מתקשרת עם "המתים"

קלייטון.ש

Well-known member
"לנו יש איזשהו חשד שהיא לא באמת מתקשרת עם המתים"

מה אתה אומר! איזה דביל. ברור שהיא לא באמת מתקשרת עם המתים, סו פאקינג וואט? היא מספקת שירות לאנשים שמחפשים נחמה ומקבלת על זה כמה גרושים. אז יש לה תוכנת אגרון, מעולה, ככה מי שצריך את השירות הזה מקבל שירות יותר טוב, כי "המתקשרת" מספקת לו מידע שהוא חושב שהיא יכולה לקבל רק מיקיריו המתים. וככה החוויה שלו יותר אותנטית.
 

BravoMan

Active member
היא ושכמותה צריכים לשבת בכלא!

זו נוכלות לשמה. היא לוקחת סכומי עתק מאנשים תמימים ו\או טיפשיים, בעבור אוסף שקרים. זו אינה נחמה, זה לא טיפול פסיכולוגי, זו מרמה וגנבה! &nbsp שים לב גם, שלא מדובר בכמה גרושים, אלא בכמה מאות עד כמה אלפי שקלים לכל ביקור! &nbsp כסף שיכל לשמש לתרופות, בגדים, מצרכים ודברים הכרחיים שונים. &nbsp במקרה הטוב, הרמאים האלה אינם שונים מסוחרי סמים, שמעושים כסף מנחמה פיקטיבית, ומזיקים לאנשים שמתמכרים לזה. &nbsp במקרה הגרוע, יש כאלה שמנצלים את האמונה כדי לגנוב יותר מסתם כסף על הביקור, למשל להוציא מידע שיכול לשמש לכל מיני דברים, החל מסחיטה ועד פריצה לחשבון בנק. &nbsp טוב עשו הכתבים שחשפו אותה, וחבל שאין חוק מוסדר בארץ שמונע את המרמה הזו מראש...
 

BravoMan

Active member
הצרה היא, שהיום כבר לא צריך את תוכנת ה-"אגרון"

רוב המידע על רוב האנשים הם מפרסמים בפומבי בעצמם, בלי לחשוב על זה בכלל. חיפוש ב-Google, Facebook, Instagram ועוד יכול להניב כ"כ הרבה מידע על כל אחד, משפחתו, וחבריו, שכבר לא צריך לעשות עברה פלילי של ממש, כמו שהגברת עשתה (כן - החזקה ושימוש באגרון הן עברות פליליות!) כדי לאסוף מידע. &nbsp לצערנו, נוכלות מהסוג הזה כ"כ וותיקה, שהיא כבר הפכה למדע. בארה"ב עושים את זה בכמויות, מול אולמות מלאים בקהל. &nbsp מה שהגברת בסרטון עושה נקרא בהגה המקצועית "hot reading" - זה התחזות למקשרת \ מדיון \ טלפט \ בעל כוחות ע"י שימוש במידע קונקרטי על בן אדם שנאסף מראש מכל מיני מקומות (בד"כ באינטרנט). יש אף "מתקשרים" מעוד עשירים שמעסיקים צוותים של חוקרים פרטיים כדי לעשות זאת! &nbsp יש גם שיטה פחות מדויקת אבל יותר יעילה שמנצלים כשאין מידע זמין מראש: "cold reading". במקרה כזה ה-"מתקשר" שואל שאלות מנחות בנוסחות בקפידה אך כלליות מאוד, וכך מושך את הקרבן בלשון להשלים בעצמו פרטים שה-"מתקשר" לא יודע, אך נעשית הצגה והקרבן חושב שבעצם ה-"מתקשר" גילה את הפרטים בלי עזרתו. &nbsp https://www.youtube.com/watch?v=-vIaXyQoLH8
 

חנוך25

New member
זה קצת מצחיק שאתה קורא לה מתקשרת "מתחזה".

יש מתקשרת "אמיתית" ? במיקרה שלה יותר נכון להגיד מתקשרת טיפשה. בזה שהיא מתראיינת.
 

