה נו נו נו לחברת הניהול.
שמישהו לוקח בית הרוס או מעיקול, משפץ ומוכר לי עם דייר, הוא עושה עליי פליפ ומוכר לי Turn key, נהוג שמי שמוכר Turn key, גם נותן אחריות על הבית לשנה או שנתיים... זאת אומרת שאם יש בעיה בגג או במרתף בשנה הראשונה, שאותו אדם שמכר לי, יכניס את היד לכיס וייתקן.
רק בארץ כל מה שאני כותב כאן זה בגדר חלום, אין חברה אחת שנותנת את כל החבילה. אם הוא נותן לך אחריות, הוא משחיל אותך במחיר... אם הוא לא משחיל אותך במחיר הוא בורח מאחריות ברגע האמת... המצחיק הוא שבעבר קניתי Turn key, מחברות אמריקאיות ואלו היו תנאי הבסיס! אני אתן לך דוגמא, הבית שהתחייבתי לקנות שופץ בחודשי החורף ולא תיקנו את המזגן. כבר במכירה, החברה האמריקאית אמרה לי שחסר AC line... זה עלות של 500$, היא ניקתה את העלות ממחיר הקניה וחברת הניהול התחייבה לתקן את זה בתחילת הקיץ. שבאו לתקן את ה AC line, הבעיה הייתה הרבה יותר גדולה והעלות הייתה 2500. החברה האמריקאית שמכרה לי את הבית לקח את מלוא האחריות על התיקון בלי וויכוח בכלל... זאת אמינות. תראה לי חברה ישראלית שתנהג ככה. אני אראה לך את המקרים שמגיעים אליי אתה תהיה בשוק
 

dvir831

New member
ידידי אני ההייתי מתחיל

תחילה מלקרוא בנושא, אני אישית לפני יותר משנה למדתי באקדמיה לנדל"ן בארה"ב שם קניתי קורס ולאט לאט מקריאה גם באתר של יריב פז רק השכלתי יותר ויותר, כמובן שגם השתתפות בפורום הזה תרמה לי רבות. למקרה ותתעניין תחילה בידע שאף פעם לא מזיק אז הנה הקישורים:

יריב פז
האקדמיה לנדל"ן בארה"ב
 
למעלה