BravoMan

Active member
לא כ"כ הבנתי את השאלה:

היא מתחזה כאילו יש לה יכולת. &nbsp גם אם זו יכולת ששנינו יודעים שלא יכולה להתקיים כלל, למיטב ידיעתי להעמיד פנים כאילו יש לה את זה עדיין נקרא "התחזות" בעברית, ולא משתמע מהשימוש שלי במילה בשום צורה שאכן יש, או יכול להיות אדם שמסוגל לתקשר עם המתים. &nbsp בהצעות של youtube היה סרטון נוסף על המקרה הזה, שחשבתי שנותן יותר חלקים מהכתבה, אבל בסוף היה אוסף של תגובות בפייסבוק, ומסתבר שלהתראיין לא היה כ"כ טיפשי מצידה, שכן היו כל מיני מגיבים שדווקא תמכו בה, וזרמו עם הסיפור שלה כאילו העיתונאים עשו לה רצח אופי. &nbsp אפשר כמובן לטעון שאלה חשבונות מזויפים, אבל הראיון שלה בהחלט נראה לי כמו ניסיון לבקרת נזקים שכנראה יצליח להשפיע על סוג האנשים שמראש נופלים בתרמית שלה.
 

חנוך25

New member
בשביל לקרוא למישהו מתחזה צריכה להיות הגדרה

ברורה של מהו האמיתי. אפשר להתחזות לשוטר או רופא ואלה אכן עברות. לקרוא לה מתחזה זה כמו להגיד שקוסם הוא מתחזה כי הוא לא "באמת" קוסם. לגבי הראיון - יכול להיות שאתה צודק. לא התעמקתי. כמו שאמרת - יש אנשים שיצרכו את הסחורה הזאת. יש גם אנשים שהולכים לאסטרולוגים ולכל מיני קוראים בקפה ובקלפים ובאבות וכו'. לא רואה הבדל מהותי.
 

BravoMan

Active member
טוב, נראה שזה הולך להיות עוד וויכוח מילוני:

התחזות היא הצגה עצמית בצורה כוזבת, עם או בלי כוונה פלילית, המשמשת למתחזה (האדם המבצע התחזות) כדי להישאר אנונימי תוך עשיית פעולה לא ניאותה, לרוב כדי להשיג מטרות שקשות יותר או בלתי ניתנות להשגה בהצגה עצמית אמיתית או לשם מהתלה. https://bit.ly/2TNSJpN &nbsp זו הגדרה של "התחזות" מוויקיפדיה. "הצגה עצמית בצורה כוזבת" די מכסה את המקרה שלפננו. בשום מקום לא כתוב שצריך להיות מקצוע אמתי כדי שניתן יהיה להתחזות אליו. &nbsp קוסם עושה הצגה, ואינו מתיימר לעשות משהו שאינו יכול - אם הוא אומר שהוא שולף שפן מהכובע, אז זה מה שהוא מציג. האם זה כוח כסם על טבעי, או סתם תכסיס מבוסס אביזר לא רלוונטי לסחורה, שהיא הצגת בידור. &nbsp זאת, בשונה מאוד מהגברת בכתבה, וגם מאסטרולוגים, קוראי קלפים וכו' שם התוצר הוא הסחורה, והם לא מספקים אותה. &nbsp גם אני לא רואה הבדל מהותי בינה לבין קוראי קלפים, באבות ושאר מראין בישין, והייתי שמח מאוד לראות אכיפה בעניין, כי לא פעם זה מגיע לקיצון של "קח מנטוס במקום אנטיביוטיקה".
 

חנוך25

New member
אבל אתה לא יודע אם היא מתקשרת עם המתים. אולי כן.

אין לך שום אמת מידה שמבחינה בין התחזות ל"אמיתי" בעניין הזה. זה שהיא הוציאה פרטים באגרון? אז נגיד היא לא תנחש את השמות. היא תשאל אותך איך קוראים לסבתא שלך. פנינה? היא איתנו. היא מאוד מתגעגעת אליך.... עכשו הכל בסדר? אין התחזות?
 

BravoMan

Active member
לא כ"כ מבין לאן אתה חותר?

מתגובתך הראשונה משתמע שאתה מאמין שאין ולא יכולה להיות מתקשרת אמתית. &nbsp לפי כך, כל מי שמתיימר לתקשר עם המתים הוא מתחזה בהגדרה. מה הבעיה? מה לא ברור כאן? &nbsp אם כל העניין פה הוא שאתה מסכים לשימוש במילה "נוכלת" אך לא במילה "מתחזה" כפי שיש לך גם הגדרה מוזרה למילה "דת", הרי שכאמור הוויכוח הוא מילוני ומיותר. &nbsp אך אם יש משהו אחר שאתה מנסה לדון בו, תצטרך להבהיר את כוונותיך.
 

חנוך25

New member
מה זה "מתקשרת אמיתית"? אין לי מושג מה הכוונה.

אם יש חיים אחרי המוות אז אולי אפשר לתקשר. אני לא מאמין שיש משהו אחרי המוות, ולכן אני לא מאמין שיכולה להיות תקשורת עם מתים. השאלה שלי היא מעשית - אתה רוצה שהמדינה תפעל נגד אנשים כאלה על בסיס הטענה שהם "מתחזים", נכון? אם כך אתה צריך להגדיר מה יחשב בעיניך (ובעיני המחוקק) מתקשרת אמיתית.
 

חנוך25

New member
אולי אתה רוצה שהמדינה תכריע בשאלה אם יש חיים אחרי המוות?

או אם יש אלוהים?
 

BravoMan

Active member
השאלה "האם יש חיים אחרי המוות?" או השאלה "האם ניתן לתקשר עם

אלה שמתו?" לא באמת רלוונטית כאן. &nbsp אני מסכים לוותר על המונח "התחזות" לצורך הדיון, ולקרוא למה שהגברת בכתבה עושה נוכלות. &nbsp ואני רוצה שהמדינה תפקח ותמנע נוכלות בעוד תחומים, כפי שהיא כבר עושה בחלק מהם. &nbsp כך למשל, אי אפשר למכור משהו ולקרוא לו "תרופה", בלי שזה יעבור אישורים ובדיקות. לפי תוכניות דוקומנטריות שראיתי, בארה"ב, עוד אי שם בתחילת המאה הקודמת אפשר היה לשים את התווית "תרופה" על בקבוק עם כל דבר, החל מסתם מים ועד רעל של ממש. &nbsp הממשלה הבינה שזה פוגע באזרחים ושמה לזה סוף. &nbsp ואותו כנ"ל יש לעשות עם כל מוכרי הקמעות, הברכות, המתקשרים, וכו' - הם רמאים, אין בעיה לבדוק שהם רמאים, ועל כן אם הם מנסים לעשות עסק ולקחת כסף מאנשים על הרמאות הזו, יש להכניסם לכלא כפי שעושים למי שנתפס מוכר תרופות מזויפות. &nbsp ולפני שתגיד שתרופות זה משהו ייחודי, זה לא המקום היחיד בו המדינה מפקחת. גם מי שמוכר מוצרי חשמל, חייב לפי החוק לעמוד בכללים של מכון התקנים וגם לספק אחריות של שנה לפחות (זה חוק בארץ). &nbsp אתה לא יכול להביא זבל סיני לא ידוע שמתחבר לשקע ולמכור אותו בצורה חוקית. &nbsp וטוב שכך, כי לפעמים הם מייצרים דברים כמו בסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=SB62AfXLEHY &nbsp גם בתחום המזון יש פיקוח הדוק, ומי שפותח מסעדה שלא עומדת בתנאים תברואתיים, יש מפקח שיכול לבוא, לקנוס אותו ולסגור את העסק. &nbsp יש פיקוח בענף הבניה. יש פיקוח הדוק על נהגים מקצועיים כמו נהגי מוניות, אוטובוסים ומשאיות. &nbsp בהרבה תחומים בהם מישהו נותן שירות או מוצר תמורת כסף המדינה דואגת לפקח, ולהגן על האזרח מפני נוכלים. &nbsp אז למה לא בתחום ה-"על טבעי"?
 

חנוך25

New member
אין בעיה. אני איתך. אז מה התקן שאתה מציע

לתיקשורת עם מתים? ואיך השאלה אם יש חיים אחרי המוות לא רלוונטית? אם יש או אין חיים אחרי המוות זאת שאלה עובדתית. אם אין - אז ברור שמי שטוען שיש הוא שקרן. אבל אתה קודם צריך להכריע בשאלה העובדתית. בכל הדוגמאות שהבאת יש אמות מידה ברורות של מה יחשב מוצר טוב או שרות טוב. אין שאלה האם "יש מוצרים". כאן השאלה היא מלכתחילה האם יש מוצר אוביקטיבי שנקרא "תקשור עם מתים". כשאתה קורא להם נוכלים או מתחזים - משתמע מכך במובלע שאתה יודע להצביע על המצב האמיתי. כמו שאתה יודע להצביע על תרופה שעובדת לעומת תרופת דמה. אז בבקשה - תציע איזה מבחן צריך בשביל לקבל רשיון מתקשר מטעם המדינה.
 

BravoMan

Active member
זה פשוט:

אם אתה נותן שירות, עליך להדגים לפקח מטעם המדינה, בתנאי ניסוי מבוקרים, שהשירות שלך אכן אמתי - כלומר, שאתה עושה את מה שאתה מתיימר לעשות. &nbsp זה טוב לכל דבר, לא רק לתקשור עם המתים. &nbsp ואם המדינה צריכה פרטים על הניסוי, אפשר להפנות אותם לג'יימס ראנדי. &nbsp וכך בדיוק אנו נמנעים מהצורך לענות על השאלה "מה קורה אחרי המוות?" אם מישהו טוען שהוא מסוגל לתקשר עם המתים, יבוא ויוכיח זאת בתנאים מבוקרים. &nbsp אם נכשל, כל ניסיון לגבות על כך כסף הוא בגדר מרמה. אם הצליח, הוא זה שענה על השאלה, ואולי אפילו קידם את הידע שלנו על העולם. &nbsp מה רע?
 

חנוך25

New member
נו אז אני שואל את הפקח איך קוראים

לסבתא המתה שלו. הוא אומר: פנינה. אני אומר שאני שומע אותה. היא מדברת אלי. היא מתגעגעת אליך.... עכשו בסדר? יש רשיון?
 

BravoMan

Active member
בגלל זה הפנתי אותך למישהו שכבר בנה מבחן לדברים האלה.

מה קשורה הסבתא של הפקח, והטענה ש-"היא כאן"? כשאתה בא להוציא רישיון נהיגה, שואלים אותך איזו דוושה זה גז, ואיזו ברקס, ואם אתה מנחש נכון, זהו, אתה רשאי לצאת לכביש?
 

חנוך25

New member
נו אז תביא את המבחן שהוא בנה. אל תעשה לי חידון.

לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד עם המבחן של רשיון נהיגה. זה מבחן מוגדר היטב. גם מי רשאי לבחון גם מה הביצועים הנדרשים, גם מה התנאים המוקדמים להיבחן. יש לך מבחן לתיקשור עם מתים? תן לנו.
 

dude101

New member
לא צריך להמציא מבחן תקשורת עם המתים, כבר יש כזה

הודיני, שכמו קוסמים גדולים אחרים היה ספקן, העביר לחבר/קרוב משפחה מסר סודי לפני מותו. זה איפשר לחבר שלו לבחון מתקשרים באופן מאוד פשוט. אין שום בעיה לשחזר את זה, ואפילו לשכלל את השיטה כדי לצמצם את הסיכוי שהמסר ידלוף.
 

חנוך25

New member
מה המבחן?...כי נראה לי שהרגע שקבלתי איזה מסר מאיזה מת אחד...

 
למעלה